Zdrowe trendy na talerzu – dlaczego wolimy produkty lokalnych producentów?

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Zdrowe trendy na talerzu – dlaczego wolimy produkty lokalnych producentów?
Ostatni czas spowodował, że branża gastronomiczna, podobnie jak wiele innych, uległa zmianie, stawiając zdrowe trendy na pierwszym miejscu. Osoby, które przekonały się do ekologicznych produktów z chęcią uczestniczą w wydarzeniach, na których można znaleźć wysokiej jakości artykuły spożywcze.
Wiele osób z nostalgią odtwarza ,,przepisy babci’’, korzystając z lokalnych specjałów, które często są zbierane lub przygotowywane na kilka godzin przed jej sprzedażą. Popyt na lokalne produkty to także zasługa krótkiego łańcucha dostaw. Plusem jest także transparentność informacji, udostępnianych przez dostawców. Dzisiejsi konsumenci chcą wiedzieć, co kupują.
Regionalna kuchnia domowa
Dawno minęły czasy, kiedy konsument był obojętny wobec nabywanych produktów żywieniowych – dzisiaj doceniane są lokalne dary natury – tradycyjne i autentyczne, przenoszące konsumenta w kulinarną podróż pełną bogatych smaków.
W codziennej diecie należy zapewnić różnorodność. Wiele osób docenia kuchnię bogatą w regionalne wyroby, które zapewniają wyższe wartości odżywcze w porównaniu z produktami, które ucierpiały z powodu długiego czasu transportu.
Gdzie szukać produktów regionalnych?
Autentyczni i ekologiczni rolnicy, którzy koncentrują się na kulturze i historii regionu, często prezentują lokalne potrawy podczas wydarzeń, w których żywność odgrywa kluczową rolę. Dobrym przykładem jest Jarmark Żuławskie Smaki, który od lat gości w przestrzeni Centrum Handlowego Osowa. Wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców pomorza. Ponieważ żuławska kuchnia zawsze była wielokulturowa, na wydarzeniu wystawcy prezentują absolutnie wszystkie dary regionu, które odznaczają się wysoka jakością.
Wiosenne budowanie odporności dzięki eko żywności
Wczesna wiosna to idealny czas na zdrową żywność najwyższej jakości – produkty bogate w zróżnicowane substancje, pozwalają budować odporność u dorołych i dzieci. Marcowy Jarmark w CH Osowa, to już gdańska tradycja, podczas której można zaopatrzyć się w najlepszej jakości produkty od sprawdzonych dostawców. Jak co roku wystawcy postarają się sprostać wymaganiom mieszkańców nadmorskich miejscowości. W ich ofercie będzie można znaleźć rozmaite przetwory i delikatesy. Nie zabraknie oczywiście rarytasów: pierogów, kiszonek, wędlin i słodkich wypieków.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.