Newsy

Adam Asanov z Piersi: Hitem 2013 jest piosenka „My Słowianie”, a nie „Bałkanica”

2013-12-30  |  07:10
Nowy lider zespołu Piersi, Adam Asanov, uważa, że to nie „Bałkanica”, a „My Słowianie” Donatana jest hitem roku 2013. Wokalista jest zdania, że podstawą sukcesu obu utworów było ich etniczne brzmienie.

W 2013 roku zespół Piersi wydał swój pierwszy krążek bez Pawła Kukiza. Album „Piersi i przyjaciele” zyskał ogromną popularność dzięki utworowi promującemu płytę –  „Bałkanica”. Singiel podbił  radiowe, jednak według nowego frontmana grupy to utwór duetu Donatan-Cleo jest przebojem tego roku.

Udało im się stworzyć świetny utwór. W dwa tygodnie osiągnęli niesamowity wynik na YouTube – stwierdza wokalista.

Muzyk w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Lifestyle  zdradza jak powstawał jeden z hitów 2013 roku.

 – „Bałkanica powstała jak inne piosenki – przez przypadek.  Po prostu siada się i pisze piosenkę prosto z serca, nie myśląc o tym, by ją gdziekolwiek sprzedać. Tworzy się ją po to, by była ładna i żeby przez momenty gdy trwa, na twarzy słuchacza zagościł uśmiech. Stworzona jest po to, by słuchacz zapomniał o problemach i się zrelaksował – tłumaczy Asanov.

Piosenkarz o bułgarskich korzeniach uważa, że umiejętne wykorzystanie tradycji i kultury pozwoliło osiągnąć sukces zarówno jego zespołowi, jak i producentowi „My Słowianie”.

 – Z racji swego pochodzenia, uwielbiam muzykę bałkańską. Bardzo cenię sobie także folklor polski, bo przecież tutaj się wychowałem i tutaj mieszkam. Jest coś magicznego w tej tradycji. A jeżeli tę historię poda się w przystępny sposób, z dobrym bitem, tak jak przykładowo u Donatana, to sukces jest murowany – mówi artysta.

Adam Asanov został liderem Piersi po tym, jak w lutym tego roku, ze współpracy z zespołem, wycofał się Paweł Kukiz. Były wokalista postanowił mocniej zaangażować się w  rolę działacza społecznego.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.