Komunikaty PR

Zaraz po gwarancji się zepsuje? Jak Polacy oceniają jakość sprzętów AGD

2023-11-14  |  12:00
Biuro prasowe

Aż 44%[1] Polaków uważa, że jakość dużych sprzętów AGD jest lepsza niż jeszcze 10 lat temu. Jednocześnie, 34% ocenia ją jako gorszą, co pokazuje, że opinie Polaków dotyczące tego typu sprzętów są mocno spolaryzowane. Czy to podejście może przełożyć się na system gwarancji posprzedażowej?

W powszechnej świadomości utarło się przekonanie, że sprzęty różnej maści, nie tylko te dotyczące gospodarstwa domowego, były lepszej jakości jeszcze kilkanaście lat temu. Z nostalgią wspominamy dziedziczone po rodzicach pralki czy “niezniszczalne” radia. Jednak, jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Whirlpool[2], w rzeczywistości oceny Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD na przestrzeni lat, są podzielone niemalże po równo. Co ciekawe, to osoby aktywnie dbające o środowisko najczęściej wskazywały na podniesienie się jakości sprzętów gospodarstwa domowego w ciągu ostatnich lat. Z kolei tzw. boomersi, czyli pokolenie urodzone w latach 50. to największa grupa, która uznaje, że jakość sprzętu jest gorsza niż kiedyś.

Lepsza jakość, dłuższe życie

Jak się okazuje, postawy Polaków dotyczące jakości sprzętu AGD mają również wpływ na ich podejście do przedłużania posprzedażowej gwarancji. 44% respondentów zadeklarowało, że jest zainteresowanych przedłużeniem standardowej, dwuletniej gwarancji producenta. – Polacy są coraz bardziej otwarci na zakup dodatkowych usług związanych z wydłużaniem gwarancji na sprzęt AGD. To pokazuje, że nie tylko kupujemy świadomie, ale później chcemy też właściwie zadbać o sprzęty gospodarstwa domowego, na które się zdecydowaliśmy. Duże AGD jest w naszych domach kilka, czasami nawet kilkanaście lat, więc jesteśmy gotowi ponieść dodatkowe koszty, by wpłynąć na długie życie tego sprzętu – komentuje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation. – Co istotne, zainteresowanie przedłużoną gwarancją jest najwyższe wśród przedstawicieli najmłodszych generacji, tzw. zetek i millenialsów. Nie jest to zaskoczeniem – młodzi ludzie stawiają duży nacisk na eko rozwiązania, a stan środowiska i ich wpływ na zmieniający się klimat są ważnym czynnikiem przy podejmowaniu konsumenckich decyzji – dodaje Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.

Jak pokazały badania[3], obsługa posprzedażowa oferowana przez producentów AGD jest istotna  aż dla 65% respondentów. – To pokazuje, że klienci chcą mieć wpływ na żywotność swoich sprzętów. W dobie utrzymującej się wysokiej inflacji, szybkich zmian na rynku gospodarczym, a także coraz to nowszych technologii, to ważne, by mieć możliwość jak najlepszego zadbania o sprzęt, który towarzyszy nam w codziennych obowiązkach – mówi Andrea Riggio z Whirlpool Corporation.

Cena ma znaczenie

Jak się okazuje, mimo dość dużego zainteresowania opcją przedłużenia gwarancji, nie każdy klient jest gotowy ponieść koszt związany z zakupem takiej usługi. Tu kluczową rolę  odgrywa… cena. Zainteresowanie kupnem dodatkowej gwarancji jest w dużej mierze związane z wysokością tego wydatku. Respondenci zadeklarowali, że optymalny koszt tej dodatkowej opcji nie powinien przekraczać 25% wartości zakupionego sprzętu AGD. Jeśli koszt jest poniżej tej wartości, usługa często jest uznawana za niezbyt wiarygodną, a gdy jest powyżej wspomnianych 25% - klienci uznają ją za zbyt drogą, a jednocześnie niewartą swojej ceny.


[1] Badanie zrealizowane na zlecenie Whirlpool Corporation przez Zymetrię pt. „Postawy i zachowania użytkowników dużego AGD – droga do sustainability poprzez serwis i innowacje”, wykonanego techniką CAWI w marcu 2023r.

[2] Tamże

[3] Tamże

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Wakacyjna akcja konkursowa - Pyszne Obrazy OLE! Biuro prasowe
2024-07-31 | 09:00

Wakacyjna akcja konkursowa - Pyszne Obrazy OLE!

Lato to czas kulinarnych podróży i kreatywnych odkryć. Zapraszamy wszystkich wielbicieli smaku do wzięcia udziały w konkursie na stworzenie własnego, pysznego obrazu z produktami OLE!
Styl życia Największa porcja łazanek. Rekord Polski w Łazach
2024-07-31 | 07:30

Największa porcja łazanek. Rekord Polski w Łazach

W tym roku odbędzie się druga już edycja Festiwalu Smaku Łazanki. Tym razem organizatorzy podejmą się próby ustanowienia Rekordu Polski w kategorii „Największa porcja
Styl życia Przesądy ślubne, czyli sposoby na udane małżeństwo
2024-07-30 | 15:00

Przesądy ślubne, czyli sposoby na udane małżeństwo

Trwa sezon na śluby, celebracje i uroczystości, podczas których wyznajemy sobie miłość na dobre i na złe. Od wieków w te ważne dni ulegamy przesądom i wierzeniom,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść

Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.

Nauka

Sztuczna inteligencja wspiera lekarzy przy leczeniu niepłodności. Z rozwiązań polskiej firmy korzystają kliniki na całym świecie

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia niepłodność może dotyczyć ok. 17,5 proc. dorosłej populacji. To oznacza, że średnio jedna osoba na sześć doświadcza problemów z niepłodnością. W Polsce to może być ok. 1,5 mln par, z których część decyduje się na procedurę in vitro. Z pomocą lekarzom w jej trakcie przychodzi sztuczna inteligencja. Polska firma MIM Fertility opracowała aplikacje, które optymalizują pracę embriologów i lekarzy. – Sztuczna inteligencja nie zastąpi lekarzy, ale wspiera ich w podejmowaniu decyzji – mówi ich współtwórca prof. Piotr Sankowski.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.