Mówi: | Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional Aleksandra Bojanowska, uczestniczka szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional |
Funkcja: | Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures Schwarzkopf Professional Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional |
Zawód fryzjera wciąż chętnie wybierany przez młodych ludzi. To coraz bardziej wymagająca branża
Chętnych do pracy w zawodzie fryzjera nie brakuje. Młodzi ludzie wciąż dość często wybierają tę profesję, mimo że jest to branża coraz bardziej konkurencyjna i wymagająca nieustannego doszkalania się. Marka Schwarzkopf Professional chce ułatwić początkującym fryzjerom start w zawodzie i z myślą o nich organizuje program Shaping Futures. Właśnie zakończyła się jego czwarta edycja.
– Zawód fryzjera jest dosyć często wybierany przez młodych ludzi. Osoby, które mają pasję tworzenia i są kreatywne, mają możliwość realizacji swoich marzeń. Ludzie dbają obecnie o wygląd zewnętrzny, chcą zmieniać wizerunek i wtedy wybierają tego typu usługi – mówi agencji Newseria Jerzy Zielonka, stylista i trener Schwarzkopf Professional.
Jerzy Zielonka zauważa, że zawód fryzjera wymaga pewnych predyspozycji, jak kreatywność, dbałość o szczegóły, znajomość kierunków i stylów w modzie. Przydaje się również znajomość historii sztuki, bo trendy często wracają w nowej odsłonie. Podstawową rzeczą jest jednak pasja do włosów i umiejętność pracy z ludźmi.
Od blisko dekady marka Schwarzkopf Professional szkoli we fryzjerstwie młodzież w kilku krajach świata, zwiększając ich szanse na dobry start w przyszłość i rozwój zawodowy. W tym roku po raz czwarty program Shaping Futures zawitał do Polski. W dziesięciodniowych warsztatach z fryzjerstwa wzięła udział dwudziestka młodych podopiecznych Fundacji TEB, która działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych. Wielu z nich poważnie planuje związać swoją przyszłość z tą profesją.
– Fryzjerstwo to branża wymagająca, konkurencja na rynku jest bardzo duża, dlatego od fryzjera wymaga się nieustannego dokształcania i podążania za trendami. Pasja i kreatywność to ważne elementy sukcesu, ale nie możemy mówić o kreatywności bez solidnych podstaw rzemiosła, których uczymy uczestników programu Shaping Futures – mówi Ewa Wojciechowska, opiekun projektu Shaping Futures Schwarzkopf Professional.
Przez blisko dwa tygodnie, w dniach 10–21 lipca, pod okiem wolontariuszy stylistów marki Schwarzkopf Professional, szkoliło się 20 osób z całej Polski. Zajęcia były prowadzone w Akademii ASK Schwarzkopf Professional. To należące do marki nowoczesne centrum szkoleniowe, w którym na co dzień – pod okiem światowych ekspertów – szkolą się profesjonalni fryzjerzy z całego kraju.
Zadaniem stylistów Schwarzkopf było nie tylko przekazanie uczestnikom warsztatów praktycznych umiejętności i podstaw zawodu, lecz także zaszczepienie w nich pasji do fryzjerstwa i zainspirowanie ich do rozwijania kariery.
– Fryzjerstwo jest inspirujące, poznaję wielu pozytywnie nastawionych do życia ludzi. Szkolenie Schwarzkopf Professional pokazało mi, że fryzjerstwo nie musi być nudne. Przeciwnie, może być pasjonujące, może być sztuką, którą możemy pokazać poprzez fryzurę, fajny kolor i dobre cięcie – mówi Patryk Wełmiński, uczestnik szkolenia Shaping Futures.
W trakcie zajęć uczestnicy mogli poznać podstawy cięcia, stylizacji, pielęgnacji i koloryzacji włosów. Wolontariusze Schwarzkopf Professional zapoznali ich też z zagadnieniami z zakresu obsługi klienta. Dzięki temu młodzi ludzie zdobywali doświadczenie i wiedzę dotyczącą wszystkich aspektów działania salonu fryzjerskiego. Podniesie to ich kwalifikacje zawodowe, a zdaniem organizatorów może zainspirować część z nich do otworzenia w przyszłości własnego salonu fryzjerskiego.
– Wiążę swoją przyszłość z fryzjerstwem. Uważam, że to bardzo kreatywny zawód, uwielbiam pracę z człowiekiem – ocenia Aleksandra Bojanowska, uczestniczka warsztatów Shaping Futures.
Podobnie jak w poprzednich edycjac, dwójka uczestników programu, która wykazała się największym zaangażowaniem i umiejętnościami, została objęta dalszym wsparciem.
– Jak co roku program Shaping Futures cieszył się ogromnym zainteresowaniem młodzieży. Młodzi ludzie są o tyle wdzięcznym odbiorcą tego projektu, że są chłonni i otwarci na wiedzę. To już czwarta edycja programu Shaping Futures w Polsce i bardzo się cieszę, że po raz kolejny możemy wspierać młodzież w ich dążeniu do lepszej przyszłości. Przez te dwa tygodnie dostali zarówno solidną dawkę wiedzy i inspiracji od najlepszych fryzjerów w tym kraju, jak i narzędzia i produkty, które – mam nadzieję – pomogą im w codziennej pracy – podsumowuje Ewa Wojciechowska.
Czytaj także
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-16: Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach
Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.
Gwiazdy
Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami
Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.