SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
SYNERGIA MODY I FILMU.
FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla projektantów stanowią nowoczesną i atrakcyjną formę kontaktu z odbiorcami, znacznie szerszą niż tradycyjne pokazy. Filmy modowe znakomicie łączą potencjał dwóch sztuk, o czym będzie można się przekonać za sprawą kolejnej edycji konkursu Fashion Film Festival. Trwa nabór zgłoszeń, a na autora najlepszego filmu czeka nagroda 3000 euro.
Filmy modowe cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania marką i to, że ten sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje. Stąd pomysł na Fashion Film Festiwal, który od czterech lat stanowi ważny punkt programu, odbywającego się jesienią, Łódź Young Fashion – wydarzenia, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi przy wsparciu Miasta Łódź. Partnerem Fashion Film Festival jest Narodowe Centrum Kultury Filmowe, „EC1 -Miasto Kultury” w Łodzi.
FFF to nie tylko przegląd, ale i międzynarodowy konkurs z główną nagrodą 3000 euro. Spośród nadesłanych filmów, jury złożone z przedstawicieli dwóch światów: mody i filmu wybiorą te, które zaprezentowane zostaną w czasie finału konkursu i powalczą o nagrodę. Nabór zgłoszeń właśnie się rozpoczął.
– Konkurs wspiera start zawodowy młodych twórców, pasjonatów mody i filmu. W szczególności skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, kierunków związanych z filmem, multimediami – mówi dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie przygotowana została aplikacja zgłoszeniowa dostępna na stronie www.lodzyoungfashion.com. Umożliwia ona wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dołączenie filmu o długości do 7 minut, w formie linku publicznego z serwisu Vimeo oraz kilku dodatkowych materiałów, szczegółowo określonych w regulaminie, również dostępnym na stronie Łódź Young Fashion. Termin zgłoszeń upływa 13 października 2024 r.
Sam konkurs jest dwuetapowy. Najpierw jury złożone z ekspertów mody i filmu wyłoni 15 najlepszych produkcji, które zobaczyć będzie można podczas wieczoru finałowego, 22 listopada, w sali Odeon kina NCKF. Następnie, w dniu finału, jurorzy zdecydują, kto otrzyma nagrodę główną.
– Szukamy pasji, ciekawego podejścia do tego tematu, chcemy zobaczyć jak te dwie dziedziny sztuki się przenikają ze sobą, jak budują historię, jak budują pewną dramaturgię, jak budują napięcie i, co najważniejsze dla mnie, jakie emocje zostawiają u widza po obejrzanym filmie – podkreśla kuratorka konkursu dr hab. Aleksandra Chrapowicka. – W tym roku konkurs ma formułę międzynarodową. Zapraszamy więc wszystkich twórców, wszystkich filmowców, wszystkich kreatorów mody z całego świata – zachęca.

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji

Zima w stylu Black & White z Lee Cooper

Modne, ciepłe i z futerkiem – zimowe buty od Lee Cooper
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.