Zaczytane place zabaw w warszawskich galeriach handlowych
Zaczytane place zabaw zapraszają warszawskich, małych czytelników
Instytut Książki promuje od kilku lat ideę wspólnego, rodzinnego czytania. Tym razem proponuje nowy pomysł na rozbudzenie w dzieciach miłości do książek – serię spotkań z książką w krainie wyobraźni, która odbędzie się w lubianych i tłumnie odwiedzanych przez całe rodziny przestrzeniach Sal Zabaw Fikołki. Już 14 października w centrum handlowym Westfield Mokotów będzie miało miejsce pierwsze wydarzenie z cyklu „Zaczytane place zabaw”. Dwa kolejne zostały zaplanowane na 21 października (Westfield Arkadia) i 18 listopada (CH Wola Park). Tej jesieni nikt nie będzie się nudził!
O wartości czytania nikogo nie trzeba przekonywać, ale nie zaszkodzi przypomnieć, że czytanie dzieciom od najmłodszych lat odgrywa fundamentalną rolę w rozwijaniu ich zainteresowań i pobudzaniu wyobraźni. Wspólna lektura książek i rozmawianie o bohaterach opowieści wzbogaca nie tylko słownictwo, ale także uwrażliwia i uczy rozpoznawania emocji. Ponadto, dzieci regularnie czytające mają dużo większą szansę na lepsze wyniki w nauce. Jednym słowem, korzyści płynące z kontaktu z książką są nie do przecenienia, a przyjemność jeszcze większa!
W ramach szóstej już edycji kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, realizowanej przez Instytut Książki i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, popularne sale zabaw zamienią się w przepełnione magią zakątki, gdzie królować będzie książka czytana przez aktorów. Dzieci będą miały okazję poznać historię napisaną przez uwielbianą autorkę, panią Justynę Bednarek, która stworzyła m.in. kultową opowieść o ciekawych świata skarpetkach. Teraz pisarka przedstawi młodym czytelnikom swoje najnowsze dzieło zatytułowane „Wnuczka antykwariusza”, które wzbogaciła wspaniałymi ilustracjami pani Emilii Dziubak. Nie zabraknie także lubianych przez dzieci animacji w stylu Fikołków, które będą nawiązywały do prezentowanej książki. Będzie rozmowa, kolorowanki i dużo dobrej zabawy.
Egzemplarze książki „Wnuczka antykwariusza” zostaną przekazane w listopadzie i grudniu do szkół podstawowych w całej Polsce w ramach Wyprawki Czytelniczej dla Pierwszoklasisty, która stanowi trzeci etap kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Do tej pory dzięki tej inicjatywie w ręce najmłodszych czytelników i ich rodziców trafiło 5 milionów książek.
Wydarzenia są bezpłatne, jednak liczba miejsc dla chętnych jest ograniczona. W każdym dwugodzinnym spotkaniu może wziąć udział 60 dzieci. Zachęcamy do śledzenia mediów społecznościowych Instytutu Książki oraz Sal Zabaw Fikołki. Poniżej przedstawiamy szczegółowe kalendarium:
14 października (sobota) – Westfield Mokotów
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
21 października (sobota) – Westfield Arkadia
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
18 listopada (sobota) – CH Wola Park
godziny: 13:00 / 15:00 / 17:00
Więcej informacji:
- na Facebooku Mała książka - wielki człowiek | Kraków | Facebook
- na Instagramie Mała książka - wielki człowiek (@malaksiazkawielkiczlowiek)
- na stronie kampanii: http://wielki-czlowiek.pl
Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest realizowana ze środków Ministra Kultury
i Dziedzictwa Narodowego.
Start akcji „Powrót do szkoły” w sklepach sieci Netto
Karmienie piersią w pierwszych tygodniach – praktyczne porady
Zupa owocowa z lanymi kluseczkami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.