Komunikaty PR

TaniaKsiazka.pl przyłącza się do akcji #niezwalniajmy.pl

2020-07-24  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 3.63 MB )

Nadchodzi recesja - grzmią ekonomiści. Przedsiębiorcy patrzą gdzie można przyciąć koszty, a pracownicy boją się, by nie padło na nich. W tych trudnych okolicznościach pojawiają się jednak oddolne ruchy, których celem jest wsparcie rynku pracy, takie jak akcja #niezwalniajmy.pl. Przyłączyło się już do niej blisko 50 polskich firm z różnych branż. Wśród nich także księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl.

To inicjatywa skierowana do wrażliwych i odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorców.  Do tych, którzy zanim skreślą kogoś z listy płac najpierw szukają innych sposobów wyjścia z kryzysowej sytuacji. A także do pracowników, którzy czują się zaangażowani w życie firmy.

Pandemia to sprawdzian

Inicjatorem i organizatorem akcji jest Homejob, portal rekrutacyjny, specjalizujący się w  pracy zdalnej i elastycznej.

Pomysł akcji narodził się z dnia na dzień, kiedy w mediach coraz częściej pojawiały się informacje o zwolnieniach, social media zdominowały informacje o upadających firmach i o ludziach, którzy zostaną bez pracy i bez szansy na pracę. Jednocześnie słychać było nieliczne głosy, że można coś zrobić, można ograniczyć inaczej koszty, można ludziom nawet czasowo zaproponować niższe wynagrodzenie, byle zachować miejsca pracy- komentuje Magdalena Felczak z Homejob, organizatorka akcji.
 

Obecny czas to wielki sprawdzian współpracy i solidarności międzyludzkiej. Pracownicy liczą na swoich pracodawców, ale i oni liczą na swoich pracowników: że zrozumieją pewne posunięcia, że pomogą im swoją postawą przetrwać ten trudny czas.

dodaje Magdalena Felczak.

Zespół można stracić w tydzień, buduje się go latami

Firmy, które włączyły się w akcję, chcą inicjować i promować rozwiązania w zakresie ograniczania kosztów bez zwalniania pracowników, choć czasami konieczne jest obniżenie wynagrodzeń czy skrócenie wymiaru czasu pracy. Inspirują się pozytywnymi przykładami z innych krajów. Zależy im na tym, by utrzymać zespół, ponieważ wiedzą jak długo się go buduje.

Organizatorzy przypominają, że społeczeństwo bez pracy ograniczy istotnie zakupy i korzystanie z usług, co pogłębi tylko recesję. Firmy z niewystarczającą liczbą pracowników staną się mniej wydajne, a to wpłynie na zmniejszenie obrotów i słabsze wyniki finansowe. Zwalniając ludzi można w jednej chwili stracić zespół, który z wielkim trudem był budowany, a powołanie go do życia na nowo może okazać się bardzo czasochłonne i kosztowne.

Glosel - właściciel TaniaKsiazka.pl - planuje zwiększenie zatrudnienia

Wśród firm, które wsparły inicjatywę jest też spółka Glosel z Białegostoku. Należą do niej m.in. dwie rozpoznawalne marki, które od lat znakomicie radzą sobie na rynku: jedna z największych internetowych księgarni TaniaKsiazka.pl i popularny sklep ze zdrową żywnością Bee.pl. Działają za pośrednictwem internetu, dlatego podczas pandemii nie zanotowały dużych spadków obrotów, a w przypadku książek sprzedaż nawet zwiększyła się.

Gdy tylko stanęliśmy w obliczu zagrożenia epidemicznego, od razu podjęliśmy wszystkie możliwe działania, żeby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom. Poza sanitarnym reżimem wprowadziliśmy podział na mniejsze grupy. Dla bezpieczeństwa, pracownikom biurowym umożliwiliśmy pracę zdalną, a pracę w magazynie zorganizowaliśmy w systemie zmianowym, w małych zespo łach. W konsekwencji nie musieliśmy ani obniżać pensji, ani zwalniać pracowników, a nawet udało nam się zwiększyć zatrudnienie - mówi Łukasz Kierus, współwłaściciel spółki.
 

Spółka Glosel zatrudnia aktualnie około 300 osób. Z powodu rosnących zamówień w połowie lipca przeprowadziła magazyny do większej, bardziej prestiżowej i lepiej skomunikowanej lokalizacji na obrzeżach Białegostoku - do Panattoni Park. Poza tym, że ma tam większą powierzchnię (na 8 tys. m. kw. zmieści się ponad 13 km półek), załadunek będzie odbywać się szybciej, bo na swoje potrzeby firma może teraz wykorzystywać 8 ramp. Przeprowadzka jest też korzystna dla pracowników. Mają tam wygodniejsze i nowocześniejsze pomieszczenia socjalne oraz dużo lepszy jest komfort pracy.

Aby w pełni wykorzystać możliwości na rozwój jakie daje nam nowy magazyn będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie - deklaruje Łukasz Kierus.


Więcej o akcji #niezwalniajmy na stronie: https://niezwalniajmy.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.