Komunikaty PR

Nowy raport o urodzie w sieci – trendy kosmetyczne, influencerzy, hashtagi

2021-08-04  |  11:03
Biuro prasowe

Marka Nutridome sprawdziła, jakie tematy związane z dbaniem o swój wygląd mocniej interesują Polaków. Jakie trendy były widoczne w ostatnim półroczu? Których influencerów z branży beauty najchętniej śledzimy? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w opublikowanym raporcie.


Czego Polacy szukają w internecie, chcąc zadbać o urodę?

W ostatnich miesiącach na znaczeniu zyskały oleje do twarzy, maseczki i kremy z filtrem. W centrum zainteresowania znalazł się również temat golenia i rolowania twarzy. Z kolei dbanie o ciało przejawiało się częstszymi pytaniami o peelingi, masaże i opalanie – aż dziewięciokrotny skok popularności zanotowały samoopalacze w piance. W przypadku włosów bardziej niż stylizacja interesowała Polaków świadoma, codzienna pielęgnacja, np. mycie metodą OMO.

Dbanie o urodę to też oczywiście make-up – w pierwszej połowie roku znacznie wzrosła liczba zapytań o makijaż francuski i makijaż lat 80. Otwieramy się także na nowe trendy, jeśli chodzi o stylizację paznokci. Popularne ostatnio hasła to np. „czarny french”, „paznokcie baby boomer kolorowe” oraz te związane z samodzielnym robieniem lub ściąganiem hybryd.

Widoczne jest też większe zainteresowanie męską pielęgnacją. Panowie częściej wpisywali w wyszukiwarkę hasło „jak zapuścić brodę” i szukali produktów do pielęgnacji zarostu. Chętniej czytali także o kremach do twarzy i kremach do depilacji.


Wyszukiwania w Google a sprzedaż kosmetyków

Jak się okazuje, googlowane przez internautów frazy w wielu przypadkach przekładają się na sprzedaż produktów z danej kategorii. Potwierdza to Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome:

Zauważalne w internecie trendy dotyczące pielęgnacji ciała znajdują też odzwierciedlenie w preferencjach zakupowych klientów Nutridome. Świadczy o tym większe zainteresowanie grupami produktów, wspomnianymi w raporcie. Przykładowo ostatnio Polacy znacznie częściej wrzucali do koszyka nasze pianki samoopalające, zwłaszcza w maju i czerwcu. Oczywiście jest to produkt sezonowy, dlatego przed wakacjami zawsze obserwujemy wzrost sprzedaży, ale nie ma wątpliwości, że w tym roku pragnienie posiadania zdrowej opalenizny przybrało na sile.


Influencerzy beauty, czyli gdzie szukamy inspiracji?

Setki tysięcy, a nawet miliony Polaków śledzą influencerów z branży beauty, którzy publikują swoje tutoriale, testy i lookbooki. Jak mówi raport przywołany w analizie Nutridome, obecnie największą popularnością cieszy się aktywność Oli Nowak, Marcysi Ryskali i Agnieszki Grzelak. Coraz ważniejszym medium staje się TikTok, gdzie króluje Maria Jeleniewska, śledzona przez 13 milionów osób. Dłuższe filmy na temat makijażu i pielęgnacji można znaleźć w serwisie YouTube – tam podium należy do kanałów Weroniki Sowy (Wersow), Agnieszki Grzelak oraz Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu (Red Lipstick Monster).


Najpopularniejsze hashtagi

Jeśli mowa o urodzie w sieci, nie można pominąć hashtagów, które pozwalają użytkownikom mediów społecznościowych dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, nawet gdy nie mają wielu followersów. Okazuje się, że aż w 14 z 20 największych polskich miast #makeup znajduje się wśród 30 najczęściej używanych oznaczeń na Instagramie. Inne związane z urodą hashtagi również plasują się w czołówce pod względem popularności w wielu miejscowościach. Należą do nich m.in. #beauty, #beautiful i #style.

 

Więcej informacji można znaleźć w pełnym raporcie, opublikowanym na stronie marki Nutridome.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Uroda 3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć Biuro prasowe
2025-06-09 | 08:40

3 mity o kosmetykach naturalnych, w które nie warto wierzyć

Kosmetyki naturalne cieszą się rosnącą popularnością, ale wokół nich narosło wiele mitów, które mogą wprowadzać w błąd. Oto trzy powszechne przekonania,
Uroda Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami
Uroda 4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry
2025-01-28 | 12:00

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Z wiekiem kondycja skóry słabnie, a jej pielęgnacja niesie ze sobą nieco więcej wyzwań. Chociaż starzenie się jest procesem naturalnym i niemożliwym do zatrzymania, istnieją

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Podróże

Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.