Vinted rusza z nową kampanią
Twoje ulubione dżinsy leżą w szufladzie przez cały rok? Jedna z Twoich przyjaciółek nadal trzyma w szafie sukienkę, którą miała na sobie na pierwszej randce? A buciki, w których Twoja pociecha stawiała pierwsze kroki są równie cenne i nadal nie potrafisz się ich pozbyć? Wspomnienia związane z daną rzeczą, które nadają jej określoną wagę i znaczenie łączą nas wszystkich. Kiedy nadchodzi czas, aby znaleźć tym rzeczom nowy dom i właściciela okazuje się, że rozstanie nie jest takie proste. Przywołują nam na myśl piękne i ważne chwile i wciąż wydaje się, że rzeczy te nadal mają ogromny potencjał, by z nich korzystać. Warto się nimi dzielić i podać dalej - jeśli już ich nie używamy, możemy sprawić, że ktoś inny nada im nowe znaczenie i dla nowego właściciela będą wcale nie mniej ważne. Ludzie uwielbiają słuchać historii, które kryją się za rzeczami z drugiej ręki, jakie nabywają.
Dzięki platformom z drugiej ręki, takim jak Vinted, czyjś ukochany przedmiot może zmienić się w czyjś pierwszy. Warto podzielić się historią wspomnień, które czynią daną rzecz tak wyjątkową. Platforma Vinted chciałaby zainspirować i zachęcić jeszcze więcej osób do angażowania się w modę cyrkularną i rzeczy z drugiej ręki, ale także podkreślić siłę swojej społeczności. 15 sierpnia b.r. Vinted zaprezentuje w Polsce odsłonę swojej najnowszej kampanii, która opowiada kilka prawdziwych historii przedmiotów, kupionych i sprzedanych w aplikacji Vinted. W celu jej realizacji, Vinted zwróciło się z prośbą do swojej społeczności o podzielenie się swoimi najcenniejszymi doświadczeniami związanymi z rzeczami, które członkowie sprzedają/sprzedali lub kupili.
Lena, redaktorka z Niemiec
„Na Vinted znalazłam nie tylko prawdziwe modowe perełki, ale i zyskałam przyjaciółkę na całe życie: w 2012 roku pojechałam do Londynu jako au pair. Na forum Vinted poznałam Janę, która przeniosła się do Londynu w tym samym czasie. Trudno w to uwierzyć, ale rodzina, która ją gościła, jak się okazało mieszkała zaledwie dwie ulice ode mnie. Dziesięć lat później nadal śmiejemy się z tego zabawnego zbiegu okoliczności, ponieważ do dziś pozostajemy bliskimi przyjaciółkami”.
“Sharing is caring”
Mam stałą klientkę, która za każdym razem kiedy coś ode mnie kupi, dzieli się ze mną swoimi doświadczeniami z noszenia tych rzeczy. Na przykład na spotkanie, na którym rozstała się ze swoim byłym chłopakiem założyła marynarkę, którą kupiła ode mnie rok wcześniej, a która w tej trudnej sytuacji dodała jej pewności siebie i siły.
Możesz sprawić, że rzeczy które sprzedajesz na Vinted staną się jeszcze cenniejsze - zainspiruj nowego właściciela, opowiadając mu historię przedmiotów, które właśnie kupił. Jak to zrobić?
- Anegdota
Przygotowując kartkę z podziękowaniami dla osoby, która właśnie kupiła od Ciebie np. bluzkę, nie wahaj się dodać krótkiej anegdoty, ciekawostki, która się z tą rzeczą wiążę, To właśnie m.in. ona wyróżnia Twój przedmiot spośród innych i pokazuje, jak bardzo zależy Ci, by podarować jej nowe życie. Czy była to kurtka, którą nosiłaś do swojej pierwszej pracy? A może plecak, który podróżował z tobą po całym świecie? Ludzie uwielbiają słuchać historii, które kryją się za rzeczami z drugiej ręki, jakie nabywają.
- Warto dziękować
Kiedy sprzedana rzecz wyruszy w drogę i rozpocznie nowy rozdział, nie zapomnij podziękować kupującemu. Dzięki niemu Twoja rzecz dostała drugie życie i zamiast trafić do kosza czy spoczywać na dnie worka w piwnicy tworzy swoją nową historię. To jest właśnie cyrkularna gospodarka, której warto być częścią.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Sylwia Butor: Badania profilaktyczne powinny być częścią naszej codzienności. Jak zrobienie paznokci czy koloryzacja włosów
Influencerka uważa, że nawet o tak trudnym temacie jak choroby nowotworowe można mówić w social mediach w taki sposób, żeby nie straszyć, ale skutecznie przekonywać chociażby do profilaktyki. Raport „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” pokazuje, że kobiety w tej kwestii coraz częściej sięgają po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych, webinarów czy warsztatów. Dlatego też Sylwia Butor w swoich rolkach zamierza w sposób przystępny i niebudzący niepotrzebnego lęku jak najczęściej zachęcać swoje obserwatorki do badań profilaktycznych.
Prawo
Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.
Ochrona środowiska
Lasy Państwowe wywiozły w zeszłym roku z lasów 820 tirów śmieci. Kosztowało to 34 mln zł

Lasy traktowane są nierzadko jak dzikie wysypiska śmieci, gdzie można bezkarnie wyrzucać różne odpady, nie tylko resztki jedzenia czy plastikowe torby, butelki czy puszki, ale też elektrośmieci i toksyczne substancje. Z wyliczeń Lasów Państwowych wynika, że w ubiegłym roku wywóz śmieci kosztował spółkę 34 mln zł. Każda wycieczka do lasu wymaga przestrzegania podstawowych zasad, a nieśmiecenie jest jedną z nich. Leśnicy przestrzegają także przed wjeżdżaniem do lasów samochodami, płoszeniem dzikich zwierząt czy rozpalaniem ogniska czy grilla.