Komunikaty PR

KOBIETY MÓWIĄ GŁOŚNO „DŁUGOŚĆ MA ZNACZENIE”!

2021-05-27  |  10:00
Biuro prasowe

Nieprzychylne komentarze to rzeczywistość, która nadal często spotyka mamy w Polsce. Co druga kobieta spotkała się z negatywnymi uwagami dotyczącymi długości karmienia piersią. Wiele z nich nie uzyskało należytej pomocy i wsparcia od rodziny, lekarza, czy też położnej - tak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez NutroPharma, która wraz z Centrum Nauki o laktacji oraz Fundacją Opieki Okołoporodowej jest organizatorem kampanii społecznej „Długość ma znaczenie” promującej długie karmienie piersią.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca wyłączne karmienie piersią do ukończenia przez dziecko 6 miesiąca życia oraz kontynuację karmienia piersią do ukończenia drugiego roku życia i dłużej, przy jednoczesnym wprowadzaniu pokarmów uzupełniających, o ile życzą sobie tego zarówno matka jak i dziecko. W badaniu[i] przeprowadzonym w ramach kampanii „Długość ma znaczenie” zdecydowana większość mam, bo aż 94,75%, deklaruje, że jest świadoma zalet długiego karmienia piersią. 36,56% deklaruje chęć karmienia piersią od 12 do 24 miesiąca życia dziecka, 28,4% w przedziale od 6 do 12 miesiąca życia, jednak tylko 13,23% kobiet zdecydowałoby się na karmienie piersią do 2 - 3 roku życia dziecka. W pytaniu o najważniejsze korzyści wynikające z długiego karmienia piersią, aż 92% wskazało na dobroczynny wpływ karmienia piersią na zaspokojenie potrzeb emocjonalnych dziecka, kolejne z wymienianych przez mamy korzyści to: wspomaganie odporności dziecka (90,63%), redukowanie ryzyka nadwagi i otyłości (58,36%), a także cukrzycy (40,53%).

Z kolei praktyczne i emocjonalne korzyści długiego karmienia piersią wymienione przez respondentki badania to: bliski kontakt z dzieckiem (90,73%), wygoda, możliwość nakarmienia dziecka w każdej sytuacji bez żadnych przygotowań (77,47%).

Świadomość kobiet oraz ich chęć do długiego karmienia piersią jest godna podziwu. Okazuje się jednak, że w tym szczególnym dla nich czasie spotyka je wiele słów krytyki i brak wsparcia. Aż 66% badanych kobiet spotkało się z negatywnymi komentarzami dotyczącymi długiego karmienia piersią od osób bliskich i postronnych. Bywa, że są one oskarżane o to, że wpływają negatywnie na rozwój emocjonalny dziecka. Przeraża fakt, że tylko 3,81% mam nie spotkało się z żadną krytyką dotyczącą ich świadomego wyboru związanego z dłuższym karmieniem piersią. Skąd wynika to podejście i czy w ogóle… jesteśmy w stanie je zmienić?

Jest wiele do zrobienia

Niestety, jak wynika z przeprowadzonego badania, wokół tematu długiego karmienia piersią pojawiło się wiele mitów. Aż 23% respondentek wskazało, że usłyszały komentarze dotyczące kompletnego braku wartości odżywczej mleka w przypadku dłuższego karmienia piersią. Jest to groźny mit z którym należy walczyć poprzez edukację. Problemem jest także brak dostępu do rzetelnej wiedzy przekazywanej przez profesjonalistów. Tylko 16,17% mam otrzymało informacje od personelu medycznego na temat korzyści płynących z długiego karmienia piersią. Głównym źródłem informacji w tym temacie dla respondentek stanowi niestety Internet. W pytaniu dotyczącym negatywnych uwag z jakimi spotykały się mamy karmiące piersią najczęściej wymieniały, że publiczne karmienie piersią jest krępujące dla otoczenia. Warto zauważyć, że kobiety długo karmiące piersią były często krytykowane przez osoby z najbliższego otoczenia.

Ogrom badań naukowych daje niezaprzeczalne dowody na to, że karmienie piersią wpływa korzystnie na zdrowie mamy jak i dziecka. Dla przykładu, obecna w mleku w dużych ilościach laktoferyna ma działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne oraz przeciwwirusowe, zatem stanowi swoistą „szczepionkę” dla dojrzewającego układu odpornościowego noworodka. Szczególnie interesujący jest aspekt długoterminowego „programowania” zdrowia dziecka poprzez obecne w mleku składniki takie jak cholina, czy witaminy z grupy B wpływające na to w jaki sposób może być odczytywany kod genetyczny dziecka, co determinuje jego podatność na otyłość czy choroby metaboliczne w wieku dorosłym. Niepokojącym zatem faktem jest to, że aż 87,55% mam wskazuje na negatywny odbiór długiego karmienia piersią przez społeczność, w tym osoby z najbliższego otoczenia. W NutroPharma od lat wspieramy mamy karmiące i chcemy zmienić negatywne postrzeganie długiego karmienia piersią w społeczeństwie, co jest założeniem obecnej kampanii”, mówi dr n med. Ewa Wietrak Dyrektor ds. Badań i Rozwoju NutroPharma.

Razem możemy… dłużej!

Kampanię „Długość ma znaczenie” wspierają wspaniałe mamy jak: Edyta Pazura, Maja Hyży, Paula Tumala i Patrycja Sołtysik, które są świadome, że długie karmienie piersią to szereg korzyści zdrowotnych dla mamy i dziecka. Na potrzeby kampanii powstała dedykowana strona www.dlugoscmaznaczenie.pl, na której oprócz informacji dotyczących akcji, znajdują się materiały video z wypowiedziami ekspertów: seksuologów, psychologów, socjologów, doradców laktacyjnych, pediatrów i behawiorystów. Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Pacjenta, Patronat naukowy objęły Polskie Towarzystwo Medycyny Perinatalnej oraz Polskie Towarzystwo Neonatologiczne. Oficjalny start kampanii zaplanowano na 26 maja, dzień rozpoczęcia Ogólnopolskiego Tygodnia Promocji Karmienia Piersią, który trwa do 1 czerwca.

Jest to druga odsłona popularnej kampanii społecznej „Koniec Zabawy w chowanego” z 2018 roku, promującej karmienie piersią w miejscach publicznych, którą Patronatem wsparli m.in. Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka oraz wiele instytucji zaangażowanych w karmienie piersią.

 

 

 

NutroPharma to polska firma obecna na rynku od 1990 roku. Od ponad 30 lat oferuje wysokiej jakości suplementy diety oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego. Dostarcza oparte na dowodach naukowych receptury produktów oraz wspiera konsumentów w specyficznych potrzebach żywieniowych. Oferowane przez firmę rozwiązania stanowią rzetelne wsparcie wczesnej profilaktyki prozdrowotnej. Produkty firmy NutroPharma cechuje szczególna dbałość o ich jakość i bezpieczeństwo. Firma z własnej inicjatywy wdrożyła autorski program NQS czyli NutroPharma Quality System. Program ten zapewnia właściwy background naukowy produktów oraz przeprowadzanie badań jakościowych i ilościowych każdej partii, w niezależnych, akredytowanych laboratoriach, na co firma posiada stosowne certyfikaty. Zaufanie klientów, liczne wyróżnienia oraz nagrody branżowe powodują, że NutroPharma znajduje się wśród liderów w swojej branży.

 


[i] Badanie prowadzone w dniach 28.04 - 11.05.2021, objęło ogółem 8033 ankiet wypełnianych anonimowo przez respondentki za pośrednictwem Internetu na takich portalach jak: fanpage Mleko Mamy Rządzi, Jesteś Moim Pępkiem Świata, Hafija oraz na profilach fundacji promujących karmienie piersią i grupach zamkniętych z tematyką karmienia piersią.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Czy atrakcyjność fizyczna odgrywa dla nas dużą rolę? Biuro prasowe
2024-10-28 | 11:00

Czy atrakcyjność fizyczna odgrywa dla nas dużą rolę?

Współcześnie coraz bardziej cenimy sobie zdrowy i atrakcyjny wygląd, dbamy o sylwetkę, odpowiednią ilość snu, czy odpowiednio dostosowaną dietę. A wszystko po to, żeby
„Bo tętni w nas dobro” – akcja krwiodawstwa na rynku Manufaktury
2024-09-06 | 10:17

„Bo tętni w nas dobro” – akcja krwiodawstwa na rynku Manufaktury

W najbliższą sobotę na Mały Rynek Jazzowy w Manufakturze powróci mobilny punkt poboru krwi Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Łodzi. W ramach ogólnopolskiej
8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika
2024-05-08 | 09:00

8 Maja – Światowy Dzień Świadomości Raka Jajnika

Pacjentki dotknięte rakiem jajnika apelują o włączenie do koszyka świadczeń gwarantowanych diagnostyki molekularnej, która pozwala na osiągnięcie u nich lepszych efektów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Moda

Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.