Komunikaty PR

Zaraz po gwarancji się zepsuje? Jak Polacy oceniają jakość sprzętów AGD

2023-11-14  |  12:00
Biuro prasowe

Aż 44%[1] Polaków uważa, że jakość dużych sprzętów AGD jest lepsza niż jeszcze 10 lat temu. Jednocześnie, 34% ocenia ją jako gorszą, co pokazuje, że opinie Polaków dotyczące tego typu sprzętów są mocno spolaryzowane. Czy to podejście może przełożyć się na system gwarancji posprzedażowej?

W powszechnej świadomości utarło się przekonanie, że sprzęty różnej maści, nie tylko te dotyczące gospodarstwa domowego, były lepszej jakości jeszcze kilkanaście lat temu. Z nostalgią wspominamy dziedziczone po rodzicach pralki czy “niezniszczalne” radia. Jednak, jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool[2], w rzeczywistości oceny Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD na przestrzeni lat, są podzielone niemalże po równo. Co ciekawe, to osoby aktywnie dbające o środowisko najczęściej wskazywały na podniesienie się jakości sprzętów gospodarstwa domowego w ciągu ostatnich lat. Z kolei tzw. boomersi, czyli pokolenie urodzone w latach 50. to największa grupa, która uznaje, że jakość sprzętu jest gorsza niż kiedyś.

Lepsza jakość, dłuższe życie

Jak się okazuje, postawy Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD mają również wpływ na ich podejście do przedłużania posprzedażowej gwarancji. 44% respondentów zadeklarowało, że jest zainteresowanych przedłużeniem standardowej, dwuletniej gwarancji producenta. – Polacy są coraz bardziej otwarci na zakup dodatkowych usług związanych z wydłużaniem gwarancji na sprzęt AGD. To pokazuje, że nie tylko kupujemy świadomie, ale później chcemy też właściwie zadbać o sprzęty gospodarstwa domowego, na które się zdecydowaliśmy. Duże AGD jest w naszych domach kilka, czasami nawet kilkanaście lat, więc jesteśmy gotowi ponieść dodatkowe koszty, by wpłynąć na długie życie tego sprzętu – komentuje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation. – Co istotne, zainteresowanie przedłużoną gwarancją jest najwyższe wśród przedstawicieli najmłodszych generacji, tzw. zetek i millenialsów. Nie jest to zaskoczeniem – młodzi ludzie stawiają duży nacisk na eko rozwiązania, a stan środowiska i ich wpływ na zmieniający się klimat są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu konsumenckich decyzji – dodaje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.

Jak pokazały badania[3], obsługa posprzedażowa oferowana przez producentów AGD jest istotna  aż dla 65% respondentów. – To pokazuje, że klienci chcą mieć wpływ na żywotność swoich sprzętów. W dobie utrzymującej się wysokiej inflacji, szybkich zmian na rynku gospodarczym, a także coraz to nowszych technologii, to ważne, by mieć możliwość jak najlepszego zadbania o sprzęt, który towarzyszy nam w codziennych obowiązkach – mówi Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.

Cena ma znaczenie

Jak się okazuje, mimo dość dużego zainteresowania opcją przedłużenia gwarancji, nie każdy klient jest gotowy ponieść koszt związany z zakupem takiej usługi. Tu kluczową rolę  odgrywa… cena. Zainteresowanie kupnem dodatkowej gwarancji jest w dużej mierze związane z wysokością tego wydatku. Respondenci zadeklarowali, że optymalny koszt tej dodatkowej opcji nie powinien przekraczać 25% wartości zakupionego sprzętu AGD. Jeśli koszt jest poniżej tej wartości, usługa często jest uznawana za niezbyt wiarygodną, a gdy jest powyżej wspomnianych 25% - klienci uznają ją za zbyt drogą, a jednocześnie niewartą swojej ceny.


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.

[2] Tamże

[3] Tamże

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć