Newsy

Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów

2015-11-18  |  06:50

Lider zespołu Behemoth wspiera walkę z nowotworami. Wokalista i propagator męskiego zarostu został ambasadorem akcji „Wąstopad” w stacji TNT. Może w niej wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy w stylu jednego z filmowych bohaterów i prześle swoje zdjęcie organizatorom. Za każde zdjęcie z wąsem stacja przekaże 10 złotych Fundacji Rak’n’Roll na badania urologiczne dla mężczyzn.

„Wąstopad” to spolszczona nazwa corocznej, trwającej przez cały listopad, międzynarodowej kampanii, w ramach której mężczyźni zapuszczają wąsy. Jej oryginalna nazwa to Movember. Powstała z połączenia dwóch słów: „moustache”, czyli wąsy, i „November”, czyli listopad. Celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, a tym samym znacznie zwiększyć szansę na skuteczną terapię.

– Ta wiedza jest ogólnie dostępna, ale ilu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest to nowotwór, który jest chyba w ogóle numerem jeden, albo pierwszy, albo drugi na liście tych, które sieją największe spustoszenie wśród naszego gatunku. Uważam, że to jest mądre, żeby tę akcję propagować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adam „Nergal” Darski.

Organizatorem kampanii jest stacja TNT, a jej partnerami została Fundacja Rak'n'Roll – Wygraj Życie! oraz Barberian Academy & Barber Shop, zakład fryzjerski założony przez Adama „Nergala” Darskiego, specjalizujący się w strzyżeniu i goleniu mężczyzn. W akcji może wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy i wystylizuje je na wzór jednego z filmowych bohaterów. Następnie musi przesłać swoje zdjęcie organizatorom, a ci za każdą otrzymaną fotografię przekażą Fundacji Rak’n’Roll 10 zł na badania urologiczne dla mężczyzn.

Zapuszczamy wąsy, solidaryzujemy się z męskim gatunkiem i w ten sposób propagujemy tę piękną akcję. Bawimy się naszą twarzą i zarostem, a każde takie zdjęcie to 10 zł, które idzie do wspólnej puli i z tego będą sponsorowane badania – mówi Adam „Nergal” Darski.

Wokalista sam wygrał walkę z chorobą nowotworową. W 2010 roku zdiagnozowano u niego białaczkę szpikową. Lider grupy Behemoth został poddany chemioterapii, a następnie przeszedł przeszczep szpiku kostnego. Akcje takie jak „Wąstopad” traktuje jako swego rodzaju misję. Uważa też, że założenia kampanii doskonale wpisują się w charakter jego zakładu , który nie jest nastawiony wyłącznie na zarabianie pieniędzy, ale także na propagowanie piękna i estetyki. 

Służymy społeczeństwu, nie jesteśmy nastawieni tylko na to, żeby zarabiać pieniądze. Robimy również rzeczy, które są bardzo pożyteczne i wiem to z doświadczenia, że powinniśmy się wspierać i pomagać, bo życie to najwyższa wartość, dbajmy o to – mówi Adam „Nergal” Darski.

Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Finanse

Organizacje pacjentów borykają się z brakiem finansowania. Ten problem dotyczy całego systemu ochrony zdrowia

Nadmiar biurokracji i chroniczny brak finansowania – to dwie główne bolączki, z którymi borykają się organizacje pacjentów w Polsce. Jak wskazują, można by go rozwiązać np. poprzez utworzenie przy Rzeczniku Praw Pacjentów dedykowanych programów grantowych dla takich podmiotów. Taki kierunek obrało już kilka europejskich państw, które w coraz większym stopniu angażują organizacje pacjentów w procesy kształtowania polityki zdrowotnej. Brak finansowania od lat pozostaje podstawowym problemem całego systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Moda

Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem

Wokalistka zaznacza, że ma słabość do oryginalnych ubrań i lubi komponować stylizacje, które odzwierciedlają jej charakter i osobowość. W jej garderobie nie ma rzeczy przypadkowych, zawsze bowiem starannie dobiera to, co na siebie zakłada. Ostatnio szukała inspiracji modowych podczas Paris Fashion Week. Z Francji wróciła pełna wrażeń, z nowymi znajomościami i głową pełną pomysłów. Luna podkreśla, że choć szczególnie ceni sobie projekty młodych polskich, nieznanych jeszcze szerokiemu gronu twórców, to niewykluczone również, że za jakiś czas nawiąże współpracę z kultowym domem mody Schiaparelli.