Vinted: nowe kategorie produktów i nowe rynki
“Make second - hand first choice” - czyli uczynienie mody z drugiego obiegu pierwszym wyborem, to misja litewskiej platformy Vinted, której społeczność stale się rozrasta. Obecnie liczy ponad 50 milionów użytkowników w 16 krajach. Dzięki połączeniu polskiej, czeskiej, słowackiej i litewskiej społeczności Vinted zaoferuje użytkownikom w Polsce dostęp do jeszcze szerszej i bogatszej oferty rzeczy z drugiej ręki, łatwy i wygodny handel między użytkownikami z trzech sąsiadujących krajów, a także dodatkowe kategorie produktów.
Proces połączenia czterech rynków z perspektywy użytkownika został zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zapewnić sprawną i rzetelną komunikację oraz informacje o przebiegu wszystkim naszym społecznościom. Od połowy maja członkowie Vinted będą proszeni o stopniowe przenoszenie swoich kont na nową platformę - wszystko jest rozłożone w czasie tak, by zapewnić jak największy komfort dla użytkowników, a proces uczynić łatwym, płynnym i sprawnym. Dane osobowe użytkowników zostaną zaktualizowane automatycznie, w tym celu należy postępować zgodnie z podanymi przez Vinted wskazówkami, które krok po krok wyjaśniają, co należy zrobić. Aktualizacje wprowadzane na polskim rynku są już dobrze ugruntowane w innych krajach.
Nowe kategorie produktów
Użytkownicy platformy Vinted w Polsce dotychczas mieli do dyspozycji trzy główne kategorie: Kobieta, Mężczyzna, Dziecko. Była to głównie odzież i akcesoria, a także produkty dla najmłodszych, jak np. wózki, rowerki czy zabawki. Wraz z wprowadzeniem nowych, uzupełniających kategorii: Rozrywka, Dom i Zwierzęta, społeczność Vinted będzie miała więcej możliwości wystawiania, sprzedawania i kupowania produktów z drugiej ręki.
Miłośnicy rzeczy z drugiej ręki w ramach kategorii Dom będą mogli sprzedawać i kupować szeroką gamę produktów, w tym akcesoria do dekoracji wnętrz, ozdoby, bibeloty, tekstylia, a także drobne meble. W kategorii Rozrywka członkowie będą mogli wystawiać i kupować przedmioty z rozszerzonych i ulepszonych podkategorii już dostępnych na platformie, takich jak gry wideo, konsole i powiązane akcesoria, książki, gry, puzzle, formaty muzyczne i wideo (takie jak DVD , płyty CD, winyle itp.). Wreszcie, zupełnie nowa kategoria Zwierzęta, zapewni szeroki wachlarz akcesoriów, legowisk, zabawek, transporterów, terrariów i wielu innych produktów dla zwierząt.
“Od jakiegoś czasu prężnie rozwijamy się nie tylko w Europie, ale i poza nią, w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie. Mamy również doświadczenie w łączeniu kilku rynków. Naturalnym krokiem było połączenie czterech krajów, takich jak Polska, Czechy, Słowacja i Litwa, które w sumie liczą ponad 7 milionów członków. W celu zapewnienia płynnego przepływu transakcji, we współpracy z naszym dostawcą usług płatniczych, wdrożyliśmy funkcję obsługi wielu walut, co oznacza, że kupujący może dokonać płatności w swojej lokalnej walucie, a sprzedający otrzyma środki w walucie obowiązującej w jego kraju. Dodatkowo, zapewniliśmy zintegrowany system wysyłki, aby ułatwić użytkownikom handel między krajami.” - powiedziała Lisa-Marie Berns - PR Manager w Niemczech, Europie Południowej i Wschodniej.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.