„ZDROWY ONLINE, SZCZĘŚLIWY OFFLINE” JUŻ W PIĄTEK W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
JAK SIĘ ODŁĄCZYĆ I NIE DAĆ HEJTOWI?
„ZDROWY ONLINE, SZCZĘŚLIWY OFFLINE” JUŻ W PIĄTEK W OFF PIOTRKOWSKA CENTER
Z jednej strony rozpoznawalność, kciuki w górę od obserwujących i całe morze rozrywki. Z drugiej – uzależnienie, bolesna krytyka, a nawet zaburzenie poczucia własnej wartości. Rzeczywistość online, choć stała się dla młodych ludzi środowiskiem naturalnym, nie zawsze jest dla nich środowiskiem bezpiecznym. Jak więc nie dać się hejtowi i ciemnym stronom życia w sieci? Tego dowiedzą się uczestnicy warsztatów i prelekcji w ramach akcji „Zdrowy Online, Szczęśliwy Offline”, organizowanej przez IGO-ART w OFF Piotrkowska Center, 1 grudnia, w godzinach 10.00-19.00.
Pomysł na kampanię „Zdrowy Online, Szczęśliwy Offline” narodził się w czasie konkursu THE LOOK OF THE YEAR.
– Świat mody i show biznesu szczególnie narażone są na ciemne strony życia online. Pracując z modelkami i modelami oraz uczestniczkami konkursów piękności staramy się zawsze z pomocą ekspertów wspierać ich technikami radzenia sobie z wyzwaniami rzeczywistości online. Zebraną wiedzą postanowiliśmy się podzielić z jak największą grupą odbiorców w czasie całodniowego, otwartego dla wszystkich wydarzenia – mówi Sara Galuk z IGO-ART. –To nie tylko interesująca, ale też ogromnie ważna inicjatywa, dlatego bez wahania postanowiliśmy się do niej włączyć jako partner – dodaje Maciej Majzner z OFF Piotrkowska Center.
Akcja w ramach kampanii „Zdrowy Online, Szczęśliwy Offline” to połączenie prelekcji dotyczących profilaktyki i warsztatów psychologicznych z działaniami artystycznymi, skupiającymi się na negatywnym oddziaływaniu social mediów na zdrowie psychiczne i na świadomym funkcjonowaniu online.
Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się, jak pokonać stres wywołany negatywną opinią innych, chronić swój wizerunek w sieci czy walczyć z hejtem na polu prawnym. Swoimi doświadczeniami i wiedzą podzielą się między innymi finaliści tegorocznej edycji konkursu THE LOOK OF THE YEAR, w tym zwyciężczyni międzynarodowej edycji Ola Łada oraz Julia Baryga, II Wicemiss Polonia 2022, Jagoda Piątek-Włodarczyk Dyrektor konkursu THE LOOK OF THE YEAR, Karina Wojciechowska, Miss Polonia 1991 oraz zaproszeni eksperci.
Każdy z uczestników może wziąć udział we wszystkich warsztatach i aktywnościach albo tylko w wybranych. Na warsztatach „Emocje on i off – w sieci i poza”, „Rezygnacja w kontekście działalności w przestrzeni online”, „Hejt” oraz „To w głowie się nie mieści” liczba miejsc jest ograniczona, dlatego organizatorzy proszą o zgłoszenia drogą mailową lub telefoniczną (s.gulak@igo-art.net lub +48 510 772 229). Udział we wszystkich zajęciach i prelekcjach jest bezpłatny.
Szczegółowy program wydarzenia można znaleźć na stronie www.thelookoftheyear.pl.
Wydarzenie odbędzie się w OFF PIOTRKOWSKA Center, w budynku Teal, 5 piętro, wejście od ul. Roosevelta.
Harmonogram wydarzenia:
10:00-11:00 – Wykład/warsztat „Bądź́ bezpieczny w sieci – ochrona wizerunku i walka z hejtem w kontekście prawnym” – dr Dominika Sujka-Kujawiak, Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu
11:15-12:15 – Warsztaty rozwojowe „Jak zwalczać́ stres wywołany oceną innych”
– Miss Polonia 1991, Karina Wojciechowska, Centrum Medyczne Szpital św. Rodziny
12:30-13:30 – Panel warsztatowy „Twój autentyczny wizerunek online. PODKREŚL SWOJĄ OSOBOWOŚĆ” – Łódzka Szkoła Mody, Kosmetologii, Fryzjerstwa – Anagra
13.00-14.30 – Warsztaty psychologiczne „Emocje w sieci” – Psychoterapeutka Katarzyna Janusz, Centrum Integracji Psychoterapii i Dietetyki
13:45-15:15 – Warsztaty rozwojowe „Rezygnacja w kontekście działalności w przestrzeni online” – Finalista The Look Of The Year 2023 Kacper Kotłowski
15:30-16:30 – Warsztaty rozwojowe „Hejt” – II Wicemiss Polonia 2022 Julia Baryga
15:30-17:30 – Warsztaty z Improwizacji „TO W GŁOWIE SIĘ NIE MIEŚCI” – Trenerka Improwizacji Magdalena Stefanik, Master of Arts
17:45-19:00 – Działania artystyczne odnoszące się do tematyki samoakceptacji, zdrowia psychicznego, autentyczności w świecie online. W tym: performance finalisty The Look Of The Year 2023, Adama Szymoniaka i pokaz finalistów THE LOOK OF THE YEAR 2023 z plakatami kampanii.
Ponadto:
Wystawa fotografii „Humania” – Grzegorz Piotrowski
Strefa interaktywno-edukacyjna i stanowisko tworzenia plakatów – Nowa Szkoła

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.