Sylwester z Operą Wrocławską
Opera Wrocławska zaprasza widzów na sylwestrowo-noworoczny spektakl online. Będzie to połączenie trzech aktów ze słynnych oper: Traviaty Giuseppe Verdiego, Cyganerii Giacomo Pucciniego oraz Napoju miłosnego Gaetano Donizettiego. Całość zostanie udostępniona widzom bezpłatnie.
Po sukcesie listopadowych spektakli transmitowanych online, które obejrzało 40 tysięcy internautów, Opera Wrocławska zdecydowała się przygotować kolejne wydarzenie w formie streamingu.
W tym świąteczno-noworocznym, choć wyjątkowo trudnym, czasie nie pozostawimy naszych widzów samych. Przygotowujemy wspaniały spektakl, który 31 grudnia oraz 1 stycznia będzie można zobaczyć bezpłatnie. Gwarantuję, że będzie to jedna z najciekawszych propozycji na sylwestrowy wieczór w Polsce. Nasze jesienne streamingi obejrzało 40 tysięcy widzów. Liczę, że w Nowy Rok wejdziemy w jeszcze większym gronie – informuje Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.
Spektakl zostanie wyemitowany na kanale YouTube Opery Wrocławskiej w Sylwestra, 31 grudnia 2020 roku. Bezpłatnie będzie go można obejrzeć jeszcze w Nowy Rok, 1 stycznia 2021 roku. Od 2 stycznia wydarzenie będzie dostępne dla widzów za pośrednictwem płatnej platformy VOD.
W koncercie sylwestrowym przedstawimy trzy różne tytuły i trzy różne opowieści, które łączy wspólny mianownik, czyli miłość. Wszystko po to, żeby pokazać, jak piękne i silne jest to uczucie, oraz jak różne ma oblicza. Temat wiodący został dobrany tak, by pozytywnie nastroić naszych melomanów na nadchodzący Nowy Rok – mówi Mariusz Kwiecień, dyrektor artystyczny Opery Wrocławskiej.
Rolę Violett i Mimì zaśpiewa Adriana Ferfecka, a postaci Alfredo, Rodolfo i Nemorina będzie kreował Piotr Buszewski - duet, który podbił serca melomanów podczas listopadowych transmisji Cyganerii. W rolę Gastona de Letorièrea wcieli się tenor Aleksander Zuchowicz. Ponadto jako Adina w II akcie Napoju miłosnego wystąpi Maria Rozynek-Banaszak. Podczas wieczoru Orkiestrę Opery Wrocławskiej poprowadzą Bassem Akiki oraz Adam Banaszak.
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.