Z sieci do szafy. Polacy coraz częściej kupują i sprzedają ubrania online
Według danych jednego z największych portali ogłoszeniowych tylko we wrześniu w samym tylko województwie mazowieckim można było znaleźć ponad milion aktywnych ogłoszeń z ubraniami i szeroko pojętą modą. Kiedy najchętniej sięgamy do uzupełnienia swojej garderoby? Okazuje się, że często jesienią, ale to inny okres bije rekordy popularności.
Czy wiesz, że najwięcej ubrań kupujemy po Nowym Roku? Według danych serwisu OLX na początku stycznia blisko 5,5 miliona osób wyszukiwało ogłoszeń w kategorii moda. Czy ten trend się utrzyma i Polacy ruszą na zakupy wraz ze startem 2023? Wszystko wskazuje, że tak, ponieważ to właśnie początek nowego roku od lat jest okresem największego zainteresowania wśród kupujących i to mimo panujących warunków makroekonomicznych. Co ciekawe, w ciągu dwóch lat liczba kupujących wzrosła o ponad pół miliona. Ponadto jesienią szukamy ubrań wyraźnie częściej niż w wakacje, gdy kategorię moda w serwisie odwiedziły 4 miliony użytkowników.
Czego szukamy najczęściej?
Serwis podaje, że tylko we wrześniu pojawiło się milion nowych ogólnopolskich ofert w kategorii moda. Łącznie jest już ich prawie 6 milionów, z których każda wyświetlana jest średnio niemal 50 razy. Pokazuje to, że poszukując idealnego uzupełnienia garderoby Polki i Polacy są bardzo świadomi. Co więcej, jak wynika z danych OLX, w naszych szafach jest miejsce na rzeczy niezbędne, ale również ważne dodatki. Najczęściej wyszukiwanym rodzajem odzieży była sukienka (ponad 700 tys. ogłoszeń), ale tuż za nią znalazł się męski zegarek. Czego jeszcze najczęściej szukamy? Popularnych z racji na sezon: botków, kurtek, płaszczy i swetrów, a także sukni ślubnych, torebek, złotych łańcuszków i sukienek na wesele. To ważna wskazówka dla osób, które chcą przewietrzyć swoją szafę lub prowadzących firmę sprzedającą odzież.
– Możliwość sprzedawania, ale też kupowania ubrań, na platformach takich jak OLX traktuję jako możliwość wsparcia domowego budżetu, oszczędność czasu, ale też trochę zabawę w stylistkę, zwłaszcza wtedy, gdy chcę efektownie zaprezentować swoje produkty – komentuje Joanna Jaskółka, autorka popularnego bloga Matka jest tylko jedna.
Rozwijający swoją działalność e-commercową na OLX mogą skorzystać z atrakcyjnego modelu prowizyjnego, w którym płaci się tylko za ogłoszenie zakończone sprzedażą. Do dyspozycji jest też nielimitowana liczba ogłoszeń i bezetykietowe nadawanie przesyłek w InPost. Nowi użytkownicy, którzy wystawią co najmniej 50 ogłoszeń, otrzymają ponadto promocyjne punkty na wypromowanie swojej oferty w serwisie.

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

TATUUM i Miś Uszatek zaprezentowali łódzką modę na EXPO 2025 w Osace

Okulary i soczewki w sylwestrowej stylizacji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Dorota Gardias: Jeżeli w wakacje chcemy mieszkać w luksusowym hotelu, korzystać ze SPA i jeść na mieście, to na pewno będzie drogo. Za niewielkie pieniądze również można się świetnie bawić
Pogodynka przyznaje, że bardzo ceni sobie czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą i zdrowy styl życia. Poza tym jest lokalną patriotką, dlatego też tegoroczny urlop postanowiła spędzić w swoich rodzinnych stronach – na Roztoczu, by jeszcze bardziej poznać tę niezwykle urokliwą część Polski. Dorota Gardias uważa, że można dobrze się bawić, korzystać z atrakcji i przywieźć z wyjazdu wiele niezapomnianych wrażeń, nie wydając na to majątku. Tym razem zaplanowała spływy kajakowe, jazdę konno, rowerowe wyprawy oraz podążanie śladami historii. Gdyby trzeba było spać pod namiotem, nie miałaby nic przeciwko.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Inwestycje
Rynek domów prefabrykowanych może do 2030 roku być wart 7 mld zł. Inwestorów przekonuje krótszy czas budowy

Domy prefabrykowane, stawiane z produkowanych w fabrykach modułów, to temat stosunkowo nowy na polskim rynku, ale zyskujący na popularności. Firma Spectis szacuje, że ten segment rynku jest wart ok. 5 mld zł, a do 2030 roku urośnie do 7 mld. Również długoterminowe perspektywy pozostają optymistyczne. Inwestorów przekonuje do tej technologii przede wszystkim możliwość skrócenia czasu inwestycji do kilku miesięcy i kontroli jej kosztów.