Komunikaty PR

Zdrowa dieta jako klucz do dobrego samopoczucia?

2023-06-21  |  13:35

Polacy coraz liczniej dostrzegają to, jak duży i jak pozytywny wpływ na ich życie może mieć utrzymanie dobrej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Widzą też wzajemne powiązania między tymi dwoma czynnikami - a ta świadomość prowadzi z kolei do chęci wprowadzania szeregu prozdrowotnych zmian, przyczyniających się do poprawy jakości codziennego funkcjonowania. Wciąż jednak stosunkowo niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że na utrzymanie dobrostanu psychicznego niebagatelny wpływ ma także odpowiednio zbilansowana dieta. Między innymi na ten właśnie aspekt zwracają uwagę autorzy raportu „Zdrowie na talerzu - SuperMenu by Anna Lewandowska”

W raporcie „Zdrowie na talerzu” przygotowanym z okazji 3. urodzin marki cateringu dietetycznego SuperMenu by Anna Lewandowska wzięto pod lupę wybory dietetyczne, a także przyzwyczajenia mieszkańców największych polskich miast, dotyczące prowadzonego przez nich stylu życia.  Okazuje się, że o ile wyraźnie widzimy wzajemne powiązania pomiędzy prowadzeniem regularnej aktywności fizycznej i zachowaniem równowagi psychicznej, to już tylko co piąty z nas zdaje sobie sprawę z istnienia zależności między zdrowym odżywianiem a dobrym samopoczuciem. 

Także zdrowa dieta i aktywność fizyczna są nieodłącznymi elementami osiągania harmonii w naszym życiu. Właściwie zbilansowane posiłki, bogate w wartościowe składniki odżywcze, wspierają nasze ciało i umysł, przyczyniając się do utrzymania dobrej kondycji - zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Z przeprowadzonego przez SuperMenu badania wynika, że choć 63% respondentów pozytywnie oceniło swój stan zdrowia fizycznego, to już swój dobrostan psychiczny - jako dobry lub bardzo dobry - określiło zaledwie 57% osób. Cieszyć może jednak fakt, że aż 96% osób zadeklarowało, że chciałoby wprowadzić zmiany na rzecz zdrowszego stylu życia. Co więc najbardziej chcieliby zmienić Polacy? Okazuje się, że najczęściej deklarujemy chęć zredukowania stresu, zwiększenia aktywności fizycznej, zadbania o więcej relaksu i jakościowego wypoczynku, a także o odpowiednią dietę. 

Jak podkreśla Łukasz Sieńczewski, główny konsultant dietetyczny SuperMenu by Anna Lewandowska, skuteczne odżywianie powinno opierać się na świadomym wyborze odpowiednich produktów spożywczych, eliminacji szkodliwych składników oraz dostosowaniu diety do indywidualnych potrzeb i tolerancji organizmu. Coraz więcej osób w Polsce podejmuje starania w celu poprawy jakości swojej diety. Nie ogranicza się to jedynie do zmniejszenia kaloryczności posiłków, ale również do eliminacji pewnych składników z jadłospisu. Najczęściej wykluczane z diety: są cukier, laktoza oraz mięso. To świadczy o naszej rosnącej świadomości i chęci dokonywania pozytywnych zmian w sposobie odżywiania.

Na co w takim zwracamy uwagę komponując nasze posiłki? Okazuje się, że kluczowe są przede wszystkim trzy elementy: smak, różnorodność i jakość. Nasze preferencje smakowe są w dużej mierze kształtowane przez otoczenie i przyzwyczajenia. Często przyzwyczailiśmy się do smaku wysoko przetworzonych produktów, o dużym udziale cukru. Jednak dobra wiadomość jest taka, że możemy zmienić swoje nawyki i „nauczyć się” smaku zdrowia płynącego prosto z natury.

Współczesny tryb życia stawia przed nami wiele wyzwań i w związku z tym wiele osób wciąż boryka się z trudnościami w skomponowaniu i utrzymaniu zdrowej diety. Pokusy, podjadanie pomiędzy posiłkami, brak czasu na gotowanie, brak wiedzy w zakresie zdrowego komponowania posiłków  - to tylko niektóre z nich. W takiej sytuacji warto sięgnąć po rozwiązania, które mogą nam pomóc w osiągnięciu pozytywnych zmian prozdrowotnych. Jednym z nich są cateringi dietetyczne, które oferują skomponowane przez ekspertów plany żywieniowe. Za ich sprawą możemy cieszyć się różnorodnym menu, które uwzględnia nasze preferencje żywieniowe oraz dostarcza wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dzięki temu zdrowe odżywianie stało się prostsze i bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.