W dolinie Narwi: Zadziorna baronówna
„Zadziorna baronówna” pióra Urszuli Gajdowskiej to pierwszy tom cyklu obyczajowo-historycznego „W dolinie Narwi”, którego fabuła rozgrywa się na Podlasiu w pierwszej połowie XIX wieku. Powieść ukaże się nakładem Wydawnictwa Szara godzina 10 czerwca.
Nie zadzieraj z baronówną!
Nastał styczeń roku Pańskiego tysiąc osiemset piętnastego, a 25-letnia baronówna Sabina Ostrowska (o zgrozo!) wciąż nie znalazła męża. Co gorsza, na żadnego z zalecających się kawalerów patrzeć nawet nie zamierza. Szydełkowanie i inne, przystające prawdziwej damie, czynności nudzą ją śmiertelnie. Dodatkowo Bóg pokarał ją inteligencją, kąśliwym językiem i żywym temperamentem. I nagle smutny los ekscentrycznej baronówny, uchodzącej za czarną owcę w poważanej rodzinie, się odwraca. Ojciec Sabiny, baron Edgar Ostrowski, który prowadzi śledztwa w środowisku najbogatszej arystokracji, zaprasza ją do współpracy. A wszystko to za sprawą zdesperowanej ciotki. Szlacheckie intrygi nie są co prawda wymarzonym zajęciem dla szanującej się damy, ale mogą okazać się szansą na znalezienie męża. Wyznaczony do opieki nad Sabiną baron Wiktor Godlewski wydaję się wręcz idealnym kandydatem.
„Zadziorna baronówna” to debiut literacki Urszuli Gajdowskiej. Autorka pochodzi z malutkiej wsi Rusaki niedaleko miasteczka Mońki, ale od 15 roku życia mieszka w Białymstoku. Tereny, które opisuje w cyklu „W dolinie Narwi” to kraj jej dzieciństwa. Niektóre wydarzenia zostały zainspirowane opowieściami dziadków i starszych mieszkańców regionu.
Urszula Gajdowska i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania pierwszego tomu cyklu „W dolinie Narwi” – „Zadziorna baronówna”, pióra Urszuli Gajdowskiej. Powieść będzie miała premierę w księgarniach stacjonarnych i internetowych 10 czerwca 2021 r.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.