Komunikaty PR

Zdrowe trendy na talerzu – dlaczego wolimy produkty lokalnych producentów?

2021-03-04  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
Do pobrania CHOsowa ( 0.33 MB )

Zdrowe trendy na talerzu – dlaczego wolimy produkty lokalnych producentów?

 

Ostatni czas spowodował, że branża gastronomiczna, podobnie jak wiele innych, uległa zmianie, stawiając zdrowe trendy na pierwszym miejscu. Osoby, które przekonały się do ekologicznych produktów z chęcią uczestniczą w wydarzeniach, na których można znaleźć wysokiej jakości artykuły spożywcze.

 

Wiele osób z nostalgią odtwarza ,,przepisy babci’’, korzystając z lokalnych specjałów, które często są zbierane lub przygotowywane na kilka godzin przed jej sprzedażą. Popyt na lokalne produkty to także zasługa krótkiego łańcucha dostaw. Plusem jest także transparentność informacji, udostępnianych przez dostawców. Dzisiejsi konsumenci chcą wiedzieć, co kupują. 

 

Regionalna kuchnia domowa

 

Dawno minęły czasy, kiedy konsument był obojętny wobec nabywanych produktów żywieniowych – dzisiaj doceniane są lokalne dary natury – tradycyjne i autentyczne, przenoszące konsumenta w kulinarną podróż pełną bogatych smaków. 

 

W codziennej diecie należy zapewnić różnorodność. Wiele osób docenia kuchnię bogatą w regionalne wyroby, które zapewniają wyższe wartości odżywcze w porównaniu z produktami, które ucierpiały z powodu długiego czasu transportu.

 

Gdzie szukać produktów regionalnych?

 

Autentyczni i ekologiczni rolnicy, którzy koncentrują się na kulturze i historii regionu, często prezentują lokalne potrawy podczas wydarzeń, w których żywność odgrywa kluczową rolę. Dobrym przykładem jest Jarmark Żuławskie Smaki, który od lat gości w przestrzeni Centrum Handlowego Osowa. Wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców pomorza. Ponieważ żuławska kuchnia zawsze była wielokulturowa, na wydarzeniu wystawcy prezentują absolutnie wszystkie dary regionu, które odznaczają się wysoka jakością.

 

Wiosenne budowanie odporności dzięki eko żywności 

 

Wczesna wiosna to idealny czas na zdrową żywność najwyższej jakości  – produkty bogate w zróżnicowane substancje, pozwalają budować odporność u dorołych i dzieci. Marcowy Jarmark w CH Osowa, to już gdańska tradycja, podczas której można zaopatrzyć się w najlepszej jakości produkty od sprawdzonych dostawców. Jak co roku wystawcy postarają się sprostać wymaganiom mieszkańców nadmorskich miejscowości. W ich ofercie będzie można znaleźć rozmaite przetwory i delikatesy. Nie zabraknie oczywiście rarytasów: pierogów, kiszonek, wędlin i słodkich wypieków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.