News powiązane z Redan

2015-08-13 | 06:40
Handel
Polacy coraz chętniej kupują odzież w modowych dyskontach News powiązane z Redan

Polacy coraz chętniej kupują odzież w modowych dyskontach

Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld euro. Za cztery lata jego wartość ma oscylować wokół 9 mld euro. Część dyskontowa rynku rozwija się prężnie, bo sieci przejmują klientów bazarów i supermarketów. Polacy wciąż jednak przeznaczają na ubrania mniej niż mieszkańcy państw Europy Zachodniej.
więcej
2015-07-27 | 08:00
Handel
Grupa Redan chce rozwijać sieć dyskontową i zwiększyć obecność za granicą. W branży modowej planuje utrzymać dynamikę sprzedaży

Grupa Redan chce rozwijać sieć dyskontową i zwiększyć obecność za granicą. W branży modowej planuje utrzymać dynamikę sprzedaży

Grupa Redan notuje wyższe obroty w swoich sklepach odzieżowych. W pierwszym półroczu wzrosły o 13 proc. Właściciel m.in. marek Top Secret, Textil Market i Troll utrzymał procentową marżę handlową, mimo że kurs dolara wzrósł o ok. 20 proc. w skali roku. Firma zakłada stabilny wzrost w branży dyskontowej, chce otwierać kilkadziesiąt sklepów rocznie i wzmocnić swoją obecność na zagranicznych rynkach. W branży modowej zaś chce poprawić wyniki sprzedażowe i utrzymać wysoką dynamikę przyrostu sprzedaży.
więcej
2014-09-02 | 09:30
Handel
B. Kruszyński (Redan): Zysk netto w tym roku będzie co najmniej na poziomie z 2013 r. Ryzyko wiąże się z dalszym osłabieniem hrywny i rubla

B. Kruszyński (Redan): Zysk netto w tym roku będzie co najmniej na poziomie z 2013 r. Ryzyko wiąże się z dalszym osłabieniem hrywny i rubla

Po dobrych wynikach sprzedaży w pierwszych 6 miesiącach tego roku Redan spodziewa się wypracowania zysku netto za cały rok na poziomie co najmniej 3,19 mln zł. Negatywnym czynnikiem może być ewentualna dalsza deprecjacja hrywny oraz rubla. W pierwszym półroczu 2014 r. Redan odnotował stratę netto w wysokości 2 mln zł, ale główną przyczyną była zmiana w podatkach oraz osłabienie ukraińskiej waluty.
więcej
2014-08-26 | 11:00
Handel
B. Kruszyński (Redan): Cena akcji spółki nie uwzględnia jeszcze restrukturyzacji dokonanej w części modowej

B. Kruszyński (Redan): Cena akcji spółki nie uwzględnia jeszcze restrukturyzacji dokonanej w części modowej

Redan widzi duży potencjał wzrostu w swoim segmencie modowym, gdzie zakończyła się już restrukturyzacja. Zdaniem wiceprezesa inwestorzy nie dostrzegają jeszcze pozytywnych tendencji, co wynika także z negatywnego wpływu konfliktu na Ukrainie. Segment dyskontowy również może mieć niedoszacowaną wartość, o czym świadczy cena zaoferowana przez fundusz private equity za 25 proc. akcji spółki prowadzącej sklepy Textil Market.
więcej
2014-08-21 | 10:00
Handel
M. Stebakow (DM Banku BPS): Wojas, Bytom, Monnari i Gino Rossi mają największy potencjał wzrostu wyników. Pogoda sprzyjała całej branży

M. Stebakow (DM Banku BPS): Wojas, Bytom, Monnari i Gino Rossi mają największy potencjał wzrostu wyników. Pogoda sprzyjała całej branży

Sprzedaż odzieży rosła w pierwszym półroczu trzy razy szybciej niż ogólna sprzedaż detaliczna w Polsce. Branży sprzyjała dobra pogoda, która pozwoliła uzyskać wysokie marże na kolekcjach wiosenno-letnich. Inwestorzy chętnie kupowali akcje spółek odzieżowych od 2013 r., licząc na dynamiczny wzrost wyników. W tym gronie najlepiej powinny wypaść: Bytom, Monnari, Wojas oraz Gino Rossi – prognozował jeszcze przed publikacją wyników dwóch pierwszych spółek Marcin Stebakow z DM Banku BPS.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes

Dziennikarz zamienił studio telewizyjne na budkę z kebabami i jak przekonuje, była to jedna z najlepszych decyzji w jego życiu zawodowym. Nie przejmuje się więc drwinami kolegi po fachu z TVN-u, za nic ma jakiekolwiek głosy krytyki i nie ogląda się na innych, tylko robi swoje. Wierzy bowiem, że ten biznes ma sens i szybko odniesie sukces w branży fast food. Filip Chajzer zdradza, że jego pomysł natychmiast odbił się szerokim echem. Po wyjątkowy przysmak do food trucka ustawiają się długie kolejki klientów i już teraz ma siedemset zapytań o franczyzę.

Zdrowie

Mikołaj Roznerski: W wieku 40 lat zrozumiałem, że powinienem regularnie się badać. Mam dziecko i chcę jak najdłużej żyć w zdrowiu

Aktor wspomina, że jakiś czas temu ani myślał o profilaktyce. Regularne badania spychał na margines, bo był przekonany, że jeśli dobrze się czuje i jest aktywny, to nie ma powodu do obaw. W końcu zrozumiał jednak, że nie tędy droga. Aby zachować dobre zdrowie, a w przypadku choroby móc błyskawicznie zareagować i rozpocząć leczenie, trzeba się badać. Teraz Mikołaj Roznerski zachęca też innych nieprzekonanych do tego, by zmienili podejście i nie zapominali o kontroli swojego organizmu.

Konsument

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa na rzecz roślinnych zamienników. Blisko połowa próbowała już produktów tego rodzaju

Już 24 proc. polskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, a 6 proc. stosuje dietę roślinną – wynika z raportu ProVeg „Plant-Based Food in Poland”. Choć pod względem spożywanego mięsa wciąż plasujemy się w europejskiej czołówce, to ponad 40 proc. Polaków je go mniej niż rok wcześniej. – Potencjał rozwoju rynku roślinnych alternatyw w Polsce jest bardzo duży, zwłaszcza że rośnie świadomość o potrzebie ograniczenia mięsa – ocenia Marcin Tischner, public affairs coordinator w ProVeg.