News powiązane z życie seksualne Polek

2020-10-12 | 05:00
Psychologia
Pandemia wzmocniła trwałe związki i jeszcze bardziej osłabiła te w kryzysie. Nie są spodziewane baby boom i fala rozwodów News powiązane z życie seksualne Polek

Pandemia wzmocniła trwałe związki i jeszcze bardziej osłabiła te w kryzysie. Nie są spodziewane baby boom i fala rozwodów

Pandemia zmieniła związki Polaków. Według badania przeprowadzonego przez przychodnię Dimedic.eu 27 proc. par zbliżyło się do siebie w czasie pandemii. 30 proc. przyznało, że w trakcie kwarantanny częściej uprawiało seks. Z kolei 18 proc. zauważyło wyraźny spadek częstotliwości pożycia.
więcej
2014-02-21 | 06:00
Psychologia
Polki mają małe potrzeby seksualne i wstydzą się mówić o swoich fantazjach

Polki mają małe potrzeby seksualne i wstydzą się mówić o swoich fantazjach

Jak wynika z raportu profesora Zbigniewa Izdebskiego tylko 15 proc. Polek w wieku 15–50 lat ma duże potrzeby seksualne. Natomiast u 43 proc. pań w wieku 50–59 lat są one bardzo małe lub nie ma ich w ogóle. Dla wielu bliskość i intymność wciąż są tematem tabu. Kobiety wstydzą się mówić partnerom o swoich pragnieniach, fantazjach i odczuciach, a wiedzę czerpią głównie z internetu. Zdaniem specjalistów, wszelkie zahamowania wynikają przede wszystkim z uwarunkowań kulturowych i religijnych.
więcej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.