Newsy

Adam „Nergal” Darski namawia do zapuszczania wąsów w stylu filmowych bohaterów

2015-11-18  |  06:50

Lider zespołu Behemoth wspiera walkę z nowotworami. Wokalista i propagator męskiego zarostu został ambasadorem akcji „Wąstopad” w stacji TNT. Może w niej wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy w stylu jednego z filmowych bohaterów i prześle swoje zdjęcie organizatorom. Za każde zdjęcie z wąsem stacja przekaże 10 złotych Fundacji Rak’n’Roll na badania urologiczne dla mężczyzn.

„Wąstopad” to spolszczona nazwa corocznej, trwającej przez cały listopad, międzynarodowej kampanii, w ramach której mężczyźni zapuszczają wąsy. Jej oryginalna nazwa to Movember. Powstała z połączenia dwóch słów: „moustache”, czyli wąsy, i „November”, czyli listopad. Celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Pomagają one odpowiednio wcześnie wykrywać chorobę, a tym samym znacznie zwiększyć szansę na skuteczną terapię.

– Ta wiedza jest ogólnie dostępna, ale ilu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest to nowotwór, który jest chyba w ogóle numerem jeden, albo pierwszy, albo drugi na liście tych, które sieją największe spustoszenie wśród naszego gatunku. Uważam, że to jest mądre, żeby tę akcję propagować – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adam „Nergal” Darski.

Organizatorem kampanii jest stacja TNT, a jej partnerami została Fundacja Rak'n'Roll – Wygraj Życie! oraz Barberian Academy & Barber Shop, zakład fryzjerski założony przez Adama „Nergala” Darskiego, specjalizujący się w strzyżeniu i goleniu mężczyzn. W akcji może wziąć udział każdy mężczyzna, który zapuści wąsy i wystylizuje je na wzór jednego z filmowych bohaterów. Następnie musi przesłać swoje zdjęcie organizatorom, a ci za każdą otrzymaną fotografię przekażą Fundacji Rak’n’Roll 10 zł na badania urologiczne dla mężczyzn.

Zapuszczamy wąsy, solidaryzujemy się z męskim gatunkiem i w ten sposób propagujemy tę piękną akcję. Bawimy się naszą twarzą i zarostem, a każde takie zdjęcie to 10 zł, które idzie do wspólnej puli i z tego będą sponsorowane badania – mówi Adam „Nergal” Darski.

Wokalista sam wygrał walkę z chorobą nowotworową. W 2010 roku zdiagnozowano u niego białaczkę szpikową. Lider grupy Behemoth został poddany chemioterapii, a następnie przeszedł przeszczep szpiku kostnego. Akcje takie jak „Wąstopad” traktuje jako swego rodzaju misję. Uważa też, że założenia kampanii doskonale wpisują się w charakter jego zakładu , który nie jest nastawiony wyłącznie na zarabianie pieniędzy, ale także na propagowanie piękna i estetyki. 

Służymy społeczeństwu, nie jesteśmy nastawieni tylko na to, żeby zarabiać pieniądze. Robimy również rzeczy, które są bardzo pożyteczne i wiem to z doświadczenia, że powinniśmy się wspierać i pomagać, bo życie to najwyższa wartość, dbajmy o to – mówi Adam „Nergal” Darski.

Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Nauka

MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.