Newsy

Dawid Woliński zaprezentował swoją najnowszą kolekcję. Inspiracją była sztuka, ale i amerykańskie rodeo

2016-04-07  |  12:00
Mówi:Dawid Woliński, projektant mody

Małgorzata Socha, aktorka

Anna Kalczyńska, prezenterka

Krzysztof Gojdź, lekarz medycyny estetycznej

Adamus, DJ, producent muzyczny

Funkcja:Julia Kuczyńska, autorka bloga Maffashion

Katarzyna Burzyńska, dziennikarka

Zosia Ślotała, stylistka

  • MP4
  • Nowa kolekcja Dawida Wolińskiego to połączenie amerykańskiego rodeo i hollywoodzkiego blichtru z klimatem francuskiej pracowni malarskiej. Projekty zrobiły ogromne wrażenie na oglądających pokaz. Panie zachwycił szykowny błysk kreacji i umiejętnie wkomponowany, subtelny motyw amerykańskiej białej gwiazdki na niebieskim tle. Z kolei mężczyznom najbardziej do gustu przypadł ekstrawagancki krój spodni z linii męskiej.

    Dawid Woliński przyznaje, że przystępując do pracy nad nową kolekcją, miał w głowie wiele pomysłów i inspiracji. Kluczem było znalezienie wspólnego mianownika.

    Chciałem, żeby pojawił się w tym tak naprawdę mix wszystkiego, co mnie ostatnio inspirowało. Dlatego inspiracje są bardzo szerokie. Zaczęliśmy od Ameryki, od rodeo, do tego doszedł jakiś taki nurt dawnej Francji, trochę dziewczyny malarza-artysty, dużo takiej niedopowiedzianej sztuki. A finalnie to wszystko było zainspirowane wystawami sztuki, które oglądałem na wszystkich wyjazdach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dawid Woliński, projektant mody.

    Linię dedykowaną paniom wyróżnia asymetria, motyw amerykańskiej gwiazdki i złote frędzle. Ekstrawaganckie projekty glamour przeplatają się ze stonowanymi propozycjami w kolorze borda i fioletu.

    Projekty Dawida zawsze mają trochę magii w sobie i trochę tego, o czym my kobiety marzyłyśmy jako małe dziewczynki. Więc, czy to są bufiaste spódnice, tiul czy delikatny akcent kobiecy to jest to to, za co uwielbiam jego projekty i marzy mi się jego sukienka w szafie, bo nie mam – mówi Zosia Ślotała, stylistka.

    U Dawida zawsze jest tak na bogato. Jego projekty kojarzą mi się z błyskiem, złotem, ale też zawsze czymś mnie zaskoczy. Wszystko jest kobiece, wysmakowane i seksowne – mówi Julia Kuczyńska, autorka bloga Maffashion.

    To jest absolutnie piękna kolekcja Dawida i myślę, że moje zdanie nie jest odosobnione. Przyznam szczerze, że do tej pory w takich szerokich spodniach z obniżonym stanem widywałam tylko Dawida. Dzisiaj zobaczyłam też, że ubrał w nie dziewczyny, wyglądały fantastycznie. I podejrzewam właśnie, że te spodnie będą teraz moimi ulubionymi – mówi Małgorzata Socha, aktorka.

    Nowe projekty Dawida Wolińskiego idealnie podkreślają kobiecą sylwetkę, są zwiewne, subtelne i zmysłowe. Miłośniczki mody jak zwykle się nie zawiodły.

    Cenię projekty Dawida za nieprzemijającą kobiecość. Dawid kocha kobiety, chce je pięknie ubierać, wykorzystuje atuty ciała kobiecego. Kocham też te projekty za kolorystykę, za zwiewność. Myślę, że to głównie go charakteryzuje – mówi Anna Kalczyńska, prezenterka.

    Te kreacje są bardzo kobiece. To jest taka kwintesencja nas, czyli jest to zwiewne, jest to piękne, jest to wydobywające kobieca urodę, nie jest to przekombinowane. Chociaż czasami jest ekstrawaganckie. I nawet ta jego czerń, chociaż taka klasyczna, to ma w sobie ten pierwiastek feminizmu powiedziałabym, czyli czegoś takiego wywrotowego, kobiecego, fajnego – mówi Katarzyna Burzyńska, dziennikarka.

    Propozycje Dawida Wolińskiego balansują na pograniczu ponadczasowej klasyki i nowatorskiego, indywidualnego stylu.

    Cenię Dawida za oryginalność, za przepiękne dopasowanie do kobiecej sylwetki, za wyciągnięcie kobiecości w jego projektach i za to, że umie się podpisać właśnie w kroju. Jego projekty rozpoznawalne i to jest fantastyczne – mówi Halina Mlynkova, wokalistka.

    Pierwszą swoją kolekcję Dawid Woliński zaprezentował w październiku 2003 roku. Projektant znany jest z tego, że używa najdroższych materiałów wysokiej jakości, a kreacje dedykowane są na wyjątkowe okazje. Na czerwony dywan jego sukienki wybierają m.in. Grażyna Szapołowska, Izabella Scorupco, Grażyna Torbicka, Małgorzata Kożuchowska czy Małgorzata Socha. Wśród klientek Wolińskiego poza granicami kraju są z kolei: Paris Hilton, Michelle Rodriguez, Nicole Richie i Dita von Teese.

    On w kobietach kocha glamour i ten glamour doskonale podkreśla. Jego kreacje zawsze są zwiewne, kobiece, ale w takim retro stylu – uważa Macademian Girl, blogerka modowa.

    Woliński nie ukrywa, że w tej kolekcji efekty całkowicie przerosły jego plany i oczekiwania. W linii przeznaczonej dla panów widoczne jest nawiązanie do charakterystycznego stylu projektanta. To umiejętne połączenie elegancji i ekstrawagancji.

    Dawid lubi się fotografować, robi codziennie inne zdjęcie w windzie, ale znakomicie odnalazł swój styl. I myślę, że jest konsekwentny w tym. Fajnie się facet ubiera. I dobrze, że wreszcie faceci też pokazują, że można się modnie ubierać i dbać o siebie – mówi Krzysztof Gojdź, lekarz medycyny estetycznej.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Gwiazdy

    Artur Chamski: Stawianie warunków jest postrzegane jako gwiazdorstwo. A tak naprawdę mamy do tego prawo

    Aktor tłumaczy, że artyści zazwyczaj muszą walczyć o dobre warunki pracy. Bardzo często organizatorzy wydarzeń kulturalnych nie biorą pod uwagę ich potrzeb. To znacznie utrudnia artyście skupienie się na zadaniu i wykonanie go prawidłowo. Artur Chamski wielokrotnie spotkał się z brakiem profesjonalizmu. Obecnie, nauczony doświadczeniem, umieszcza w umowach swoje wymagania, by być pewnym, że zostaną one zrealizowane.

    Handel

    W Żabce wystartował pilotaż zbiórki plastiku. Powstaną z niego butelki wody marki własnej

    W skali UE konsumenci zużywają około 46 mld plastikowych butelek rocznie, a każdy Europejczyk generuje ok. 31 kg śmieci z plastiku, z których tylko 1/3 trafia do ponownego przetworzenia. Również w Polsce do recyklingu trafia stosunkowo niewielki odsetek plastikowych odpadów, a 1/3 jej mieszkańców w ogóle nie segreguje śmieci. Dlatego też Żabka chce promować proekologiczne nawyki i startuje z akcją zbiórki plastikowych butelek, za które będzie nagradzać klientów dodatkowymi punktami w programie lojalnościowym. Plastikowe odpady zwrócone do sklepów Żabka posłużą do produkcji nowych, pochodzących w 100 proc. z recyklingu butelek na wodę mineralną.

    Handel

    Wzrost zachorowań na cukrzycę. Nawet milion Polaków może być niezdiagnozowanych, a w dobie pandemii coraz trudniej dostać się do lekarza

    Z cukrzycą zmaga się około 422 mln osób na całym świecie, w tym blisko 3 mln w Polsce. To według WHO pierwsza niezakaźna epidemia. – Na całym świecie obserwujemy wzrost zachorowań, podobnie w Polsce. Mamy wiele przypadków niezdiagnozowanej cukrzycy, co może się wiązać z niechęcią Polaków do wykonywania badań – mówi Anna Śliwińska z Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków. Według raportu „Cukrzyca – niewidzialna pandemia”  przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden 1/3 respondentów w ciągu ostatnich trzech lat nie sprawdziła poziomu cukru we krwi. W dobie koronawirusa dostępność lekarzy specjalistów jest ograniczona – tak uważa 60 proc. badanych.