Komunikaty PR

W dolinie Narwi: Zadziorna baronówna

2021-05-20  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania okładka ( 2.23 MB )

„Zadziorna baronówna” pióra Urszuli Gajdowskiej to pierwszy tom cyklu obyczajowo-historycznegoW dolinie Narwi”, którego fabuła rozgrywa się na Podlasiu w pierwszej połowie XIX wieku. Powieść ukaże się nakładem Wydawnictwa Szara godzina 10 czerwca.

Nie zadzieraj z baronówną!

Nastał styczeń roku Pańskiego tysiąc osiemset piętnastego, a 25-letnia  baronówna Sabina Ostrowska  (o zgrozo!) wciąż nie znalazła męża. Co gorsza, na żadnego z zalecających się kawalerów patrzeć nawet nie zamierza. Szydełkowanie i inne, przystające prawdziwej damie, czynności nudzą ją śmiertelnie. Dodatkowo Bóg pokarał ją inteligencją, kąśliwym językiem i żywym temperamentem. I nagle smutny los ekscentrycznej baronówny, uchodzącej za czarną owcę w poważanej rodzinie, się odwraca. Ojciec Sabiny, baron Edgar Ostrowski, który prowadzi śledztwa w środowisku najbogatszej arystokracji, zaprasza ją do współpracy. A wszystko to za sprawą zdesperowanej ciotki. Szlacheckie intrygi nie są co prawda wymarzonym zajęciem dla szanującej się damy, ale mogą okazać się szansą na znalezienie męża. Wyznaczony do opieki nad Sabiną baron Wiktor Godlewski wydaję się wręcz idealnym kandydatem.

„Zadziorna baronówna”  to debiut literacki Urszuli Gajdowskiej. Autorka pochodzi z malutkiej wsi Rusaki niedaleko miasteczka Mońki, ale od 15 roku życia mieszka w Białymstoku. Tereny, które opisuje w cyklu „W dolinie Narwi” to kraj jej dzieciństwa. Niektóre wydarzenia zostały zainspirowane opowieściami dziadków i starszych mieszkańców regionu.

Urszula Gajdowska i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania pierwszego tomu cyklu „W dolinie Narwi” – „Zadziorna baronówna”, pióra Urszuli Gajdowskiej. Powieść będzie miała premierę w księgarniach stacjonarnych i internetowych 10 czerwca 2021 r.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.