Opera Wrocławska zawita do domów
Wrocławski teatr operowy rozwija platformę VOD i już w styczniu zaprosi widzów na kolejne spektakle online. Wśród tytułów pojawią się Opowieści Hoffmanna oraz balet Giselle. Dotychczasowe realizacje wydarzeń online spotkały się z dużym zainteresowaniem widzów. Ostatni spektakl sylwestrowo-noworoczny zgromadził niemal 12 tysięczną publiczność.
Opera zapowiada kontynuację realizacji transmisji online. 16 stycznia o godz. 19:00 widzów czeka spotkanie z Opowieściami Hoffmanna. W główną rolę wcieli się wybitny tenor Charles Castronovo, który dał się już poznać wrocławskiej publiczności podczas Gali Inauguracyjnej. Po ponad roku nieobecności, 23 stycznia o godz. 19:00 na scenę powróci balet Giselle – romantyczna opowieść oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego.
Oba spektakle będzie można zobaczyć w dniach transmisji poprzez zakładkę VOD na stronie Opery Wrocławskiej – gdzie można wykupić dostęp do nagrań. Chętni będą też mieli szansę wrócić za pośrednictwem platformy do wcześniejszych wydarzeń. Nagrania spektaklu sylwestrowo-noworocznego oraz Strasznego Dworu zostały już udostępnione w serwisie VOD i można je obejrzeć bez wychodzenia z domu.
- Niemal 12 tysięcy widzów weszło w Nowy Rok z Operą Wrocławską, oglądając nasz spektakl online. To pokazuje, jak bardzo publiczność nas potrzebuje. Chcemy udostępniać melomanom sztukę na najwyższym poziomie, dlatego konsekwentnie realizujemy swoją strategię i zapraszamy ich na kolejne wyjątkowe wydarzenia już w styczniu – powiedziała Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.
Przygotowując się do terminu zakończenia obowiązywania ograniczeń w działalności instytucji kultury, Opera Wrocławska na koniec stycznia zaplanowała Skrzypka na dachu. Decyzja o wystawieniu spektaklu zależy od sytuacji epidemicznej w kraju. Jednak niezależnie od tego w przypadku musicalu, jedynego granego na deskach Opery, transmisja online nie będzie możliwa.
- „Skrzypek na dachu” to taki typ spektaklu, który musi być grany tylko przy udziale publiczności, nie może być wyłącznie udostępniony online. Wierzymy, że będziemy mieli szansę zagrać ten wspaniały musical - dodała Halina Ołdakowska.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.