Zdrowe pączki na Tłusty Czwartek
Tłusty Czwartek to polska tradycja, ale wcale nie musi być kaloryczny, przesłodzony i niezdrowy. Z tego założenia wyszła, wywodząca się z Białegostoku największą polska niecukiernia Fit Cake i zaproponowała miłośnikom słodyczy pączki i donuty, bez dodatku cukru, bez glutenu i laktozy.
Wypieki są oczywiście wege i keto, ale pomijając te modne, kulinarne słowa są też bardzo smaczne. Mogą je jeść diabetycy, alergicy, osoby na diecie bezglutenowej, bo także z myślą o nich zostały wyprodukowane. Zawierają minimalną ilość węglowodanów. Słodycz zawdzięczają dodatkowi erytrolu, uznawanego za jeden z najzdrowszych słodzików. Nie są smażone tylko pieczone.
- To wszystko przekłada się na ich mniejszą kaloryczność. Donut z Fit Cake to tylko 200 kalorii, nasz pączek zawiera ich niewiele ponad 270. To o połowę mniej niż podobnej wielkości ciacho w tradycyjnej cukierni. Na dodatek można się nim najeść. Jego skład został tak zbilansowany, że zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach. To znaczy, że na długo zapewnia uczucie sytości. Trzeba by było skonsumować trzy zwykłe pączki, by zapewnić organizmowi taki sam zapas energii jak po zjedzeniu jednego z naszej niecukierni - mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka sieci i autorka przepisów na łakocie w Fit Cake, z wykształcenia matematyczka. Z wielką precyzją więc i dokładnością wyważa proporcje i skład wypieków oferowanych przez markę.
Na Tłusty Czwartek firma przygotowała kilka zestawów z tradycyjnymi ciastkami, ale na bazie nowoczesnych produktów, np. wegańskie i bezglutenowe (z mąki jaglanej) pączki z konfiturą z pigwy, keto donuty ze słonym karmelem, łatwo podzielne minipączusie o różnych smakach. Zrobiła to też na życzenie swoich stałych gości, którzy jedząc na co dzień wypieki z Fit Cake nie wyobrażają już sobie, że w Tłusty Czwartek mieliby się raczyć zwykłymi. Nie chce też zawieść swoich najbardziej lojalnych klientów, osób ze schorzeniami, które dzięki niecukierni mogą wreszcie w ten dzień zjeść sobie pączka.
Fit Cake to franczyzowa sieć z Białegostoku, która w przeciągu czterech lat uruchamiała 25 lokali w całej Polsce. Oparła się kryzysowi wywołanemu przez covid. Rok 2020, czas lockdowanów i ograniczeń w gastronomii przeszła uzyskując lepsze wyniki finansowe niż we wcześniejszych latach.
- Zdrowie to nie jest kwestia mody, teraz uświadamiamy sobie to chyba bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego inwestowanie w koncepty takie jak nasz jest coraz bardziej popularna - dodaje Rafał Kościuk, współwłaściciel Fit Cake.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.