Komunikaty PR

Zwyczaje zakupowe Polaków

2023-12-06  |  11:11
Biuro prasowe

Gorączka świątecznych zakupów trwa w najlepsze. Jak co roku chcemy sprawić radość naszym najbliższym i poszukujemy dla nich wyjątkowych prezentów. Primark, międzynarodowy detalista odzieżowy, przeprowadził wśród Polaków badanie dotyczące ich planów i preferencji związanych z zakupem prezentów świątecznych. Okazało się, że większość stawia na zakupy stacjonarne, a swoich bliskich obdaruje głównie kosmetykami i słodyczami.

Mogłoby się wydawać, że zakupy online są najszybszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. Nic bardziej mylnego. Jak wynika z badania, niemal 60% ankietowanych po większość prezentów planuje udać się do sklepów stacjonarnych w centrach lub parkach handlowych. Łatwej podjąć decyzję o zakupie danej rzeczy, widząc ją na żywo, ale też mamy wokół mnóstwo inspiracji, które mogą się przydać, gdy brak nam pomysłu na świąteczne podarunki.

Kiedy i jakie prezenty kupią Polacy?

Podczas gdy wielu z nas rozpoczęło już zakupy prezentów, 30% przyznaje, że zostawi to na ostatni moment, wybierając się do sklepów zaledwie na tydzień przed świętami. Co najczęściej Polacy planują podarować swoim bliskim pod choinkę? Ponad połowa badanych wskazała na kosmetyki. Produkty do pielęgnacji, czy makijażu to trafiony wybór, szczególnie jeśli wiemy, co sprawi radość obdarowanej osobie, a w sklepach nie brakuje świątecznych zestawów kosmetyków. Słodycze zakupi 45% z nas, 38% zabawki i również 38% podaruje pod choinkę książki.

Ubrania i akcesoria są zawsze przydatnym i praktycznym prezentem. Wcześniej powinniśmy się jednak upewnić, czy są w guście osoby, której chcielibyśmy je podarować. Warto stawiać na dobrej jakości materiały oraz ponadczasowe klasyki lub zgodne z aktualnymi trendami modele. Odzież pod choinkę da w prezencie blisko co trzeci ankietowany. Primark oferuje najnowsze trendy i artykuły codziennego użytku w przystępnych cenach, w tym odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego. Produkty dostępne są już we wszystkich sklepach stacjonarnych Primark w Polsce, w tym w niedawno otwartych lokalizacjach we Wrocławiu i Łodzi.

Jaki budżet Polacy przeznaczą na tegoroczne zakupy?

Primark skupił się także na analizie tego, ile planujemy wydać w tym roku na świąteczne prezenty. Wyniki badania wskazują, że 27% ankietowanych planuje przeznaczyć na ten cel między 300 a 500 zł, a 26% wyda nawet 1000 zł. Co ciekawe, blisko ¾ respondentów odpowiedziało, że na tegoroczne zakupy wyda tyle samo lub więcej środków finansowych niż w poprzednim roku.

Co wpływa na świąteczną atmosferę w domach Polaków?

Magię świąt czujemy, ubierając choinkę, nakrywając wigilijny stół, czy dekorując domy migoczącymi lampkami i ozdobami. 20% ankietowanych, zgodnie przyznało, że ogromną radość sprawia im także pakowanie prezentów. Chcemy, żeby wyglądały one wyjątkowo i pięknie prezentowały się pod świątecznym drzewkiem. W tym celu możemy sięgnąć po kolorowy ozdobny papier w świąteczne wzory lub w duchu zero waste wykorzystać do pakowania prezentów papierowe torby Primark. Co ważne, materiał, z którego zostały wykonane posiada certyfikat FSC i nadaje się do recyklingu.

Niezależnie od tego, czy na liście zakupów pozostał wyłącznie papier do pakowania, czy wybór prezentów wciąż jeszcze przed nami, dzięki kolekcji świątecznej Primark uporanie się ze sprawunkami będzie dużo szybsze i prostsze. W ofercie sklepu dostępne są wszelkie niezbędne świąteczne artykuły - od ozdób i dekoracji, poprzez upominki i zabawki, aż po świąteczne stylizacje.

Biorąc pod uwagę, że większość kupujących (85%) woli porównywać ceny produktów przed dokonaniem zakupu, klienci mogą odwiedzić stronę internetową Primark, aby zapoznać się z ofertą i sprawdzić dostępność produktów przed wizytą w sklepie. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.primark.com/pl-pl.

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Primark w listopadzie br. na reprezentatywnej próbie 1004 Polek i Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta Biuro prasowe
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Styl życia Firma eventowa jako partner w organizacji eventów
2025-02-18 | 12:50

Firma eventowa jako partner w organizacji eventów

Współczesne eventy to nie tylko okazja do spotkań, ale także istotny element strategii marketingowych i komunikacyjnych. Profesjonalna firma eventowa odgrywa kluczową rolę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.