Mówi: | Adam Strycharczuk |
Funkcja: | juror 13. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” |
Adam Strycharczuk o „TTBZ”: Dopiero co wyszedłem ze szpilek. Ta „trzęsiawka” z windy jeszcze nie zeszła ze mnie do końca i to przełoży się na moje ocenianie
Youtuber jeszcze niedawno sam był uczestnikiem show „Twoja twarz brzmi znajomo” i pamięta ogromne emocje, jakie towarzyszyły przygotowaniom, występom i werdyktom jurorów, a teraz stanie po drugiej stronie i będzie oceniał innych. Artysta ma nadzieję, że jego doświadczenia okażą się niezwykle pomocne, bo przecież zna już od podszewki kulisy takich występów. Nie ma wątpliwości, że zamiana ról nie będzie łatwa.
Adam Strycharczuk jest zwycięzcą 12. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo” i jurorem nowego, 13. już sezonu show. Artysta podkreśla, że wciąż ma w pamięci emocje związane ze swoim udziałem w „TTBZ”, ale zdaje sobie też sprawę z tego, że teraz musi nabrać dystansu i dobrze wypełnić kolejne zadanie.
– Jestem na świeżo po całym tym zamieszaniu, dopiero co wyszedłem z tych szpilek i myślę, że na pewno przełoży się to na moje ocenianie, dlatego że jeszcze ta „trzęsiawka" z windy ze mnie nie zeszła do końca. Ale też obiecałem sobie, że będę takim obiektywnym widzem jak przed telewizorem, że po prostu patrzę i mówię: „O, wiesz, no, to takie sobie" albo „Wow, wow, jestem w szoku". Więc mam nadzieję, że zachowam trzeźwe spojrzenie na to wszystko – mówi agencji Newseria Adam Strycharczuk, juror 13. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”.
Tłumaczy, że jako juror będzie zwracał uwagę przede wszystkim na to, jak dany uczestnik wpasuje się w inną postać. Na występ składa się bowiem szereg czynników – wokal, stylizacja, choreografia, a nawet naśladowanie scenicznych ruchów danej gwiazdy. W tym programie nie wystarczy czysto zaśpiewać lub po swojemu zinterpretować czyjś utwór. Tutaj trzeba zrobić to na tyle mistrzowsko, by wykonanie i sceniczny wizerunek były w stu procentach zgodne z oryginałem.
– To, co zawsze w programie najbardziej mnie łapało za serce, to to, jak ludzie potrafili, raz, przekazać jakąś część siebie spod tej maski i swoje prawdziwe emocje, a dwa – jak najlepiej odwzorować oryginał. To zbliżenie się do barwy głosu i oddanie charakterystycznych gestów zawsze przykuwa uwagę. Będę się więc starał połączyć te dwie cechy – i czyjeś wnętrze, i tę dbałość o detale – tłumaczy.
Adam Strycharczuk przyznaje, że dla niego bycie uczestnikiem show, które wymaga takiej kreatywności, było niesamowitym wyzwaniem i nie lada przeżyciem. Choć zawodowo specjalizuje się w parodiowaniu gwiazd, to w programie nie było miejsca na żadne niedociągnięcia.
– Dla mnie program był cudowną przygodą. Z jednej strony czymś zupełnie nowym, z drugiej strony – ogromnym warsztatem, który dostałem, i wokalnie, i pod względem obycia scenicznego. Przede wszystkim obcowaliśmy między sobą z cudownymi ludźmi, zawiązały się nowe przyjaźnie z uczestnikami. I tak samo teraz przychodząc tu jako juror, znam się ze wszystkimi. Naprawdę wspaniali ludzie pracują przy tym programie. Wspominam więc ten czas jak najlepiej i bardzo się cieszę, że to będzie teraz kontynuowane – mówi.
Adam Strycharczuk w fotelu jurora zastąpi Pawła Królikowskiego. Aktor zmarł 27 lutego.
Czytaj także
- 2024-06-04: Magdalena Boczarska: Spektakl „Wypiór” rozprawia się z mitem romantyzmu i z postacią Adama Mickiewicza. Nasz wieszcz wcale nie był takim kryształowym bohaterem i wielkim patriotą, za jakiego go uznajemy
- 2024-06-27: Mateusz Banasiuk: Żałuję, że dzisiaj tak rzadko pisze się sztuki wierszem. Dla aktora to prawdziwy sprawdzian umiejętności
- 2024-06-11: Mateusz Banasiuk i Magdalena Boczarska: Po 10 latach razem można też pracować na jednej scenie, mieć z tego dużą frajdę i się wzajemnie inspirować
- 2024-03-20: Michel Moran: W „MasterChef Nastolatki” mamy ambitnych i utalentowanych uczestników. Oni mają nowocześniejsze pomysły niż ja
- 2024-01-31: A. Bodnar: Bez naprawy sądownictwa nie będzie inwestycji. Trzeba przywrócić zaufanie przedsiębiorców do sądów i prokuratury
- 2024-02-14: Zakochaniu towarzyszą duże zmiany w zachowaniu i emocjach. Australijscy naukowcy zbadali, które obszary mózgu za to odpowiadają
- 2024-01-02: Aneta Glam-Kurp: Nie chciałam się przywitać z Natalią Janoszek, bo słyszałam, że oszukała całą Polskę, a ja nie toleruję kłamstwa. W dżungli spojrzałam na nią z innej perspektywy
- 2024-01-22: Adam Woronowicz: Cieszymy się, że córka namówiła nas do posiadania psa. Charlie cudownie zintegrował naszą rodzinę, poza tym jest moim osobistym trenerem
- 2024-01-02: Adam Woronowicz: Takie postacie jak Sylwester Hepner ze „Skazanej” są mroczne i złe. Największy paradoks polega na tym, że fajnie się je gra
- 2023-12-05: Adam Woronowicz: Na planie „Skazanej” czułem się niekomfortowo. Wiem, że przemoc na ekranie dobrze się sprzedaje, ale podczas takich scen nogi się pode mną uginały
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Klaudia Carlos: Propozycja Kingi Dobrzyńskiej dotycząca „Pytania na śniadanie” sprawiła mi wielką radość i przyjemność. To dla mnie duży awans zawodowy
Gospodyni „Pytania na Śniadania” nie ukrywa, że angaż do tego formatu to dla niej duży zaszczyt i szansa na zawodowy rozwój. Jest więc ogromnie wdzięczna szefowej Kindze Dobrzyńskiej, że to właśnie ją wzięła pod uwagę i powierzyła to zadanie. Klaudia Carlos ma wieloletnie doświadczenie zawodowe i nie bierze sobie do serca krytyki widzów, którzy byli przyzwyczajeni do poprzedniej ekipy porannego programu. Nie chce także komentować zarzutów, które pojawiają się w sieci pod adresem nowych prowadzących
Handel
Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
30 proc. firm handlowych uważa niedostępność pracowników za ważną lub bardzo ważną barierę w rozwoju – wynika z Miesięcznego Indeksu Koniunktury PIE z lipca br. Ponad dwukrotnie więcej uznało, że są nią wysokie koszty pracownicze. Brak kadr, który odczuwalny jest w wielu różnych branżach, często nawet mocniej niż w handlu, oznacza konieczność sięgania po pracowników z zagranicy oraz inwestowania w automatyzację.
Teatr
Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
Najnowsza sztuka warszawskiego Och-Teatru przedstawia losy matki – przedwcześnie owdowiałej, ekscentrycznej Aurory i jej córki Emmy, która jak najszybciej chce wyjść za mąż, by uwolnić się od wpływu rodzicielki. Aleksandra Popławska, wcielająca się w rolę tej pierwszej, zaznacza, że kobiety łączy bliska, ale trudna, wręcz toksyczna więź. Jej zdaniem podobne relacje można zaobserwować również w polskich domach. Dlatego też, ta opowieść z przesłaniem powinna skłonić odbiorców do przemyśleń, bo być może jakieś sytuacje w ich rodzinach wymagają szybkiego uzdrowienia. Spektakl „Czułe słówka” powstał na podstawie jednego z najgłośniejszych amerykańskich filmów sezonu 1983/1984, jednak teatralna wersja została nieco zmodyfikowana.