Newsy

Alicja Węgorzewska zaśpiewa pieśń o Janie Pawle II

2014-04-07  |  06:50
Śpiewaczka operowa – Alicja Węgorzewska – nagrała utwór na cześć zmarłego Jana Pawła II.  Pieśń „Santo Subito” powstał z okazji kanonizacji papieża Polaka, która odbędzie się 27 kwietnia.

Pomysłodawcą stworzenia pieśni na cześć papieża był poeta Krzysztof Cezary Buszman, współpracujący w przeszłości m.in. z Krzysztofem Kolbergerem.

Zadzwonił do mnie Krzysztof Cezary Buszman, autor wielu tomów poezji, z propozycją, abym zaśpiewała jego tekst. Postanowiłam więc zadzwonić do mojego kompozytora – Bogdana Kierejszy – z prośbą, aby napisał do niego muzykę. Tak właśnie powstała pieśń „Santo Subito” – opowiada Węgorzewska.

To kolejny hołd oddany papieżowi w ostatnich tygodniach. Wcześniej do kin trafił film „Karol, który został świętym”.

Kompozycja opowiada o tym, kim był Karol Wojtyła, a także o tym, że stał się świętym od razu po śmierci. Nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak wielkim człowiekiem był Jan Paweł II. Chciałabym mieć okazję uklęknąć przy grobie Jana Pawła i zaśpiewać to dla niego – wyjaśnia śpiewaczka.

Ostatnimi płytami w dorobku Alicji Węgorzewskiej są wydana pod koniec lutego 2014 płyta „I colori dell'amore” oraz album z kolędami, dołączony do „Gazety Polskiej”, który miał premierę w połowie grudnia 2013 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.