Ty zamawiasz, wspólnie wspieramy
Pyszne.pl, czołowy serwis do zamawiania jedzenia online w Polsce i Polska Akcja Humanitarna ruszają z zimową akcją mającą na celu niesienie pomocy i zapewnienie posiłków najbardziej potrzebującym.
Od każdego zamówienia złożonego 19 grudnia Pyszne.pl przekaże 2 zł dla programu Pajacyk oraz innych programów dostępu do żywności PAH. Inicjatywa ta pozwala każdemu na czynny udział w akcji charytatywnej bez wychodzenia z domu, łącząc pyszne jedzenie z pomaganiem.
Razem pomagajmy!
W ramach programu Pajacyk Polska Akcja Humanitarna od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie, finansując pełnowartościowe posiłki w szkołach i placówkach środowiskowych. Ze względu na prawie dwukrotny wzrost liczby osób głodujących w 2020 r., wsparciem żywnościowym zostaną objęte także osoby w krajach, w których PAH działa od lat.
“Tam, gdzie jesteśmy obecni od lat, w Afryce i na Bliskim Wschodzie, ludzie żyją często z dnia na dzień, nie wiedząc, co zjedzą jutro. Pandemia uderzyła najmocniej właśnie w nich i to oni potrzebują dziś naszego wsparcia” - mówi Helena Krajewska z Polskiej Akcji Humanitarnej. - “Dzięki akcji z Pyszne.pl możemy razem pomóc dzieciom w Polsce oraz osobom, które w 2021 roku może po prostu czekać głód. Pokażmy, że na koniec tak złego roku można wspólnie zrobić coś dobrego!”
“Jesteśmy serwisem do zamawiania jedzenia online, wszystko u nas kręci się wokół tematu jedzenia, dlatego też - szczególnie w tym wyjątkowym, świątecznym czasie - chcemy pomóc tym, dla których zakup podstawowego posiłku jest wyzwaniem. Dzięki tej akcji mamy nadzieję zasponsorować przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy posiłków we współpracy z Pajacykiem i PAH.” - mówi Katarzyna Makowska, odpowiedzialna za marketing Pyszne.pl.
Firma Just Eat Takeaway, której częścią jest platforma Pyszne.pl, w swej akcji nie ogranicza się tylko do Polski. W kampanii świątecznej pomocy udział weźmie bowiem 17 krajów, a łączny dochód zostanie przekazany na konto wybranych fundacji charytatywnych.
![W Starogardzie Gdańskim zbudują największą linię z gofrów Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1137953485,w_270,wo_300,ho_169,_small.jpg)
W Starogardzie Gdańskim zbudują największą linię z gofrów
![Taki prezent tylko w rankomat.pl](/files/_uploaded/glownekonf_641768791,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Taki prezent tylko w rankomat.pl
![proHolz Student Trophy 24: rozwój miast z wykorzystaniem drewna](/files/_uploaded/glownekonf_1830284192,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
proHolz Student Trophy 24: rozwój miast z wykorzystaniem drewna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/359-ramka-prawa-lifestyle,w_274,r_png,_small.png)
Klaudia Carlos: Dzięki abonamentowi Telewizja Polska realizuje swoją misję. Mogą być pokazywane wydarzenia kulturalne czy sportowe
Prezenterka uważa, że trzeba jak najszybciej uregulować kwestie dotyczące abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jej zdaniem to powinien być solidny zastrzyk gotówki dla mediów publicznych, dzięki czemu mogłyby one realizować swoją misję na najwyższym poziomie. Prezenterka śniadaniówki wylicza, że z pieniędzy pochodzących z opłat od widzów i słuchaczy można organizować i transmitować chociażby ważne wydarzenia kulturalne czy sportowe.
Handel
Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
![](/files/1922771799/amazon-walka-podrobki-foto-1-2,w_133,r_png,_small.png)
Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.
Nauka
Uzdolnione psy tworzą złożone obrazy sensoryczne przedmiotów podobnie jak człowiek. Odkrycie może ułatwić badania nad talentem u ludzi
![](/files/1922771799/dror-psy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Naukowcy z Budapesztu zbadali grupę utalentowanych psów, które w odróżnieniu od większości swojego gatunku potrafią przyswoić nazwy ulubionych zabawek. Badanie przeprowadzone w ramach Family Dog Project dowodzi, że te psy mogą tworzyć obrazy mentalne przedmiotów – umieją powiązać nazwę danej zabawki z jej zapachem czy kształtem. To pierwsze na świecie badanie, które udokumentowało przypadki talentu u gatunku innego niż człowiek. Badanie może stanowić punkt wyjścia do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób tworzy się talent u ludzi.