Newsy

Alicja Węgorzewska zaśpiewa pieśń o Janie Pawle II

2014-04-07  |  06:50
Śpiewaczka operowa – Alicja Węgorzewska – nagrała utwór na cześć zmarłego Jana Pawła II.  Pieśń „Santo Subito” powstał z okazji kanonizacji papieża Polaka, która odbędzie się 27 kwietnia.

Pomysłodawcą stworzenia pieśni na cześć papieża był poeta Krzysztof Cezary Buszman, współpracujący w przeszłości m.in. z Krzysztofem Kolbergerem.

Zadzwonił do mnie Krzysztof Cezary Buszman, autor wielu tomów poezji, z propozycją, abym zaśpiewała jego tekst. Postanowiłam więc zadzwonić do mojego kompozytora – Bogdana Kierejszy – z prośbą, aby napisał do niego muzykę. Tak właśnie powstała pieśń „Santo Subito” – opowiada Węgorzewska.

To kolejny hołd oddany papieżowi w ostatnich tygodniach. Wcześniej do kin trafił film „Karol, który został świętym”.

Kompozycja opowiada o tym, kim był Karol Wojtyła, a także o tym, że stał się świętym od razu po śmierci. Nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak wielkim człowiekiem był Jan Paweł II. Chciałabym mieć okazję uklęknąć przy grobie Jana Pawła i zaśpiewać to dla niego – wyjaśnia śpiewaczka.

Ostatnimi płytami w dorobku Alicji Węgorzewskiej są wydana pod koniec lutego 2014 płyta „I colori dell'amore” oraz album z kolędami, dołączony do „Gazety Polskiej”, który miał premierę w połowie grudnia 2013 roku.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.