SYNERGIA MODY I FILMU. FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
SYNERGIA MODY I FILMU.
FASHION FILM FESTIVAL 2024 CZEKA NA ZGŁOSZENIA
Dla widzów są szansą, by poznać kreatorów mody, ich wizje i kolekcje. Dla projektantów stanowią nowoczesną i atrakcyjną formę kontaktu z odbiorcami, znacznie szerszą niż tradycyjne pokazy. Filmy modowe znakomicie łączą potencjał dwóch sztuk, o czym będzie można się przekonać za sprawą kolejnej edycji konkursu Fashion Film Festival. Trwa nabór zgłoszeń, a na autora najlepszego filmu czeka nagroda 3000 euro.
Filmy modowe cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci odkryli ich moc wzbudzania zainteresowania marką i to, że ten sposób wypowiedzi artystycznej daje możliwość innego spojrzenia na autorskie kolekcje. Stąd pomysł na Fashion Film Festiwal, który od czterech lat stanowi ważny punkt programu, odbywającego się jesienią, Łódź Young Fashion – wydarzenia, organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi przy wsparciu Miasta Łódź. Partnerem Fashion Film Festival jest Narodowe Centrum Kultury Filmowe, „EC1 -Miasto Kultury” w Łodzi.
FFF to nie tylko przegląd, ale i międzynarodowy konkurs z główną nagrodą 3000 euro. Spośród nadesłanych filmów, jury złożone z przedstawicieli dwóch światów: mody i filmu wybiorą te, które zaprezentowane zostaną w czasie finału konkursu i powalczą o nagrodę. Nabór zgłoszeń właśnie się rozpoczął.
– Konkurs wspiera start zawodowy młodych twórców, pasjonatów mody i filmu. W szczególności skierowany jest do studentów i absolwentów kierunków związanych z projektowaniem ubioru, biżuterii i tkaniny, kierunków związanych z filmem, multimediami – mówi dr hab. Aleksandra Chrapowicka, prodziekan ds. studenckich na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej, Szkoły Filmowej w Łodzi, kuratorka FFF.
Dla osób, które chcą wziąć udział w konkursie przygotowana została aplikacja zgłoszeniowa dostępna na stronie www.lodzyoungfashion.com. Umożliwia ona wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz dołączenie filmu o długości do 7 minut, w formie linku publicznego z serwisu Vimeo oraz kilku dodatkowych materiałów, szczegółowo określonych w regulaminie, również dostępnym na stronie Łódź Young Fashion. Termin zgłoszeń upływa 13 października 2024 r.
Sam konkurs jest dwuetapowy. Najpierw jury złożone z ekspertów mody i filmu wyłoni 15 najlepszych produkcji, które zobaczyć będzie można podczas wieczoru finałowego, 22 listopada, w sali Odeon kina NCKF. Następnie, w dniu finału, jurorzy zdecydują, kto otrzyma nagrodę główną.
– Szukamy pasji, ciekawego podejścia do tego tematu, chcemy zobaczyć jak te dwie dziedziny sztuki się przenikają ze sobą, jak budują historię, jak budują pewną dramaturgię, jak budują napięcie i, co najważniejsze dla mnie, jakie emocje zostawiają u widza po obejrzanym filmie – podkreśla kuratorka konkursu dr hab. Aleksandra Chrapowicka. – W tym roku konkurs ma formułę międzynarodową. Zapraszamy więc wszystkich twórców, wszystkich filmowców, wszystkich kreatorów mody z całego świata – zachęca.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.