SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW
SUKCES SZYTY ZŁOTĄ NITKĄ
NABÓR DO KONKURSU DLA MŁODYCH PROJEKTANTÓW
Ten konkurs otworzył drzwi do kariery takim gwiazdom, jak Łukasz Jemioł, duet Paprocki & Brzozowski, Agata Wojtkiewicz, Adrian Krupa czy Mikołaj Żurek. Teraz czas na kolejnych młodych projektantów, którzy chcą podbić światowe wybiegi. Rozpoczął się nabór do konkursu Złota Nitka, organizowanego przez łódzką Akademię Sztuk Pięknych im. Wł Strzemińskiego. Laureaci mogą liczyć na uznanie, prestiż najstarszego tego typu konkursu w Polsce, uwagę świata mody oraz 30 000 zł na realizację marzeń o rozwoju kariery. Zgłoszenia – za pomocą formularza elektronicznego – można przesyłać do 15 września.
Złota Nitka to ogólnopolski konkurs dla młodych projektantów, który wyłania utalentowanych autorów, torując im drogę do świata mody.
– Ranga i prestiż konkursu Złota Nitka budowały się przez trzy dekady. To tu nabierały rozpędu kariery utalentowanych, świetnie dziś znanych wszystkim projektantów, którzy dziś kształtują polską sceną mody – przypomina Katarzyna Wróblewska, dyrektor artystyczna Łódź Young Fashion, w ramach którego Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi organizuje konkurs.
Złota Nitka jest skierowana do młodych osób, do 35 roku życia, zajmujących się projektowaniem mody, w szczególności zaś do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru. Do konkursu można zgłosić kolekcję, która powstała w latach 2022-2024 i składa się z od 8 do 11 sylwetek.
Co będzie najważniejsze przy wyborze finalistów? – Autorska wizja i odwaga w jej wyrażaniu. Ukończone szkoły i dotychczasowe osiągnięcia w dziedzinie mody nie są tu tak ważne, jak świeże spojrzenie na światowe trendy i umiejętność wykreowania oraz zaprezentowania własnego wyrazistego stylu. Stawiamy na kreatywność młodych projektantów. Choć oczywiście ważna będzie dla nas również jakość wykonania i zgodność kolekcji z nadesłanymi wcześniej zdjęciami– wyjaśnia Katarzyna Wróblewska.
Pierwszy etap polega na wysłaniu formularza online, dostępnego na stronie www.lodzyoungfashion.com. Do zgłoszenia trzeba dołączyć też zdjęcia 4 wybranych sylwetek, opis kolekcji, rysunki czy planszę inspiracyjną. Nabór trwa do połowy września. W drugim etapie jury, czyli czołowe nazwiska świata mody i designu, wyłonią 12 najlepszych kolekcji, które w listopadzie powalczą o nagrodę główną.
Laureatów poznamy podczas gali finałowej konkursu, 23 listopada w nowoczesnych przestrzeniach Centrum Promocji Mody łódzkiej ASP. Najpierw jednak konkursowe kolekcje zaprezentowane zostaną w widowiskowej, profesjonalnej oprawie, przygotowanej przez znakomitych realizatorów, na co dzień odpowiedzialnych za pokazy najbardziej uznanych marek.
Laureat lub laureatka otrzymają statuetkę Złotej Nitki oraz 30 000 złotych, ufundowane przez miasto Łódź.
Organizatorami Łódź Young Fashion oraz konkursu Złota Nitka są Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi i Stowarzyszenie Pola Designu, partnerem głównym jest Miasto Łódź. – Łódź Young Fashion to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń w Polsce, które pozwala młodym twórcom rozwinąć skrzydła. Od lat współtworzy kreatywny i nowoczesny charakter naszego miasta. Czerpie z jego twórczej tożsamości i ją wzbogaca, przyciągając do Łodzi utalentowanych twórców z całego kraju – podkreśla Michał Adamkiewicz, p.o. dyrektora Łódzkiego Centrum Wydarzeń.
Tegoroczna edycja ŁYF 2024 przebiegać będzie pod hasłem FASHION STORIES. – To będzie czas opowieści o ludziach, miejscach, ideach. Opowieści o modzie, jako medium, o jej odpowiedzialności, ale też o kunszcie wysokiego krawiectwa, pasji twórców oraz ich osobistych losach i inspiracjach – podkreśla Katarzyna Wróblewska.
Szczegółowe informacje o konkursie Złota Nitka wraz z znaleźć można na stronie www.lodzyoungfashion.com

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.