Newsy

Anna Głogowska: Taniec towarzyski to bardzo kosztowny sport. Gdybym na początku kariery miała wsparcie finansowe, to wcześniej wyjechałabym na lekcje za granicę i kupiła profesjonalne buty

2021-08-27  |  06:07
Mówi:Anna Głogowska, zawodowa tancerka, wicemistrzyni Europy, dwukrotna finalistka Mistrzostw Świata w South Latin American Show Dance
Marzena Lewandowska, dyrektorka ds. marketingu, Aquaphor Poland
  • MP4
  • Zdaniem tancerki pasja jest najważniejsza i jeśli młodzi ludzie mają zamiłowanie do jakiejś dyscypliny sportu, to trzeba ich motywować do treningów i umożliwiać rozwój. W Polsce jednak wciąż kładzie się zbyt mały nacisk na promocję sportu, a bez wsparcia finansowego i odpowiedniej zachęty wiele talentów traci swoją szansę na sukces. Anna Głogowska z sentymentem wspomina trudne początki na parkiecie i zachęca młodych sportowców do tego, by zawalczyli o spełnienie sportowych marzeń poprzez akcję „W swoim żywiole”. Jej organizatorzy już po raz drugi przekażą stypendia m.in. na wyposażenie zaplecza treningowego.

    Pamiętam, z jakimi problemami finansowymi się borykałam, żeby w ogóle utrzymać się na poziomie zawodnika w tańcu towarzyskim. To bardzo kosztowny sport. Gdybym wtedy miała takie możliwości, prawdopodobnie wyjechałabym wcześniej za granicę na lekcje, prawdopodobnie tańczyłabym od razu, a nie dopiero w wieku 24 lat w profesjonalnych butach, na które wcześniej nie było mnie stać – mówi agencji Newseria Lifestyle Anna Głogowska, zawodowa tancerka, wicemistrzyni Europy, dwukrotna finalistka Mistrzostw Świata w South Latin American Show Dance.

    Mimo trudności finansowych i braku odpowiedniego wsparcia tancerka nigdy nie zrezygnowała ze swoich marzeń. Wykazała się dużą determinacją i mimo różnych przeciwności losu dzielnie walczyła o spełnienie swoich tanecznych marzeń. Teraz chce w tym wspierać młodych pasjonatów różnych dziedzin sportowych. Stąd zaangażowanie w akcję „W swoim żywiole”.

    Ta inicjatywa jest mi bardzo bliska i dla mnie bardzo ważna, dlatego że kiedyś sama bardzo potrzebowałam takiego wsparcia, kiedy zaczynałam tańczyć, kiedy miałam swoje marzenia, potrzeby. Wtedy nie było takich akcji, a teraz już są, dlatego z przyjemnością do niej dołączam i będę dokładać wszelkich starań, żeby się pięknie rozkręcała – mówi Anna Głogowska.

    Poprzez przyznanie 10 stypendiów po 10 tys. zł organizatorzy akcji chcą pomóc w urządzeniu m.in. odpowiedniego zaplecza treningowego. O takie wsparcie w programie może ubiegać się każdy, kto ukończył 13 lat, uprawia dowolną dyscyplinę sportu i ma za sobą pierwsze osiągnięcia lub po prostu kocha to, co robi, i chce rozwijać swoją pasję.

    Akcja „W swoim żywiole” to specjalny program społeczny opracowany przez firmę Aquaphor, który ma na celu wyłuskiwanie młodych talentów. Zależy nam na tym, by pomóc pasjonatom, miłośnikom piłki nożnej, pływania, żeglarstwa, szachów, tańca, praktycznie każdej dziedziny sportu, gdyż wiemy, że wszyscy młodzi ludzie potrzebują wsparcia – mówi Marzena Lewandowska, dyrektorka ds. marketingu w Aquaphor Poland.

    Anna Głogowska czuje się zaszczycona tym, że została zaproszona do kapituły i jest jednym z jurorów akcji „W swoim żywiole”. Uważa, że na wszelkie możliwe sposoby trzeba pomagać młodym sportowcom, bo bez wsparcia finansowego i bez odpowiedniego zaplecza treningowego trudno będzie im rozwijać swoje pasje.

    – Szukamy prawdziwych sportowych talentów. Każdy z nas zna, obserwuje, może nawet ma w rodzinie takiego małego sportowca, który ma przed sobą przyszłość w danej dziedzinie, kocha sport, pływa, biega, tańczy, gra w tenisa. A wszystko to robi z taką pasją i namiętnością, że my chcielibyśmy mu pomóc – mówi tancerka i trenerka tańca.

    Jej zdaniem ten nieoceniony gest może realnie wpłynąć na przyszłość młodych sportowców, którzy na początku swojej przygody z daną dyscypliną sportu przede wszystkim potrzebują odpowiednich warunków i akcesoriów do ćwiczeń. Zamiast więc martwić się o to, jak zdobyć środki finansowe na zakup potrzebnego sprzętu, będą mogli się skupić na treningach. Jak podkreśla tancerka, wszelkie inicjatywy związane z promowaniem sportu, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży, są niezwykle cenne. Warto bowiem uświadamiać im, jakie korzyści przynosi aktywność fizyczna, a jeżeli ktoś wykazuje szczególne zdolności w danej dyscyplinie, to trzeba zachęcać go do tego, by nie zaprzestawał treningów i wyznaczał sobie kolejne cele.

    Mam wrażenie, że w dzisiejszych czasach można by było więcej się zaangażować w promocję sportu, również na poziomie wyczynowym, który wymaga pewnej dyscypliny. Ale niestety ta promocja wymaga pieniędzy, których często brakuje – mówi Anna Głogowska.

    Do akcji można się zgłaszać do końca września. Wystarczy wejść na stronę www.wswoimzywiole.edu.pl i zarejestrować swoją kandydaturę. 

    – Następnie spośród wszystkich zgłoszonych osób do drugiej części programu wybierana jest dwudziestka finalistów. Co ważne, w pierwszej części programu zbieramy głosy, więc 20 kandydatów, którzy zdobędą najwyższą liczbę głosów, przechodzi dalej i kapituła złożona z ambasadorów akcji, czyli Agnieszki Kobus-Zawojskiej, Anny Głogowskiej i Mr. White’a, oraz osoby z ramienia firmy Aquaphor wybierze 10 osób, którym zostanie przyznane stypendium – mówi Marzena Lewandowska

    Do pierwszej edycji akcji zgłosiło się ponad 500 młodych sportowców, a głosy oddało ponad 60 tys. osób. Jedną ze stypendystek była wioślarka Agnieszka Kobus-Zawojska, dziś zasiadająca w kapitule akcji, zdobywczyni srebrnego medalu na igrzyskach olimpijskich w Tokio.

    Mamy mistrza Polski w pływaniu, mamy wiele osób, które w różnych zawodach, mistrzostwach, zarówno Polski, jak i świata odnoszą sukcesy – dodaje dyrektorka ds. marketingu w Aquaphor Poland.

    Ogłoszenie listy laureatów nastąpi 12 listopada.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Handel

    Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych

    Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów, zobowiązało się wycofać jaja klatkowe, a ponad 39 proc. z nich wdrożyło już swoje zobowiązania w życie – wynika z raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki i Fundacji Alberta Schweitzera.

    IT i technologie

    Sztuczna inteligencja coraz bliższa ludzkiemu sposobowi przyswajania wiedzy. Naukowcy opracowali model, który uczy się języka tak jak dzieci

    Naukowcy z Uniwersytetu Nowojorskiego opracowali model uczenia maszynowego, który naśladuje sposób, w jaki dzieci uczą się języka. Wykorzystując nagrania wideo i audio rejestrowane z perspektywy małego dziecka, model z powodzeniem nauczył się dopasowywać słowa do odpowiadających im obrazów. Wysoka, dwukrotnie większa niż w przypadku dużo większych modeli skuteczność pozwala przypuszczać, że jesteśmy bliscy zrozumienia tego, w jaki sposób dzieci zaczynają rozumieć język i go używać. Dotychczas poruszaliśmy się w obszarze niepotwierdzonych, a jedynie uprawdopodobnionych teorii.