Zasadzą 2 000 drzew w zamian za zebrane odpady! [ZDJĘCIA]
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz@prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
7 500 butelek, 100 kg baterii, 31 kg plastikowych nakrętek i prawie 200 żarówek zebrali wrocławianie podczas Dnia Przyjaznego Planecie w Magnolia Park. Teraz za przyniesione odpady będą mogli posadzić las.
Wrocławianie pokazali, że są eko! 23 kwietnia w ramach Dnia Przyznanego Planecie przynieśli do centrum handlowego Magnolia Park tysiące sztuk odpadów, za które otrzymali sadzonki drzewek z Nadleśnictwa „Śnieżka” z Kowar. Łącznie wydano 2 000 sztuk sadzonek, w tym jarzębiny, czereśnie, lipy, świerki i modrzewie. Drzewka zostaną wysadzone we wrocławskich ogródkach, na działkach, a także w pobliskich lasach. – Efekt akcji przerósł nasze oczekiwania, wrocławianie nie zawiedli. Wydane sadzonki za odpady zostały wyprodukowane w Leśnej Szkółce Kontenerowej Kostrzyca w Miłkowie, a ich największą zaletą jest zakryty system korzeniowy. Oznacza to, że takie drzewka możemy, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, czyli przy wilgotnej glebie, sadzić przez cały rok – mówi Marta Jaworska z Nadleśnictwa „Śnieżka”. Jak dodaje, każdy z uczestników akcji został poinformowany o tym, gdzie i w jaki sposób zasadzić otrzymane drzewka.
Podczas Dnia Przyjaznego Planecie udało się uzbierać aż 5 500 plastikowych butelek, 2 000 butelek szklanych, 100 kg baterii, 31 kg plastikowych nakrętek, a także 184 żarówek i 500 sztuk elektroodpadów. – Takie wydarzenia pokazują, że wrocławianie są otwarci na wszelkie aktywności przyjazne środowisku. Każdy taki event traktujemy również jako dodatkową formę edukacji w zakresie segregacji odpadów - mówi Dorota Witkowska z Ekosystemu, który odpowiadał za zebranie odpadów.
Dzień Przyjazny Planecie w Magnolia Park to nie tylko zbiórka odpadów i ich wymiana na sadzonki, ale również szereg wydarzeń z warsztatami i zajęciami dla najmłodszych, w których udział wzięło aż 700 dzieci. W programie było m.in. tworzenie łapaczy snów oraz maskotek pod okiem specjalistów z Hydropolis, robienie ekozabawek oraz malowanie doniczek, strefa ekologicznych klocków marki Linden i koło fortuny z nagrodami.
Dla dorosłych przygotowano warsztaty z kiszenia produktów sezonowych prowadzone przez specjalistów z Doliny Baryczy, choć dzieci również się przy tym świetnie bawiły.
- Tak duża frekwencja podczas naszego ekowydarzenia pokazała, że wrocławianie chcą mieć realny wpływ na środowisko, nawet w tak symbolicznym wymiarze, jakim jest posadzenie nowego drzewa w swoim ogródku. Na pewno będziemy kontynuować ten kierunek, a ekologiczne akcje są na stałe wpisane w harmonogram wydarzeń w naszym centrum handlowym – mówi Joanna Sawośko-Duda z Multi Poland, dyrektor Magnolia Park.
Dzień Przyjazny Planecie w Magnolia Park nie mógł się odbyć bez partnerów, którzy zadbali o atrakcje dla uczestników, a także zatroszczyli się o odbiór odpadów i wymianę ich na sadzonki. W akcji udział wzięli: Departament Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miasta Wrocławia, Ekosystem, Chemeko-System, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych we Wrocławiu, Hydropolis Wrocław, Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci, Gospodarstwo Rolne Sznajder, VACO Retail, Rodzice dla Klimatu i Linden.
Więcej informacji:
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji ok. 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in. Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Pull&Bear, RESERVED, Media Markt, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara, Zara Home. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, Nectar, The North Face, Samsung Brand Store czy drugi w Polsce e-obuwie.pl. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje 7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu i największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama i sklepu Komfort. W centrum dostępny jest także nowoczesny hipermarket Carrefour, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, nowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl.
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
O Multi
Multi Poland jest częścią Multi Corporation, czołowej paneuropejskiej firmy strategicznego zarządzania nieruchomościowymi aktywami handlowymi. Zarządza ona ponad 80 nieruchomościami handlowymi w Europie i Turcji, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają tu, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 6 000 sklepów, restauracji i lokali rozrywkowych. Klientami Multi są zarówno globalni inwestorzy nieruchomościowi, jak Union Investment, Credit Suisse, Allianz, CBRE Global Investors, Corestate Capital Group czy Commerz Real, jak i regionalni deweloperzy i właściciele. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset management, zarządzanie operacyjne, przebudowę i remonty, komercjalizację, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości sieci handlowych i innych najemców, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi chroni i podnosi wartość aktywów w każdej fazie procesu zarządzania. Szeroka wiedza firmy z zakresu finansów, handlu i techniczna pozwoliła jej w ostatnich kilku latach wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu centrów handlowych. Od założenia w 1982 r. firma brała udział w ponad 200 projektach deweloperskich obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobyła za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi działa w 12 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w: Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Słowacji, Hiszpanii, Turcji, Łotwie oraz na Ukrainie i Węgrzech. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Qczaj: Mam dłuższe włosy i w życiu nie słyszałem tylu komplementów na temat swojego wyglądu. Dziewczyny mnie porównują do Massimo z „365 dni”
Trener zmienił ostatnio swój image za sprawą dłuższych włosów i cieszy się, że ta metamorfoza przypadła do gustu tak wielu osobom. Jak podkreśla, zdecydował się na diametralnie inną fryzurę, żeby w końcu spełnić marzenie z dzieciństwa. Qczaj zaznacza też, że rok temu, by pozbyć się zakoli, zrobił przeszczep mieszków włosowych.
Farmacja
Dostępność antykoncepcji awaryjnej wzrosła, ale wiedza o niej nadal jest niewystarczająca. To w Polsce wciąż temat tabu

Rocznie w Polsce wystawia się ponad ćwierć miliona recept na antykoncepcję awaryjną. Jednocześnie świadomość na temat tzw. tabletki dzień po, choć rośnie, wciąż jest niewystarczająca. Eksperci kampanii Poranek PO wskazują na szereg mitów, które wciąż pokutują wokół tego tematu i które mogą nawet zniechęcać kobiety do sięgania po antykoncepcję awaryjną, np. dotyczące mechanizmu jej działania czy skutków długoterminowych. Dlatego podkreślają także potrzebę edukowania poszczególnych grup pacjentek, ale także ich partnerów. Jedną z takich inicjatyw edukacyjnych jest kampania Poranek Po.
Psychologia
Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.