Komunikaty PR

SZLACHECKIE GNIAZDO. OGIEŃ BUNTU Z tęsknoty za minionymi czasami…

2020-04-08  |  10:00
Biuro prasowe

Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu”  pióra Moniki Rzepieli, które ukaże się 21 kwietnia nakładem Wydawnictwa Szara Godzina, to kolejna część cyklu „Saga Polska”, a równocześnie  kontynuacja bestsellerowej  powieści „Szlacheckie gniazdo”.

W książce „Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu”  czytelnicy poznają dalsze dzieje mlecznych sióstr - chłopki Marysi i szlachcianki  Leontyny, które los zetknął po narodzinach,  a potem rozdzielił.  Pierwsza z nich nosi dziecko dziedzica Pawłówki. Zrozpaczona, z obawy przed ludzką pogardą, próbuje odebrać sobie życie. Okazuje się jednak, że śmierć nie jest jej pisana. Czy zazna jeszcze miłości? Tymczasem Leontyna  zostaje zmuszona do poślubienia warszawskiego notariusza Aleksandra Sokołowskiego. Czy, nieszczęśliwa, znajdzie odwagę, by opuścić męża? 

W radościach, smutkach, rozczarowaniach, dobrych i złych wyborach bohaterów możemy odnaleźć siebie. Fascynujące są jednak nie tylko ludzkie losy, ale również  codzienne życie na szlacheckim dworze i w wiejskiej zagrodzie w drugiej połowie XVIII i na początku XIX wieku,  w dramatycznych czasach zaborów i powstań. Wir historii nie omija bowiem Pawłowskich,  Oryńskich, Robaków, Niezgułów…  

Na kartach książki fikcyjni bohaterowie spotykają się z postaciami historycznymi, jak choćby Jan Henryk Dąbrowski i Tadeusz Kościuszko.   Biorą udział w bitwie pod Racławicami podczas insurekcji kościuszkowskiej, są świadkami upadku Rzeczypospolitej, walczą o niepodległość u boku Napoleona w Legionach Polskich.   

Monika Rzepiela jest z pochodzenia zamościanką, z wykształcenia humanistką, a  z zamiłowania pisarką. Ma  dwóch dorastających synów.  Oprócz czytania  i pisania lubi pracować w ogrodzie i zajmować się domem i rodziną. Jest autorką cyklu „Saga Polska”, w którym ukazało się dotychczas sześć tomów. Debiutowała powieścią
„Dwór  w Czartorowiczach”.

Monika Rzepiela i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania. „Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu” będzie dostępne w księgarniach stacjonarnych i internetowych od 21 kwietnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.