Zaprojektuj Zmiany Społeczne. Dołącz do „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia 3”
Czy design może zmieniać życie osób w późnej dorosłości? Trwa rekrutacja do III edycji „Generatora Innowacji. Sieci Wsparcia” – projektu, który poszukuje kreatywnych rozwiązań dla wyzwań, z jakimi mierzą się osoby w późnej dojrzałości. Innowatorzy, czy to studenci, doświadczeni projektanci, czy całkowici nowicjusze z trafną obserwacją i ciekawym pomysłem, mają niepowtarzalną okazję stworzyć nowatorskie rozwiązanie, które może realnie poprawić codzienne życie osób w późnej dorosłości. To nie tylko szansa na rozwój umiejętności, ale też na współtworzenie bardziej wspierającego i inkluzywnego społeczeństwa.
W obliczu rosnącej liczby osób w późnej dorosłości, które mierzą się z różnorodnymi wyzwaniami takimi jak m.in. izolacja, problemy z dostępnością usług czy trudności w codziennych czynnościach, „Generator Innowacji” poszukuje kreatywnych umysłów gotowych na opracowanie nowych, odważnych rozwiązań i usług społecznych. Jak design i myślenie projektowe mogą przyczynić się do stworzenia bardziej inkluzywnego, wspierającego środowiska dla starzejącego się społeczeństwa? W tym projekcie nie chodzi tylko o reagowanie na bieżące problemy, ale także o przewidywanie przyszłych potrzeb i projektowanie usług, które będą dostępne i przyjazne dla każdego.
Innowacja z poprzednich edycji Generatora, „Rowerowe Riksze” to jeden z doskonałych przykładów, jak innowacyjne rozwiązania mogą odpowiadać na wyzwania osób w późnej dorosłości, a jednocześnie przewidywać przyszłe potrzeby. Innowatorzy zaangażowani w ten projekt nie tylko stworzyli riksze dostosowane do potrzeb osób starszych, ale przede wszystkim zaprojektowali kompleksową usługę społeczną, która umożliwia seniorom aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Dzięki temu, osoby w późnej dorosłości mogą w komfortowy sposób podróżować po mieście, nawiązywać kontakty z rówieśnikami i cieszyć się aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu. To przykład, jak design nie ogranicza się jedynie do produktu, ale obejmuje całościową usługę, która wspiera włączanie społeczne i poprawia jakość życia.
Powyższa koncepcja idealnie obrazuje, że udział w Generatorze to doskonała okazja, by rozwijać umiejętności z zakresu design thinking, prototypowania oraz współpracy międzykulturowej i międzypokoleniowej. Dzięki praktycznym warsztatom, współpracy z doświadczonymi mentorami i ekspertami z zakresu starzenia się i długowieczności, uczestnicy będą mogli rozwinąć, przetestować i dopasować swoje pomysły. Ponadto program oferuje możliwość eksperymentowania z różnorodnymi metodami projektowymi. Generator nie jest zwykłym grantem. Projekt daje przestrzeń na sprawdzanie, mylenie się i poprawianie pomysłów. A nad wszystkim czuwają doświadczeni eksperci chętni do pomocy i dzielenia się swoją wiedzą.
Jak wspomina Ewa, uczestniczka poprzedniej edycji Generatora: „Tutorka pełniła rolę anioła stróża nad projektem, co faktycznie dawało poczucie bezpieczeństwa. Eksperci odpowiadali na różne pytania,
co było dla nas szczególnie istotne. Dzięki tutorce można było uzyskać odpowiedzi na wiele wątpliwości i załatwić różne sprawy. Przetestowaliśmy wiele rozwiązań, dostrzegliśmy pewne trudności, ale również zdobyliśmy cenne doświadczenia i interesujące historie, które na pewno z nami zostaną.”
Uczestnicy programu nie tylko zyskają szansę na realizację swoich innowacyjnych pomysłów, ale również mogą liczyć na wsparcie finansowe w wysokości do 90 tysięcy złotych, które pozwoli im przetestować i wdrożyć swoje rozwiązania. Czeka na nich współpraca z ekspertami związanymi z dziedzinami takimi jak starzenie się i długowieczność design, psychologia, badania UX i innymi, którzy będą czuwać nad rozwojem projektów i dzielić się cenną wiedzą. Program to także seria warsztatów, które nie tylko poszerzą umiejętności projektowe, ale także pozwolą lepiej zrozumieć innowacyjne procesy twórcze. Co więcej, to wyjątkowa okazja do budowania sieci kontaktów z innymi designerami, innowatorami i organizacjami, co może zaowocować dalszą współpracą i wsparciem przy realizacji przyszłych projektów.
Nie przegap tej szansy na wprowadzenie zmian! Zgłoś się do programu „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3” i rozwijaj pomysły na nową długowieczność. Rekrutacja trwa tylko do 31 października!
Szczegóły i formularz zgłoszeniowy znajdziesz na stronie: www.sieciwsparcia.pl
***
Projekt „Generator Innowacji. Sieci Wsparcia 3.” jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowita wartość projektu wynosi 9 757 847,00 zł, z czego 9 269 954,65 zł (95%) finansują #FunduszeEuropejskie, a 487 892,35 zł budżet państwa.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.