TaniaKsiazka.pl zaprasza na festiwal literacki
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.dabrowska|goodonepr.pl| |katarzyna.dabrowska|goodonepr.pl
796 996 272
https://goodonepr.prowly.com/
Bonda, Marcela, Samojlik i wiele innych znanych autorów weźmie udział w trzeciej edycji internetowych targów książki, organizowanych przez TaniaKsiazka.pl. Wydarzenie rozpoczyna się już 17 maja i potrwa aż 12 dni. Tym razem przyjmie formę konwentu WyCzytOn, czyli Wyprawy Czytelników Online. Poza spotkaniami z autorami w planach są również konkursy z nagrodami.
W tym roku festiwal literacki organizowany przez TaniaKsiazka.pl, markę należącą do spółki Glosel, odbędzie się w nowoczesnej formule. Podczas WyCzytOn-u każdy czytelnik będzie mógł aktywnie uczestniczyć w zaplanowanych rozrywkach, zadać pytanie ulubionym pisarzom i wygrać atrakcyjne nagrody.
Jakie atrakcje czekają na WyCzytOnie?
Ważnym punktem programu będzie panel o literaturze dziecięcej, w którym zagości m.in. Kamil Nowak z Blog Ojciec, pedagożka Anna Jankowska oraz autor książek dla dzieci – Tomasz Samojlik. Rodzice będą mogli również uczestniczyć w spotkaniu z dr Mikołajem Marcelą, autorem bestsellerowych tytułów „Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens” oraz „Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem”.
Miłośniczki literatury psychologicznej i motywacyjnej będą mogły wziąć udział w spotkaniu i zadać pytania autorce bestsellera "Czuła Przewodniczka. Kobieca droga do siebie" – Natalii de Barbaro.
Atrakcje dla siebie znajdą także fani dreszczyku i emocjonujących thrillerów. Gośćmi WyCzytOnu będą popularni autorzy powieści kryminalnych – Jakub Ćwiek, Wojciech Chmielarz i Katarzyna Bonda.
– W nowej, festiwalowej formule bardzo ważne jest dla nas zaangażowanie czytelników. Chcemy, by mogli wziąć czynny udział w spotkaniach z ulubionymi autorami i zadać im pytania. Przewidujemy również inne formy aktywności – m.in. test wiedzy z zakresu poprawności języka polskiego, WyCzytOnowe Bingo i inne zabawy, podczas których będzie można wygrać atrakcyjne nagrody. Do wzięcia udziału w festiwalu wystarczy dostęp do Internetu i miłość do literatury – mówi Łukasz Kierus, prezes zarządu Glosel i współwłaściciel księgarni TaniaKsiazka.pl.
Podczas WyCzytOnu odbędzie się również Zlot Fanek Niegrzecznych Książek patronowany przez Wydawnictwo Kobiece, podczas którego miłośniczki romansów i powieści erotycznych będą mogły wziąć udział w różnych grach i konkursach, a także spotkać się z ulubionymi autorkami światowych bestsellerów, n.in. Vi Keeland, Laurelin Paige i TM Frazier.
Festiwal wspiera szerokie grono polskich influencerów książkowych, m.in. @marcin.okoniewski (Okoń w Sieci), @comebook (Karolina Borkowska), @jeleenka (Anita Jeleń), @ksiazkowyfrik, @magical_daily (Agnieszka Wójcik), @bardziejlubieksiazki (Diana Chmiel) oraz @wielkibuk (Olga Kowalska).
Nowa formuła wydarzenia
Sukces zeszłorocznych TargówKsiążki.Online potwierdził, że brak możliwości udziału w wydarzeniach stacjonarnych, nie jest przeszkodą ani dla TaniaKsiazka.pl, ani dla miłośników książek. Co więcej, ma także plusy. Uczestnicy mogą wziąć udział w wydarzeniu z własnego domu, bez konieczności przemieszczania się po kraju.
– Obecność księgarń i wydawnictw na targach oraz festiwalach jest niezwykle istotna w kwestii promocji czytelnictwa. W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na organizację targów książki online, które cieszyły się dużym powodzeniem wśród miłośników literatury. Mamy nadzieję na powtórzenie tego sukcesu w tym roku, dlatego planujemy specjalną edycję, która przyjmie formę wirtualnego festiwalu. Zależy nam na stworzeniu przestrzeni, w której można poczuć się częścią czytelniczej społeczności i zaangażowaniu uczestników w ten projekt – mówi Agnieszka Stankiewicz-Kierus, Dyrektorka Wydawnicza w Wydawnictwie Kobiecym.
Tegoroczny WyCzytOn będzie trzecią odsłoną internetowych targów książki organizowanych przez Taniaksiazka.pl, choć tym razem, dzięki nowej formule będzie on bardziej zbliżony do fanowskiego konwentu, niż tradycyjnych targów. Przykładowo podczas panelu z Alicją Sinicką i Przemysławem Piotrowskim widzowie będą mogli zadawać pytania dotyczące ich mrocznych sekretów. Z kolei podczas panelu dla dzieci, rodzice wraz ze swoimi pociechami będą mogli skonfrontować swoje książkowe wybory.
WyCzytOn startuje 17 maja i potrwa aż do 28 maja. Atrakcje zaplanowane w ramach festiwalu dostępne będą za pośrednictwem mediów społecznościowych i dedykowanego wydarzenia na Facebooku.
TaniaKsiazka.pl to istniejąca od 2006 roku, prężnie rozwijająca się księgarnia online z siedzibą w Białymstoku. TaniaKsiazka.pl to marka należąca do spółki Glosel. Jej misją jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i poszerzanie grona polskich czytelników. W asortymencie sklepu znajduje się ponad 400 tys. produktów, wśród których dostępne są m.in. książki, gry i zabawki. TaniaKsiazka.pl stale powiększa sieć stacjonarnych punktów odbioru zamówień online. Obecnie w całej Polsce jest ich 15, a do końca roku powstanie kilkadziesiąt kolejnych. Od 2020 roku marka organizuje TargiKsiążki.Online. W ostatniej edycji wydarzenia wzięło udział niemal 2 miliony czytelników.
Jutro w Chorzowie rusza Port Poetycki. Przyjedzie niemal 100 autorów i autorek
Premiera książki Być żoną po raz drugi #porozwodzie
Być żoną po raz drugi #porozwodzie - wieczór autorski i premiera debiutanckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.