Zakończenie wakacji z Rogatkiem – piknik rodzinny w Warszawie
W sobotę 28 sierpnia w Łazienkach Królewskich w Warszawie odbędzie się piknik rodzinny „Hej Przygodo! Odwiedź Peronowo!” organizowany w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego. Na dzieci czeka moc atrakcji, cenne nagrody oraz doskonała zabawa z nosorożcem Rogatkiem, Julią Kamińską, Mateuszem Ciawłowskim i Eweliną Lisowską. Zapraszamy w godzinach 11.00 – 19.00. Wstęp bezpłatny!
To będzie dzień pełen wrażeń. Podczas pikniku będzie można spotkać się z Julią Kamińską, jedną z najpopularniejszych polskich aktorek, która zabierze najmłodszych w świat bajek i opowiadań. W wydarzeniu weźmie udział także vloger, Mateusz Ciawłowski, który w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” przekazuje najważniejsze informacje o bezpiecznym podróżowaniu pociągiem oraz o zasadach poruszania się po terenach kolejowych. Na scenie wystąpi Ewelina Lisowska, gwiazda młodego pokolenia o świetnej energii scenicznej i niespotykanym głosie.
– Zachęcam dzieci i rodziców do wspólnego spędzania czasu, wspólnej nauki i zabawy. Przygotowane przez nas atrakcje z pewnością przybliżą całym rodzinom zagadnienia związane z bezpieczeństwem na kolei. Mam nadzieję, że dzięki takiemu przypomnieniu o właściwym zachowaniu na dworcu czy w okolicach torów wszyscy bezpiecznie rozpoczną nowy rok szkolny – na piknik zaprasza Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Dzieci będą miały okazję spotkać również sympatycznego nosorożca Rogatka, bohatera „Kampanii Kolejowe ABC”. Ponadto na gości pikniku czekać będą m.in. gra terenowa, quizy z nagrodami, koło fortuny, wielkoformatowa gra planszowa czy warsztaty kreatywne. Dodatkową rozrywkę będą stanowiły trampoliny, dmuchańce, skakańce, eurobungee, warsztaty tworzenia masek nosorożca oraz malowanie buziek. Podczas wydarzenia chętni wezmą udział w interaktywnych zajęciach „Kampanii Kolejowe ABC”, skorzystają z symulatora jazdy pociągiem, zdobędą wiedzę z zakresu pierwszej pomocy. Będą mogli także zrobić sobie zdjęcie w specjalnie przygotowanej fotobudce.
Każde dziecko, które przyjdzie na piknik, będzie miało szansę wzięcia udziału w głównym konkursie, w którym do wygrania będą fantastyczne nagrody: plecaki, hulajnogi oraz rower elektryczny!
Piknik rozpocznie się o godzinie 11:00. Wstęp oraz udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny.
„Kampania Kolejowe ABC” realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu oraz aktualnych wydarzeń dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Natalia Krapacz, Zastępca Dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich
e-mail: natalia.krapacz@utk.gov.pl, tel. 22 749 13 67

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Piotr Zelt: Pęknięcie w Polsce jest bardzo głębokie. Myślę, że strona zwycięska w tych wyborach zadba o to, żeby te podziały były coraz głębsze
Aktor nie ukrywa swojego rozgoryczenia wynikiem wyborów prezydenckich. Jego zdaniem podziały w naszym kraju są tak głębokie, że Karol Nawrocki nigdy nie będzie prezydentem wszystkich Polaków. Piotr Zelt uważa, że minimalne zwycięstwo kandydata popieranego przez PiS może mieć dalsze niekorzystne konsekwencje. Zastanawia się więc, jaka przyszłość nas czeka, a jego rokowania raczej nie są nasycone optymizmem.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.