Wpadnij po książkę do Atrium Kasztanowa
Szukasz perełek literackich, wpadnij do Atrium Kasztanowa! Od kilku tygodni mieszkańcy Piły nie tylko mogą zrobić zakupy w centrum handlowym, załatwić w nim najpilniejsze sprawy bądź przekąsić coś na szybko, ale także… zabrać do domu wybraną książkę. Z pokaźnej biblioteki znajdującej się w galerii może skorzystać każdy, kto lubi czytać. Dla wielu osób lektura książek to wciąż doskonała odskocznia od codziennych trosk i najlepsza forma relaksu. Regał stanął w ramach akcji wspierającej ideę bookcrossingu, popularyzującą czytelnictwo poprzez dzielenie się książkami.
Bookcrossing, czyli „daj książkom drugie życie”, to nietypowa forma popularyzowania czytelnictwa na całym świecie, poprzez nieodpłatne przekazywanie utworu literackiego metodą „zabierz, czytaj, podaj dalej”. Ten sposób na bezinteresowne dzielenie sią książkami z innymi osobami przyjął się także w Polsce. Pomysł postanowiło wdrożyć w życie także centrum Atrium Kasztanowa, w którym stanął regał z różnymi pozycjami literackimi, uratowanymi przed zniszczeniem w sortowni.
Hasłem „Tu zaczyna się drugie życie książek z sortowni” pilskie centrum handlowe zachęca mieszkańców Piły do czytania książek i korzystania z regału, który znajduje się na parterze, tuż przy schodach prowadzących do kina Helios. W księgozbiorze znajdują się różne publikacje, które z pewnością przypadną do gustu czytelnikom w każdym wieku. Projekt adresowany jest do wszystkich, którzy lubią czytać i chcą się dzielić książkami z innymi.
– Cieszymy się, że nasze centrum uczestniczy w projekcie bookcrossingowym, tym bardziej, że półki z książkami wzbudzają duże zainteresowanie wśród odwiedzających nas osób. Regał jest dla wszystkich gości. Każdy może zabrać do domu dowolny tytuł, jaki wpadnie mu w oko. Książek nie trzeba także oddawać, ani pozostawiać innej pozycji na wymianę - mówi Marta Borsukiewicz, dyrektor Atrium Kasztanowa. – Bookcrossing to wspaniała idea, którą warto rozwijać. Jeśli uda się w ten sposób uratować choć kilka perełek literackich przed zniszczeniem oraz zachęcić mieszkańców do sięgnięcia po ciekawe pozycje, to dla nas ogromna radość- mówi Marta Borsukiewicz, dyrektor Atrium Kasztanowa.
Realizacja pomysłu powstała przy współpracy pilskiego centrum handlowego z zakładem odpadów Altvater Piła i Eneris Surowce.
Akcja bookcrossingowa Atrium Kasztanowa to element programu Atrium Razem, którego celem jest wsparcie i integracja lokalnej społeczności oraz wspólne budowanie przyjaznego środowiska rozwoju. To jeden z projektów realizowanych przez pilskie centrum handlowe w ramach wdrażanego sukcesywnie programu ESG (ENVIRONMENTAL, SOCIAL, GOVERNANCE) i strategii grupy Atrium Poland, która jest realizowana w latach 2020-2025.
Więcej szczegółów na temat aktualnej oferty Atrium Kasztanowa można znaleźć na stronie: www.atrium-kasztanowa.pl i na profilu Facebook: www.facebook.com/AtriumKasztanowa.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.