Komunikaty PR

Współpraca projektanta Jackoba Buczynskiego i firmy Wtórpol

2022-04-11  |  12:32
Biuro prasowe

“Traktujemy ubrania jednorazowo - nie widzimy w nich surowca, który może posłużyć nam na dłużej. Jesteśmy społecznie zmanipulowani do robienia szybkich zakupów i szybkiego pozbywania się ich, żeby za chwilę kupić nowe rzeczy” - mówił Jackob Buczynski, udzielając komentarza do raportu “Wiedza Polaków o recyklingu odzieży”.

 

Projektant działający od lat w idei upcyclingu, którego ubrania noszą największe polskie gwiazdy, przenosi teraz działalność na dużo większą skalę. Jest to możliwe dzięki współpracy Buczynskiego i największej polskiej firmy zajmującej się wprowadzaniem niepotrzebnej odzieży do drugiego obiegu. Wszystko zaczęło się od przekazania przez Wtórpol 500 kurtek jeansowych, w które projektant tchnie nowe życie.


Początek współpracy na planie Top Model
Ciekawa historia wiąże się z samym momentem pierwszego “spotkania” Jackoba z działalnością firmy. Podczas nagrywania jednego z odcinków programu Top Model, poświęconego ubraniom z drugiej ręki, projektant odwiedził sklep z odzieżą używaną sieci TekStylowo, należącej do Wtórpolu. Jackob Buczynski pomagał dwójce uczestników
programu w przeróbkach ubrań z użyciem maszyn krawieckich, w taki sposób, aby nadać im jeszcze bardziej oryginalny charakter. Wtedy właśnie, podczas rozmów o drugim obiegu odzieży, powstała myśl o połączeniu sił. Działalność Wtórpolu i Jackoba dąży przecież do tego samego - dawaniu ubraniom drugiego życia.

 

Upcyclingowa współpraca
Wtórpol to największa sortownia odzieży używanej w Polsce i jedna z większych w Europie, działająca już od 30 lat. Firma każdego roku wprowadza do drugiego obiegu 65 milionów kilogramów niepotrzebnej odzieży. To aż 330 ton dziennie! To właśnie tam Jackob Buczynski zaczął tworzyć swoją drugą upcyclingową kolekcję ubrań - w miejscu, do którego trafiają tekstylia z ponad 60 tysięcy kontenerów ustawionych w całej Polsce.

Warto dodać, że oddanie odzieży do takiego kontenera to dobre i proste rozwiązanie. Dzięki temu ubrania nie są uciążliwym odpadem na wysypiskach, ale otrzymują drugie życie - te w najlepszym stanie trafiają do second handów lub na eksport, a te w gorszym - są poddawane recyklingowi. Wszystko zgodnie z zasadą zero waste.


To nie pierwszy projekt, który Wtórpol tworzy wspólnie z Buczynskim. W pracowni projektanta zupełnie nowy, barwny charakter otrzymuje już 500 kurtek jeansowych, przygotowanych w sortowni Wtórpolu. Powstają z nich flagowe produkty #byJackob.


Nie ma dwóch takich samych kurtek, dlatego każda jest unikatowa. Upcyclinguję ubrania w duchu ‘zero waste’. Chcę, aby moje produkty były nie tylko symbolem zmieniającej się świadomości konsumpcji dóbr, ale pozytywną zmianą dla środowiska i kolejnych pokoleń. A dzięki takiej współpracy jest to możliwe na większą skalę - mówi Jackob Buczynski.

 

Kurtki Jackoba ubierają największe gwiazdy
Wszędzie, gdzie pojawiają się produkty Jackoba, budzą ogromne zainteresowanie. To właśnie te kurtki “wystąpiły” m.in. w performansie “Tęcza wraca na Zbawixa”. Pierwszą osobą publiczną, która założyła ubranie projektu Jackoba była Natalia Nykiel - w kurtce wystąpiła na jednym ze swoich koncertów.

Upcyclingowe kurtki w swoich szafach mają też Julia Wieniawa, Zosia Zborowska, Beata Kozidrak i Mama-Ginekolog. Ubrania Buczynskiego zrobiły też międzynarodową karierę. Kurtkę założył olimpijczyk Tom Daley, a zdjęcie ze stylizacją zamieścił na profilu w mediach społecznościowych. Po tym, jak zdobył na igrzyskach złoty medal, wielu ludzi zaczęło go obserwować, co przełożyło się na zainteresowanie produktami Jackoba - obecnie projektant ma zamówienia niemal z całego świata.


Jestem dumny z każdego mojego projektu. Bo to oznacza, że ktoś się przekonał do tego produktu, że ktoś zobaczył w tym idee, wartość. Że to nie są tylko kolorowe rzeczy, nie tylko wygląd tej kurtki jest ważny. Ja zawsze chce opowiadać o tym jak została zrobiona, ma swoją historię - mówi Jackob.

 

Upcyclingowa podróż ma wiele odsłon
Stworzenie upcyclingowych kurtek to dopiero początek współpracy Wtórpolu i projektanta. Aktualnie Jackob pracuje też nad zupełnie nowym asortymentem - w najbliższym czasie powstanie 20 sylwetek kolekcji #byjackob.

Zaczynamy piękną, upcyclingową podróż w kolory, faktury, sztukę, kolejny poziom świadomości w modzie i tego, co możemy stworzyć z odpadów, które dosłownie są wszędzie wokół nas. Wystarczy po nie sięgnąć i nadać im nową wartość - podsumowuje Jackob.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Moda EMIL WIECZOREK - MARZYCIEL, KTÓRY PODBIJA ŚWIAT MODY Biuro prasowe
2024-10-04 | 15:55

EMIL WIECZOREK - MARZYCIEL, KTÓRY PODBIJA ŚWIAT MODY

W świecie mody pojawia się nowa, obiecująca twarz – Emil Wieczorek, projektant, który z zapałem podbija serca miłośników stylu, piękna i klasy. Właśnie te trzy słowa
Moda Garderoba kapsułowa z barwą czerwonej pomarańczy według C&A.
2024-10-03 | 08:00

Garderoba kapsułowa z barwą czerwonej pomarańczy według C&A.

Kolekcja C&A "Capsule Wardrobe" to starannie dobrany wybór ponadczasowych elementów garderoby, takich jak swetry i kardigany, dopasowane spodnie oraz eleganckie
Moda MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!
2024-10-02 | 15:00

MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL!

MAŁGORZATA SZUMOWSKA W JURY FASHION FILM FESTIVAL! DO KOŃCA NABORU ZOSTAŁY DWA TYGODNIE   Zostały już tylko dwa tygodnie na zgłoszenie filmów do Fashion Film Festival

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.