Komunikaty PR

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

2022-06-22  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej: priorytet po pandemii

 

Skutki pandemii szczególnie boleśnie dotknęły najmłodszych - w tym czasie ich aktywność fizyczna wyraźnie spadła. Polscy lekkoatleci zachęcają dzieci i młodzież do sportu: wakacje to świetny czas by powrócić do ruchu.

 

Ostatnie lata oznaczały dla dzieci ogromną zmianę stylu życia. Mniej ruchu i kontaktów z rówieśnikami, a więcej czasu przed komputerem – to największe trudności, które zdiagnozował raport „Aktywność fizyczna i żywienie dzieci w czasie pandemii”, zrealizowany przez Nestlé i Polski Związek Lekkiej Atletyki (PZLA)[1]. Za najbardziej destrukcyjny wpływ izolacji na dzieci ich rodzice uznali brak kontaktu z rówieśnikami (70 proc.), a także brak możliwości uczestniczenia w zajęciach sportowych (47 proc.). Raport przyniósł niepokojące dane na temat diety dzieci – zwłaszcza w przypadku grupy najmniej aktywnej fizycznie: tylko co piąte dziecko codziennie sięgało po warzywa, co trzecie – po owoce.

 

Na potrzebę aktywności fizycznej i optymalnego odżywiania najmłodszych odpowiada program „Lekkoatletyka dla każdego!”. Jego celem jest popularyzacja sportu wśród dzieci i młodzieży, promocja zdrowego i aktywnego stylu życia oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych. W tym roku odbywa się 8. edycja programu - i obejmuje regularne zajęcia i treningi dla dzieci, realizowane w skali całego kraju przez wykwalifikowanych trenerów PZLA, a także warsztaty żywieniowe.

 

- W jaki sposób zachęcić dzieci do aktywności fizycznej? Najlepiej zacząć wcześnie: od pokazywania im uroków sportów, przypominających naturalną aktywność kilkuletniego dziecka – takich, jak biegi, podskoki, rzuty – mówi Sebastian Chmara, utytułowany lekkoatleta, wiceprezes PZLA – Na początek świetne będą dyscypliny ogólnorozwojowe, takie jak lekkoatletyka, gimnastyka czy pływanie. Zachęćmy, a potem wspierajmy dziecko w sporcie, który mu się spodoba, aby radość z jego uprawiania weszła mu w nawyk. Kolejnym etapem może być specjalizacja w danej dziedzinie.

 

Obok aktywności fizycznej, kluczowe jest optymalne odżywianie. Dlatego częścią programu „Lekkoatletyka dla każdego!” są warsztaty kształtujące prawidłowe nawyki żywieniowe - koordynuje je Nestlé. W tym roku wzięło w nich udział już 1 200 dzieci, a jesienią planowana jest kolejna tura.

 

- Warto pamiętać o tym, że dzieci najlepiej się uczą naśladując dorosłych – mówi Blanka Mellova,  kierownik Centrum ds. żywienia, zdrowia i wellness w Nestlé – Wykorzystajmy wakacyjny czas na wspólne przygotowywanie posiłków, sięgając po tak szeroko teraz dostępne warzywa. Zaowocuje to nie tylko apetycznymi, bajecznie kolorowymi posiłkami, ale i wykształceniem zdrowych nawyków.

 

 

 

 

Ogólnopolskie zawody już wkrótce!

 

Już w czwartek 23 czerwca w Sieradzu odbędą się Ogólnopolskie Zawody „Lekkoatletyka dla każdego!”, będące zwieńczeniem całorocznych zmagań dzieci trenujących w programie. W imprezie weźmie udział ok. 600 dzieci, rozwijających na co dzień swoje pasje lekkoatletyczne w całym kraju pod okiem wykwalifikowanych trenerów PZLA. Młodzi sportowcy zmierzą się w tak różnorodnych konkurencjach, jak biegi na krótkich i dłuższych dystansach, bieg przez płotki, skok w dal, skok wzwyż, skok o tyczce, rzut oszczepem. Szczegóły programu dostępne są na stronie https://www.lekkoatletykadlakazdego.pl/

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 


[1] Badanie online, Kantar, wrzesień 2020, zrealizowane wśród rodziców uczestników programu „Lekkoatletyka dla każdego!” (1062 osoby) oraz rodziców z panelu Klubu Kantar (nie uczestniczących w programie LDK).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.