Komunikaty PR

SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

2024-07-31  |  15:00
Biuro prasowe

SYNERGIA MODY I FILMU.

FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA

 

Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla projektantów stanowią nowoczesną i atrakcyjną formę kontaktu z odbiorcami, znacznie szerszą niż tradycyjne pokazy. Filmy modowe znakomicie łączą potencjał dwóch sztuk, o czym będzie można się przekonać za sprawą kolejnej edycji konkursu Fashion Film Festival. Trwa nabór zgłoszeń, a na autora najlepszego filmu czeka nagroda 3000 euro.

Filmy modowe cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania marką i to, że ten sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje. Stąd pomysł na Fashion Film Festiwal, który od czterech lat stanowi ważny punkt programu, odbywającego się jesienią, Łódź Young Fashion – wydarzenia, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi przy wsparciu Miasta Łódź. Partnerem Fashion Film Festival jest Narodowe Centrum Kultury Filmowe, „EC1 -Miasto Kultury” w Łodzi.

FFF to nie tylko przegląd, ale i międzynarodowy konkurs z główną nagrodą 3000 euro. Spośród nadesłanych filmów, jury złożone z przedstawicieli dwóch światów: mody i filmu wybiorą te, które zaprezentowane zostaną w czasie finału konkursu i powalczą o nagrodę. Nabór zgłoszeń właśnie się rozpoczął.

– Konkurs wspiera start zawodowy młodych twórców, pasjonatów mody i filmu. W szczególności skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, kierunków związanych z filmem, multimediami – mówi dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.

Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie przygotowana została aplikacja zgłoszeniowa dostępna na stronie www.lodzyoungfashion.com. Umożliwia ona wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dołączenie filmu o długości do 7 minut, w formie linku publicznego z serwisu Vimeo oraz kilku dodatkowych materiałów, szczegółowo określonych w regulaminie, również dostępnym na stronie Łódź Young Fashion. Termin zgłoszeń upływa 13 października 2024 r.

Sam konkurs jest dwuetapowy. Najpierw jury złożone z ekspertów mody i filmu wyłoni 15 najlepszych produkcji, które zobaczyć będzie można podczas wieczoru finałowego, 22 listopada, w sali Odeon kina NCKF. Następnie, w dniu finału, jurorzy zdecydują, kto otrzyma nagrodę główną.

– Szukamy pasji, ciekawego podejścia do tego tematu, chcemy zobaczyć jak te dwie dziedziny sztuki się przenikają ze sobą, jak budują historię, jak budują pewną dramaturgię, jak budują napięcie i, co najważniejsze dla mnie, jakie emocje zostawiają u widza po obejrzanym filmie – podkreśla kuratorka konkursu dr hab. Aleksandra Chrapowicka. – W tym roku konkurs ma formułę międzynarodową. Zapraszamy więc wszystkich twórców, wszystkich filmowców, wszystkich kreatorów mody z całego świata – zachęca. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone! Biuro prasowe
2024-07-30 | 12:50

Printy czy gładkie? Wszystkie style dozwolone!

Odpowiednio dobrane buty mogą sprawić, że w całej stylizacji poczujemy się naprawdę świetnie. Szalone printy czy bardziej stonowane zestawienia kolorów nie tylko
Moda Miejski szyk czy sportowa elegancja?
2024-07-30 | 12:35

Miejski szyk czy sportowa elegancja?

Lee Cooper - marka, która od lat wyznacza trendy, tworzy modele butów, które niezależnie od indywidualnych upodobań modowych, każdy dopasuje do swojego looku – i
Moda Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze?
2024-07-25 | 14:00

Ślubna pamiątka dla Młodej Pary - czym kierować się przy wyborze?

Ślubna pamiątka dla Młodej Pary -  czym kierować się przy wyborze? Wybór idealnej pamiątki ślubnej może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy chcemy, by nasz prezent był

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.