Komunikaty PR

Zwyczaje zakupowe Polaków

2023-12-06  |  11:11
Biuro prasowe

Gorączka świątecznych zakupów trwa w najlepsze. Jak co roku chcemy sprawić radość naszym najbliższym i poszukujemy dla nich wyjątkowych prezentów. Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, przeprowadził wśród Polaków badanie dotyczące ich planów i preferencji związanych z zakupem prezentów świątecznych. Okazało się, że większość stawia na zakupy stacjonarne, a swoich bliskich obdaruje głównie kosmetykami i słodyczami.

Mogłoby się wydawać, że zakupy online są najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Nic bardziej mylnego. Jak wynika z badania, niemal 60% ankietowanych po większość prezentów planuje udać się do sklepów stacjonarnych w centrach lub parkach handlowych. Łatwej podjąć decyzję o zakupie danej rzeczy, widząc ją na żywo, ale też mamy wokół mnóstwo inspiracji, które mogą się przydać, gdy brak nam pomysłu na świąteczne podarunki.

Kiedy i jakie prezenty kupią Polacy?

Podczas gdy wielu z nas rozpoczęło już zakupy prezentów, 30% przyznaje, że zostawi to na ostatni moment, wybierając się do sklepów zaledwie na tydzień przed świętami. Co najczęściej Polacy planują podarować swoim bliskim pod choinkę? Ponad połowa badanych wskazała na kosmetyki. Produkty do pielęgnacji, czy makijażu to trafiony wybór, szczególnie jeśli wiemy, co sprawi radość obdarowanej osobie, a w sklepach nie brakuje świątecznych zestawów kosmetyków. Słodycze zakupi 45% z nas, 38% zabawki i również 38% podaruje pod choinkę książki.

Ubrania i akcesoria są zawsze przydatnym i praktycznym prezentem. Wcześniej powinniśmy się jednak upewnić, czy są w guście osoby, której chcielibyśmy je podarować. Warto stawiać na dobrej jakości materiały oraz ponadczasowe klasyki lub zgodne z aktualnymi trendami modele. Odzież pod choinkę da w prezencie blisko co trzeci ankietowany. Primark oferuje najnowsze trendy i artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego. Produkty dostępne są już we wszystkich sklepach stacjonarnych Primark w Polsce, w tym w niedawno otwartych lokalizacjach we Wrocławiu i Łodzi.

Jaki budżet Polacy przeznaczą na tegoroczne zakupy?

Primark skupił się także na analizie tego, ile planujemy wydać w tym roku na świąteczne prezenty. Wyniki badania wskazują, że 27% ankietowanych planuje przeznaczyć na ten cel między 300 a 500 zł, a 26% wyda nawet 1000 zł. Co ciekawe, blisko ¾ respondentów odpowiedziało, że na tegoroczne zakupy wyda tyle samo lub więcej środków finansowych niż w poprzednim roku.

Co wpływa na świąteczną atmosferę w domach Polaków?

Magię świąt czujemy, ubierając choinkę, nakrywając wigilijny stół, czy dekorując domy migoczącymi lampkami i ozdobami. 20% ankietowanych, zgodnie przyznało, że ogromną radość sprawia im także pakowanie prezentów. Chcemy, żeby wyglądały one wyjątkowo i pięknie prezentowały się pod świątecznym drzewkiem. W tym celu możemy sięgnąć po kolorowy ozdobny papier w świąteczne wzory lub w duchu zero waste wykorzystać do pakowania prezentów papierowe torby Primark. Co ważne, materiał, z którego zostały wykonane posiada certyfikat FSC i nadaje się do recyklingu.

Niezależnie od tego, czy na liście zakupów pozostał wyłącznie papier do pakowania, czy wybór prezentów wciąż jeszcze przed nami, dzięki kolekcji świątecznej Primark uporanie się ze sprawunkami będzie dużo szybsze i prostsze. W ofercie sklepu dostępne są wszelkie niezbędne świąteczne artykuły - od ozdób i dekoracji, poprzez upominki i zabawki, aż po świąteczne stylizacje.

Biorąc pod uwagę, że większość kupujących (85%) woli porównywać ceny produktów przed dokonaniem zakupu, klienci mogą odwiedzić stronę internetową Primark, aby zapoznać się z ofertą i sprawdzić dostępność produktów przed wizytą w sklepie. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.primark.com/pl-pl.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Primark w listopadzie br. na reprezentatywnej próbie 1004 Polek i Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Polski fotograf u ministra w Ghanie! Biuro prasowe
2024-06-28 | 10:00

Polski fotograf u ministra w Ghanie!

Polski fotograf u ministra w Ghanie!   Wojciech Zaremba dokumentuje życie w Ghanie. Jego zdjęcia były wielokrotnie prezentowane na wystawach w Polsce. Pasją naszego rodaka
Styl życia Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności
2024-06-27 | 19:10

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są
Styl życia Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze
2024-06-27 | 11:00

Festiwal Folkowe Inspiracje w Manufakturze

Międzynarodowy Festiwal Twórczości” Młodych „Folkowe Inspiracje” to wydarzenie, które na stałe wpisało się nie tylko w kulturalny kalendarz Łodzi, ale także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Martyna Wojciechowska: Pokolenie Z jest bardzo samotne i nie radzi sobie z codziennymi problemami. Jako mama nauczyłam się bardziej słuchać i więcej pytać, niż mówić

Dziennikarka podkreśla, że martwi się o pokolenie Z, bo z jej obserwacji i rozmów z młodymi ludźmi wynika, że czują się oni bardzo samotni i wręcz przerastają ich codzienne problemy. Sami nie potrafią sobie z nimi poradzić, a niestety często też nie mogą liczyć na wysłuchanie, wsparcie i pomoc ze strony dorosłych. Martyna Wojciechowska nie ukrywa, że ona również popełniła wiele błędów wychowawczych, bo wydawało jej się, że sama najlepiej wie, czego potrzebuje jej córka, bez pytania dziewczynki o zdanie. W porę jednak dostrzegła swój błąd i teraz już wie, że dzieci najbardziej oczekują od rodziców poświęcenia im uwagi i czasu, a także zrozumienia ich emocji.

Edukacja

Co 6,5 minuty ktoś w Polsce doznaje udaru mózgu. Edukacja dzieci może zapobiec katastrofalnym skutkom i uratować życie dorosłym

Udar mózgu to druga najczęstsza przyczyna śmierci i trzecia najczęstsza przyczyna niepełnosprawności. Niewystarczająca wiedza i brak umiejętności rozpoznawania objawów udaru mózgu sprawiają, że większość pacjentów zgłasza się do szpitali zbyt późno. W odpowiedzi na ten problem powstał program FAST Heroes skierowany do przedszkolaków i uczniów klas 1–3. – Chcemy wykorzystać entuzjazm dzieci, aby to one stały się nauczycielami dla swoich dziadków – mówi Jan van der Merwe, międzynarodowy koordynator programu FAST Heroes, lider Inicjatywy Angels.

Teatr

Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności

Aktor gra jedną z głównych ról w spektaklu „Wypiór” w Teatrze IMKA. Zaznacza, że wielkim atutem spektaklu jest tekst napisany klasycznym trzynastozgłoskowcem z zachowaną średniówką po siódmej sylabie, ale traktujący o bieżących problemach młodych ludzi i w niebanalny sposób komentujący otaczającą rzeczywistość. Mateusz Banasiuk zapewnia, że on sam bardzo lubi grać w sztukach napisanych wierszem i żałuje, że twórcy teatralni odchodzą już od tej formy. Przyznaje też, że w tym przypadku nie ma mowy o improwizacji. Trzeba się wykazać niezwykłą dokładnością, by nie zgubić żadnego słowa, bo wtedy zostanie zaburzony cały rytm.