Zaraz po gwarancji się zepsuje? Jak Polacy oceniają jakość sprzętów AGD
Aż 44%[1] Polaków uważa, że jakość dużych sprzętów AGD jest lepsza niż jeszcze 10 lat temu. Jednocześnie, 34% ocenia ją jako gorszą, co pokazuje, że opinie Polaków dotyczące tego typu sprzętów są mocno spolaryzowane. Czy to podejście może przełożyć się na system gwarancji posprzedażowej?
W powszechnej świadomości utarło się przekonanie, że sprzęty różnej maści, nie tylko te dotyczące gospodarstwa domowego, były lepszej jakości jeszcze kilkanaście lat temu. Z nostalgią wspominamy dziedziczone po rodzicach pralki czy “niezniszczalne” radia. Jednak, jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool[2], w rzeczywistości oceny Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD na przestrzeni lat, są podzielone niemalże po równo. Co ciekawe, to osoby aktywnie dbające o środowisko najczęściej wskazywały na podniesienie się jakości sprzętów gospodarstwa domowego w ciągu ostatnich lat. Z kolei tzw. boomersi, czyli pokolenie urodzone w latach 50. to największa grupa, która uznaje, że jakość sprzętu jest gorsza niż kiedyś.
Lepsza jakość, dłuższe życie
Jak się okazuje, postawy Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD mają również wpływ na ich podejście do przedłużania posprzedażowej gwarancji. 44% respondentów zadeklarowało, że jest zainteresowanych przedłużeniem standardowej, dwuletniej gwarancji producenta. – Polacy są coraz bardziej otwarci na zakup dodatkowych usług związanych z wydłużaniem gwarancji na sprzęt AGD. To pokazuje, że nie tylko kupujemy świadomie, ale później chcemy też właściwie zadbać o sprzęty gospodarstwa domowego, na które się zdecydowaliśmy. Duże AGD jest w naszych domach kilka, czasami nawet kilkanaście lat, więc jesteśmy gotowi ponieść dodatkowe koszty, by wpłynąć na długie życie tego sprzętu – komentuje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation. – Co istotne, zainteresowanie przedłużoną gwarancją jest najwyższe wśród przedstawicieli najmłodszych generacji, tzw. zetek i millenialsów. Nie jest to zaskoczeniem – młodzi ludzie stawiają duży nacisk na eko rozwiązania, a stan środowiska i ich wpływ na zmieniający się klimat są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu konsumenckich decyzji – dodaje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.
Jak pokazały badania[3], obsługa posprzedażowa oferowana przez producentów AGD jest istotna aż dla 65% respondentów. – To pokazuje, że klienci chcą mieć wpływ na żywotność swoich sprzętów. W dobie utrzymującej się wysokiej inflacji, szybkich zmian na rynku gospodarczym, a także coraz to nowszych technologii, to ważne, by mieć możliwość jak najlepszego zadbania o sprzęt, który towarzyszy nam w codziennych obowiązkach – mówi Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.
Cena ma znaczenie
Jak się okazuje, mimo dość dużego zainteresowania opcją przedłużenia gwarancji, nie każdy klient jest gotowy ponieść koszt związany z zakupem takiej usługi. Tu kluczową rolę odgrywa… cena. Zainteresowanie kupnem dodatkowej gwarancji jest w dużej mierze związane z wysokością tego wydatku. Respondenci zadeklarowali, że optymalny koszt tej dodatkowej opcji nie powinien przekraczać 25% wartości zakupionego sprzętu AGD. Jeśli koszt jest poniżej tej wartości, usługa często jest uznawana za niezbyt wiarygodną, a gdy jest powyżej wspomnianych 25% - klienci uznają ją za zbyt drogą, a jednocześnie niewartą swojej ceny.
[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.
[2] Tamże
[3] Tamże
Polski fotograf u ministra w Ghanie!
Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić
Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.
Edukacja
Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym
Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.
Teatr
Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.