Komunikaty PR

Warsztaty Baylab Polska w nowej odsłonie

2021-07-22  |  12:05
Biuro prasowe

Warszawa, lipiec 2021 – Nowe tematy, nowi goście, nowa formuła – Baylab Polska odświeża profil na Facebooku i stawia na działania promujące naukę i technologię, kierując je do wielopokoleniowej grupy odbiorców. Nowe podejście ma pokazać, że nauka łączy pokolenia i inspiruje je do wspólnego odkrywania świata.

 

Baylab, stworzony przez firmę Bayer jako miejsce fascynacji nauką i techniką, rozpoczął działalność w 2012 roku jako multimedialny salon popularno-naukowy. Obecnie działa w formie cyfrowej.

 

- Wakacje wcale nie muszą oznaczać przerwy od nauki, a nauka wcale nie musi być nudna. Udowadniamy to na naszym fanpage’u Baylab Polska, prezentując wiedzę w postaci atrakcyjnych multimediów i angażujących materiałów edukacyjnych. Do wspólnej nauki, zabawy i odkrywania swoich pasji zapraszamy wszystkich: dzieci, młodzież, rodziców, a nawet seniorów. Na naszych warsztatach online każde pokolenie znajdzie coś dla siebie - wyjaśnia Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE.

 

Na najbliższe dwa wakacyjne miesiące - lipiec i sierpień - zaplanowane zostały serie postów dotyczące wirusów i szczepionek.

 

Dla najmłodszych naukowców moderatorzy Baylab przygotowali eksperyment wideo, który wyjaśni jak minimalizować ryzyko zakażenia wirusami. W kolejnych postach, składających się z kolorowych infografik czy quizów, poprzez zabawę i rozrywkę przemycona zostanie wiedza dotycząca szczepionek i ich znaczenia dla organizmu człowieka.

 

Młodzież będzie mieć niepowtarzalną szansę na uzupełnienie wiedzy do zajęć szkolnych dzięki animacji „Między żywym a nieożywionym – czym zaskakują nas wirusy?”. Po zapoznaniu się z filmem będzie również szansa na sprawdzenie wiedzy w przygotowanych przez ekspertów dodatkowych materiałach: teście, quizie czy słowniku pojęć.

 

Dorośli zaproszeni zostaną do cyklu Baylab Talks - inspirujących rozmów wideo ze znanymi ekspertami na tematy społeczne, zdrowotne czy środowiskowe. W pierwszej wakacyjnej serii, o szczepionkach opowiadać będzie międzynarodowy ekspert - Doc. MUDr. Ing. RNDr. Peter Celec DrSc. MPH, Head of the Institute of Molecular Biomedicine in Bratislava. W kolejnych odsłonach rozmów, tym razem o immunologii i alergii, będzie można obejrzeć dr. hab. Wojciecha Feleszko z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

 

Dla wszystkich zainteresowanych innowacyjnymi działaniami i przełomowymi rozwiązaniami firmy Bayer w zakresie zdrowia, środowiska czy zrównoważonego rozwoju przygotowano serię postów zawierających globalne treści dotyczące wymienionych obszarów. Podczas wakacji zaprezentowane zostaną naukowe doniesienia ekspertów na temat globalnej walki z koronawirusem oraz wpływu i znaczenia szczepionek dla odporności człowieka.    

 

W ramach działań w mediach społecznościowych Baylab Polska dostępny jest również na kanale  Youtube. Zamieszczane w serwisie multimedia są idealnym uzupełnieniem wiedzy i materiałów merytorycznych, prezentowanych na fanpage’u.

Po wakacjach, na wrzesień i październik, zaplanowane zostały tematy dotyczące szeroko pojętego obszaru układu krążenia, zaś dwa ostatnie miesiące roku - listopad i grudzień - poświęcone zostaną witaminom oraz prawidłowemu odżywianiu.

 

Baylab Polska zapoczątkował swoje warsztaty popularnonaukowe ponad 8 lat temu, zaś od ponad roku aktywnie edukuje online, zgromadziwszy w tym czasie ponad 16 tysięczną grupę fanów. Na odświeżonym kanale prezentowane będą materiały multimedialne dotyczące między innymi innowacji, nowych technologii, medycyny i ochrony zdrowia, a także najnowszych osiągnięć i odkryć w tych dziedzinach. Dodatkowo na profilu publikowane będą treści informujące o aktualnych, globalnych działaniach firmy Bayer z zakresu innowacji, zdrowia czy zrównoważonego rozwoju. Zapraszamy do odwiedzin i śledzenia nas w social mediach.

 

Oficjalny profil Facebook Baylab Polska - https://www.facebook.com/BaylabPolska

Oficjalny kanał Youtube Baylab Polska - https://www.youtube.com/watch?v=qLwNJzLLCRs

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy! Biuro prasowe
2024-09-26 | 18:00

Wspólna zabawa, wspólny rozwój: Grupa LEGO odkrywa korzyści płynące z zabawy!

Nowe badanie Play Well Grupy LEGO na Polskę dowodzi, że jedna na pięć rodzin (17%) nigdy nie bawi się razem[1], mimo że aż 83% rodziców rozumie, jak ważna jest zabawa dla rodzinnego
Dziecko Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!
2024-09-25 | 14:25

Dzień Chłopaka, czyli idealna okazja do obdarowania chłopców w każdym wieku!

Zbliżający się Dzień Chłopaka (30.09) to idealny moment na podarowanie przemyślanego prezentu bliskiej nam osobie. Wybierając upominek dla chłopca, warto pomyśleć o tym, aby nie
Dziecko Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata? – opowieści o pozytywnym ojcostwie
2024-09-24 | 15:05

Familijne sponsorem podcastu „Co powie Tata?" – opowieści o pozytywnym ojcostwie

Marka Familijne została sponsorem drugiego sezonu podcastu Onetu pt. „Co powie Tata?”, który porusza temat relacji ojców z dziećmi. W nowej serii, liczącej 10

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.