Komunikaty PR

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

2022-06-22  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

 

Skutki pandemii szczególnie boleśnie dotknęły najmłodszych - w tym czasie ich aktywność fizyczna wyraźnie spadła. Polscy lekkoatleci zachęcają dzieci i młodzież do sportu: wakacje to świetny czas by powrócić do ruchu.

 

Ostatnie lata oznaczały dla dzieci ogromną zmianę stylu życia. Mniej ruchu i kontaktów z rówieśnikami, a więcej czasu przed komputerem – to największe trudności, które zdiagnozował raport „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”, zrealizowany przez Nestlé i Polski Związek Lekkiej Atletyki (PZLA)[1]. Za najbardziej destrukcyjny wpływ izolacji na dzieci ich rodzice uznali brak kontaktu z rówieśnikami (70 proc.), a także brak możliwości uczestniczenia w zajęciach sportowych (47 proc.). Raport przyniósł niepokojące dane na temat diety dzieci – zwłaszcza w przypadku grupy najmniej aktywnej fizycznie: tylko co piąte dziecko codziennie sięgało po warzywa, co trzecie – po owoce.

 

Na potrzebę aktywności fizycznej i optymalnego odżywiania najmłodszych odpowiada program „Lekkoatletyka dla każdego!”. Jego celem jest popularyzacja sportu wśród dzieci i młodzieży, promocja zdrowego i aktywnego stylu życia oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. W tym roku odbywa się 8. edycja programu - i obejmuje regularne zajęcia i treningi dla dzieci, realizowane w skali całego kraju przez wykwalifikowanych trenerów PZLA, a także warsztaty żywieniowe.

 

- W jaki sposób zachęcić dzieci do aktywności fizycznej? Najlepiej zacząć wcześnie: od pokazywania im uroków sportów, przypominających naturalną aktywność kilkuletniego dziecka – takich, jak biegi, podskoki, rzuty – mówi Sebastian Chmara, utytułowany lekkoatleta, wiceprezes PZLA – Na początek świetne będą dyscypliny ogólnorozwojowe, takie jak lekkoatletyka, gimnastyka czy pływanie. Zachęćmy, a potem wspierajmy dziecko w sporcie, który mu się spodoba, aby radość z jego uprawiania weszła mu w nawyk. Kolejnym etapem może być specjalizacja w danej dziedzinie.

 

Obok aktywności fizycznej, kluczowe jest optymalne odżywianie. Dlatego częścią programu „Lekkoatletyka dla każdego!” są warsztaty kształtujące prawidłowe nawyki żywieniowe - koordynuje je Nestlé. W tym roku wzięło w nich udział już 1 200 dzieci, a jesienią planowana jest kolejna tura.

 

- Warto pamiętać o tym, że dzieci najlepiej się uczą naśladując dorosłych – mówi Blanka Mellova,  kierownik Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness w Nestlé – Wykorzystajmy wakacyjny czas na wspólne przygotowywanie posiłków, sięgając po tak szeroko teraz dostępne warzywa. Zaowocuje to nie tylko apetycznymi, bajecznie kolorowymi posiłkami, ale i wykształceniem zdrowych nawyków.

 

 

 

 

Ogólnopolskie zawody już wkrótce!

 

Już w czwartek 23 czerwca w Sieradzu odbędą się Ogólnopolskie Zawody „Lekkoatletyka dla każdego!”, będące zwieńczeniem całorocznych zmagań dzieci trenujących w programie. W imprezie weźmie udział ok. 600 dzieci, rozwijających na co dzień swoje pasje lekkoatletyczne w całym kraju pod okiem wykwalifikowanych trenerów PZLA. Młodzi sportowcy zmierzą się w tak różnorodnych konkurencjach, jak biegi na krótkich i dłuższych dystansach, bieg przez płotki, skok w dal, skok wzwyż, skok o tyczce, rzut oszczepem. Szczegóły programu dostępne są na stronie https://www.lekkoatletykadlakazdego.pl/

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 


[1] Badanie online, Kantar, wrzesień 2020, zrealizowane wśród rodziców uczestników programu „Lekkoatletyka dla każdego!” (1062 osoby) oraz rodziców z panelu Klubu Kantar (nie uczestniczących w programie LDK).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.