Komunikaty PR

Złoty pomysł na prezent – czyli czym zastąpić popularną „kopertę”

2021-06-15  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Tavex ( 0.06 MB )

7 mld zł – tyle obecnie jest warta branża ślubna, czyli taką kwotę mniej więcej co roku pary młode wydają na organizację swoich wesel – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów. Widać więc, że jest to duży wydatek finansowy. Koszty zabawy mogą być bardzo różne i wahać się od kilku tysięcy do nawet setek tysięcy złotych. Z tego powodu powszechnie przyjęło się hojne obdarowywanie młodej pary prezentami ślubnymi. Według danych goście weselni w swoich prezentach zwracają około 3,5 mld zł. Czym więc najlepiej obdarować nowożeńców?

Podobnie jak w 2020 roku, tak w tym roku rozpoczęcie sezonu weselnego zostało przesunięte. Dopiero po 28 maja br. wiele młodych par odetchnęło z ulgą i mogło oficjalnie ogłosić – będziemy mieli wesele! To właśnie w tym dniu zmieniły się pandemiczne obostrzenia związane z imprezami okolicznościowymi, jak np. wesela, na których aktualnie (przepisy obowiązujące od 06.06) bawić może się do 150 osób, z czego osoby w pełni zaszczepione nie są wliczane w ten limit.

Od prawie 13 lat obserwujemy jak branża ślubna się zmienia, tempo jej rozwoju jest imponujące. Sektor podwaja swoją wartość mniej więcej co cztery lata. Czy branża ślubna będzie nadal się rozwijała? To zależy. Obecnie dochodzimy do światowego poziomu i gdy go osiągniemy,  to prawdopodobnie branża przestanie tak dynamicznie rosnąć. Światowy poziom wydatków na wesele to około 100 tys. i tutaj w zależności w jakim kraju jesteśmy będzie to 100 tys. euro lub dolarów – wskazuje Robert Pieczyński, Rzecznik Prasowy, Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów. W Polsce branżę ślubną dzielimy na trzy segmenty: nisko, średnio i wysoko budżetowe. W pierwszej kategorii wydatki na zorganizowanie imprezy wynoszą do 50 tys. zł, i jest to główny rodzaj wesel organizowanych w naszym kraju (75%). Klient średniobudżetowy na swoje wesele wyda już nieco więcej – od 50 do 150 tys. zł. Takich par mamy na rynku około 22%. Jeżeli chodzi o wesela premium (powyżej 150 tys. zł) jest ich nieco mniej – 3-5% – dodaje.

Właśnie, aby zrekompensować taki koszt, każdy uczestnik wesela zwyczajowo odwdzięcza się za dobrą zabawę prezentem.

Złoty pomysł na prezent

Najczęściej, kiedy mówimy o prezencie na uroczystość weselną, mamy na myśli popularną „kopertę”. Jednak czy nie lepiej postawić na nieszablonowe rozwiązanie, które będzie bardziej eleganckim sposobem przekazania wartości oraz czymś, co zaowocuje w przyszłości? Świetnym pomysłem jest podarowanie złota inwestycyjnego w formie sztabki lub monety, które jest bardzo atrakcyjne wizualnie, a także znajdziemy je w cenach odpowiadających weselnemu prezentowi.

Sezon na wesela właśnie się rozpoczął i zdecydowanie warto pomyśleć nad kupnem atrakcyjnego prezentu. Świetnym pomysłem jest nabycie sztabki lub złotej monety, które prezentują się bardzo interesująco, a przy okazji spełniają praktyczne funkcje. Produkty te zachowują swoją wartość i są odporne na inflację, co z pewnością daje kruszcowi przewagę nad gotówką w kopercie – tłumaczy Aleksander Pawlak, Prezes Zarządu w Tavex. Co więcej, złoto jest płynnym aktywem, więc w razie potrzeby łatwo możemy je zamienić w gotówkę. Cena królewskiego metalu w długim okresie ulega wahaniom, jednakże kruszec spieniężony w dobrym czasie może przynieść młodej parze dużo większą wartość niż ta, którą posiadał w momencie jego podarowania. Z naszych obserwacji wynika, że taki rodzaj podarunku na uroczystość weselną jest coraz częstszym wyborem – dodaje. 

Jedno z ważniejszych kryteriów, czyli cena, kształtuje się następująco. Przykładowo, sztabkę o wadze 1 gram możemy kupić już od 250 złotych. Więcej zapłacimy za cięższy produkt, którego 5 gram jest warte blisko 1100 złotych. Natomiast ceny monet inwestycyjnych zaczynają się od ok. 370 złotych. Oczywiście mogą się one różnic się w zależności od wagi, ale też przez dodatkowe elementy i zdobienia widniejące na sztabce, bądź monecie.

Najczęściej spotykamy się z informacją, że powinniśmy przynieść prezent weselny odpowiadający wartości „talerzyka”, czyli kosztów poniesionych na jednego weselnika. Kwota może być różna, w zależności od lokalu i innych czynników, jednak zwyczajowo to przedział 200-300 złotych. Oznacza to idealne widełki cenowe, aby zdecydować się na zakup złota inwestycyjnego w formie sztabki lub monety, którego cena rozpoczyna się właśnie od około 250 złotych. Co więcej, złota sztabka lub moneta to nie tylko doskonały prezent na ślub, ale również np. na chrzciny czy komunię – podsumowuje Aleksandra Olbryś, Analityk ds. Rynku Złota w Tavex.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.