Zakończenie wakacji z Rogatkiem – piknik rodzinny w Warszawie
W sobotę 28 sierpnia w Łazienkach Królewskich w Warszawie odbędzie się piknik rodzinny „Hej Przygodo! Odwiedź Peronowo!” organizowany w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego. Na dzieci czeka moc atrakcji, cenne nagrody oraz doskonała zabawa z nosorożcem Rogatkiem, Julią Kamińską, Mateuszem Ciawłowskim i Eweliną Lisowską. Zapraszamy w godzinach 11.00 – 19.00. Wstęp bezpłatny!
To będzie dzień pełen wrażeń. Podczas pikniku będzie można spotkać się z Julią Kamińską, jedną z najpopularniejszych polskich aktorek, która zabierze najmłodszych w świat bajek i opowiadań. W wydarzeniu weźmie udział także vloger, Mateusz Ciawłowski, który w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” przekazuje najważniejsze informacje o bezpiecznym podróżowaniu pociągiem oraz o zasadach poruszania się po terenach kolejowych. Na scenie wystąpi Ewelina Lisowska, gwiazda młodego pokolenia o świetnej energii scenicznej i niespotykanym głosie.
– Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnego spędzania czasu, wspólnej nauki i zabawy. Przygotowane przez nas atrakcje z pewnością przybliżą całym rodzinom zagadnienia związane z bezpieczeństwem na kolei. Mam nadzieję, że dzięki takiemu przypomnieniu o właściwym zachowaniu na dworcu czy w okolicach torów wszyscy bezpiecznie rozpoczną nowy rok szkolny – na piknik zaprasza Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Dzieci będą miały okazję spotkać również sympatycznego nosorożca Rogatka, bohatera „Kampanii Kolejowe ABC”. Ponadto na gości pikniku czekać będą m.in. gra terenowa, quizy z nagrodami, koło fortuny, wielkoformatowa gra planszowa czy warsztaty kreatywne. Dodatkową rozrywkę będą stanowiły trampoliny, dmuchańce, skakańce, eurobungee, warsztaty tworzenia masek nosorożca oraz malowanie buziek. Podczas wydarzenia chętni wezmą udział w interaktywnych zajęciach „Kampanii Kolejowe ABC”, skorzystają z symulatora jazdy pociągiem, zdobędą wiedzę z zakresu pierwszej pomocy. Będą mogli także zrobić sobie zdjęcie w specjalnie przygotowanej fotobudce.
Każde dziecko, które przyjdzie na piknik, będzie miało szansę wzięcia udziału w głównym konkursie, w którym do wygrania będą fantastyczne nagrody: plecaki, hulajnogi oraz rower elektryczny!
Piknik rozpocznie się o godzinie 11:00. Wstęp oraz udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz, Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. 22 749 13 67

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.