Opera Wrocławska zawita do domów
Wrocławski teatr operowy rozwija platformę VOD i już w styczniu zaprosi widzów na kolejne spektakle online. Wśród tytułów pojawią się Opowieści Hoffmanna oraz balet Giselle. Dotychczasowe realizacje wydarzeń online spotkały się z dużym zainteresowaniem widzów. Ostatni spektakl sylwestrowo-noworoczny zgromadził niemal 12 tysięczną publiczność.
Opera zapowiada kontynuację realizacji transmisji online. 16 stycznia o godz. 19:00 widzów czeka spotkanie z Opowieściami Hoffmanna. W główną rolę wcieli się wybitny tenor Charles Castronovo, który dał się już poznać wrocławskiej publiczności podczas Gali Inauguracyjnej. Po ponad roku nieobecności, 23 stycznia o godz. 19:00 na scenę powróci balet Giselle – romantyczna opowieść oparta na legendzie spisanej przez Heinricha Heinego.
Oba spektakle będzie można zobaczyć w dniach transmisji poprzez zakładkę VOD na stronie Opery Wrocławskiej – gdzie można wykupić dostęp do nagrań. Chętni będą też mieli szansę wrócić za pośrednictwem platformy do wcześniejszych wydarzeń. Nagrania spektaklu sylwestrowo-noworocznego oraz Strasznego Dworu zostały już udostępnione w serwisie VOD i można je obejrzeć bez wychodzenia z domu.
- Niemal 12 tysięcy widzów weszło w Nowy Rok z Operą Wrocławską, oglądając nasz spektakl online. To pokazuje, jak bardzo publiczność nas potrzebuje. Chcemy udostępniać melomanom sztukę na najwyższym poziomie, dlatego konsekwentnie realizujemy swoją strategię i zapraszamy ich na kolejne wyjątkowe wydarzenia już w styczniu – powiedziała Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.
Przygotowując się do terminu zakończenia obowiązywania ograniczeń w działalności instytucji kultury, Opera Wrocławska na koniec stycznia zaplanowała Skrzypka na dachu. Decyzja o wystawieniu spektaklu zależy od sytuacji epidemicznej w kraju. Jednak niezależnie od tego w przypadku musicalu, jedynego granego na deskach Opery, transmisja online nie będzie możliwa.
- „Skrzypek na dachu” to taki typ spektaklu, który musi być grany tylko przy udziale publiczności, nie może być wyłącznie udostępniony online. Wierzymy, że będziemy mieli szansę zagrać ten wspaniały musical - dodała Halina Ołdakowska.
JOANNA SOKOŁOWSKA WYGRYWA VI KPA IM. JONASZA KOFTY. W ŁODZI
PREMIERA „WSZYSTKO ŹLE! NAJGORSZY NA ŚWIECI
GRONIEC, ŻMIJEWSKI, JANUSZKIEWICZ I INNI. OFF-PÓŁNOCNA JUŻ W TEN WEEKEND
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.