Mówi: | Dawid Woliński, projektant mody Małgorzata Socha, aktorka Anna Kalczyńska, prezenterka Krzysztof Gojdź, lekarz medycyny estetycznej Adamus, DJ, producent muzyczny |
Funkcja: | Julia Kuczyńska, autorka bloga Maffashion Katarzyna Burzyńska, dziennikarka Zosia Ślotała, stylistka |
Dawid Woliński zaprezentował swoją najnowszą kolekcję. Inspiracją była sztuka, ale i amerykańskie rodeo
Nowa kolekcja Dawida Wolińskiego to połączenie amerykańskiego rodeo i hollywoodzkiego blichtru z klimatem francuskiej pracowni malarskiej. Projekty zrobiły ogromne wrażenie na oglądających pokaz. Panie zachwycił szykowny błysk kreacji i umiejętnie wkomponowany, subtelny motyw amerykańskiej białej gwiazdki na niebieskim tle. Z kolei mężczyznom najbardziej do gustu przypadł ekstrawagancki krój spodni z linii męskiej.
Dawid Woliński przyznaje, że przystępując do pracy nad nową kolekcją, miał w głowie wiele pomysłów i inspiracji. Kluczem było znalezienie wspólnego mianownika.
– Chciałem, żeby pojawił się w tym tak naprawdę mix wszystkiego, co mnie ostatnio inspirowało. Dlatego inspiracje są bardzo szerokie. Zaczęliśmy od Ameryki, od rodeo, do tego doszedł jakiś taki nurt dawnej Francji, trochę dziewczyny malarza-artysty, dużo takiej niedopowiedzianej sztuki. A finalnie to wszystko było zainspirowane wystawami sztuki, które oglądałem na wszystkich wyjazdach – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dawid Woliński, projektant mody.
Linię dedykowaną paniom wyróżnia asymetria, motyw amerykańskiej gwiazdki i złote frędzle. Ekstrawaganckie projekty glamour przeplatają się ze stonowanymi propozycjami w kolorze borda i fioletu.
– Projekty Dawida zawsze mają trochę magii w sobie i trochę tego, o czym my kobiety marzyłyśmy jako małe dziewczynki. Więc, czy to są bufiaste spódnice, tiul czy delikatny akcent kobiecy to jest to to, za co uwielbiam jego projekty i marzy mi się jego sukienka w szafie, bo nie mam – mówi Zosia Ślotała, stylistka.
– U Dawida zawsze jest tak na bogato. Jego projekty kojarzą mi się z błyskiem, złotem, ale też zawsze czymś mnie zaskoczy. Wszystko jest kobiece, wysmakowane i seksowne – mówi Julia Kuczyńska, autorka bloga Maffashion.
– To jest absolutnie piękna kolekcja Dawida i myślę, że moje zdanie nie jest odosobnione. Przyznam szczerze, że do tej pory w takich szerokich spodniach z obniżonym stanem widywałam tylko Dawida. Dzisiaj zobaczyłam też, że ubrał w nie dziewczyny, wyglądały fantastycznie. I podejrzewam właśnie, że te spodnie będą teraz moimi ulubionymi – mówi Małgorzata Socha, aktorka.
Nowe projekty Dawida Wolińskiego idealnie podkreślają kobiecą sylwetkę, są zwiewne, subtelne i zmysłowe. Miłośniczki mody jak zwykle się nie zawiodły.
– Cenię projekty Dawida za nieprzemijającą kobiecość. Dawid kocha kobiety, chce je pięknie ubierać, wykorzystuje atuty ciała kobiecego. Kocham też te projekty za kolorystykę, za zwiewność. Myślę, że to głównie go charakteryzuje – mówi Anna Kalczyńska, prezenterka.
– Te kreacje są bardzo kobiece. To jest taka kwintesencja nas, czyli jest to zwiewne, jest to piękne, jest to wydobywające kobieca urodę, nie jest to przekombinowane. Chociaż czasami jest ekstrawaganckie. I nawet ta jego czerń, chociaż taka klasyczna, to ma w sobie ten pierwiastek feminizmu powiedziałabym, czyli czegoś takiego wywrotowego, kobiecego, fajnego – mówi Katarzyna Burzyńska, dziennikarka.
Propozycje Dawida Wolińskiego balansują na pograniczu ponadczasowej klasyki i nowatorskiego, indywidualnego stylu.
– Cenię Dawida za oryginalność, za przepiękne dopasowanie do kobiecej sylwetki, za wyciągnięcie kobiecości w jego projektach i za to, że umie się podpisać właśnie w kroju. Jego projekty rozpoznawalne i to jest fantastyczne – mówi Halina Mlynkova, wokalistka.
Pierwszą swoją kolekcję Dawid Woliński zaprezentował w październiku 2003 roku. Projektant znany jest z tego, że używa najdroższych materiałów wysokiej jakości, a kreacje dedykowane są na wyjątkowe okazje. Na czerwony dywan jego sukienki wybierają m.in. Grażyna Szapołowska, Izabella Scorupco, Grażyna Torbicka, Małgorzata Kożuchowska czy Małgorzata Socha. Wśród klientek Wolińskiego poza granicami kraju są z kolei: Paris Hilton, Michelle Rodriguez, Nicole Richie i Dita von Teese.
– On w kobietach kocha glamour i ten glamour doskonale podkreśla. Jego kreacje zawsze są zwiewne, kobiece, ale w takim retro stylu – uważa Macademian Girl, blogerka modowa.
Woliński nie ukrywa, że w tej kolekcji efekty całkowicie przerosły jego plany i oczekiwania. W linii przeznaczonej dla panów widoczne jest nawiązanie do charakterystycznego stylu projektanta. To umiejętne połączenie elegancji i ekstrawagancji.
– Dawid lubi się fotografować, robi codziennie inne zdjęcie w windzie, ale znakomicie odnalazł swój styl. I myślę, że jest konsekwentny w tym. Fajnie się facet ubiera. I dobrze, że wreszcie faceci też pokazują, że można się modnie ubierać i dbać o siebie – mówi Krzysztof Gojdź, lekarz medycyny estetycznej.
Czytaj także
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-11: Dawid Kwiatkowski: W programie „MBtM” były wyznania miłości w moim kierunku. To było miłe, ale za uczestnikiem musi iść też dobra muzyka
- 2025-03-26: Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
- 2025-04-01: Małgorzata Potocka: Jestem absolutnie oddana mojemu teatrowi. Jak się robi teatr z pasji, to nie trzeba odpoczywać
- 2024-12-23: Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2025-01-14: Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy
- 2024-12-06: Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
- 2024-11-28: Dawid Kwiatkowski: Uczestnicy „Must Be the Music” starają się zaczepiać nas na korytarzach. Ja uciekam, bo przed castingiem nie chcę wchodzić w żadne relacje
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.