News powiązane z przepisy o ochronie danych osobowych

2017-12-18 | 06:25
Konsument
Od maja 2018 roku konsumenci zyskają prawo do bycia zapomnianym w sieci. Nowa regulacja unijna idzie krok dalej niż Google i Facebook News powiązane z przepisy o ochronie danych osobowych

Od maja 2018 roku konsumenci zyskają prawo do bycia zapomnianym w sieci. Nowa regulacja unijna idzie krok dalej niż Google i Facebook

Prawo dotyczące ochrony danych osobowych, które zacznie obowiązywać w maju 2018 roku, nada konsumentom szereg przywilejów. Jednym z nich będzie prawo do bycia zapomnianym. Dane osób, które sobie tego życzą, będą musiały zostać niezwłocznie i w całości usunięte z systemów administratora. Co więcej, dotyczy to także kopii, linków i dokumentacji papierowej, na przykład skanów czy wydruków e-maili. Dla firm będzie to duże wyzwanie, podobnie jak wymiana wszystkich klauzul, formularzy i zgód na przetwarzanie informacji o klientach.
więcej
2017-11-08 | 06:50
Konsument
Różne branże tworzą gotowe kodeksy postępowania o ochronie danych. GIODO opiniuje pierwsze takie dokumenty

Różne branże tworzą gotowe kodeksy postępowania o ochronie danych. GIODO opiniuje pierwsze takie dokumenty

Przepisy o ochronie danych osobowych, które zaczną obowiązywać od maja przyszłego roku, przewidują stworzenie branżowych kodeksów postępowania w tym zakresie. Mają ułatwić administratorom wdrażanie i stosowanie się do nowej regulacji, która na poziomie przyjętej dyrektywy jest dość ogólna. Kodeksy nie będą obowiązkowe, ale w razie kontroli lub incydentów naruszenia bezpieczeństwa mogą zapewnić przychylność GIODO. Część branż już przesłała je do zaopiniowania.
więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Gwiazdy

Paweł Małaszyński: Nigdy nie miałem na pieńku z sąsiadami. Zresztą jak mieszkamy w jednym bloku, to fajnie trzymać się razem i wspierać

Aktor zapewnia, że nie utrzymuje dystansu w relacjach sąsiedzkich i zawsze stara się znaleźć czas dla ludzi, którzy mieszkają w jego bloku, choćby na krótką rozmowę. Nie gwiazdorzy i nie zamyka się przed nimi w czterech ścianach, ale chętnie opowiada im o swoich projektach zawodowych. Paweł Małaszyński podkreśla również, że bardzo ceni sobie i pielęgnuje znajomości zawarte kilka dekad temu w Białymstoku, gdzie się wychowywał.

Handel

Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną

Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej  banków, doradców i ubezpieczycieli.