Newsy

W tym sezonie wracają zapomniane kolory ścian – miedź, odcienie pistacji i oliwki, granaty i chabry

2015-08-12  |  06:35

We wnętrzach w tym sezonie dominować będą zimowe barwy – biele, szarości i błękity. Ściany w takich kolorach doskonale sprawdzają się w każdym wnętrzu i są dobrym punktem wyjścia choćby do aranżacji w stylu skandynawskim. Eksperci radzą, by zaczynać od bieli i powoli dodawać ulubione soczyste kolory.

W tym sezonie w nowych zaskakujących zestawieniach kolorystycznych powracają barwy, które jakiś czas temu przeszły do lamusa – miedź, odcienie pistacji i oliwki, granaty i chabry.

Przy wyborze kolorystyki ścian powinniśmy więcej eksperymentować, wprowadzać kolory, nawet sezonowo. Podchodźmy do tego tak, jak do ubrań. Jeśli czujemy się źle, mamy złe samopoczucie, wręcz już depresyjne, to pomalujmy fragment ściany na czerwono, bo to pobudza i rozwesela. Jeśli potrzebujemy trochę ciszy, chcemy uspokoić wnętrze, to możemy przemalować je na biało. To tylko dwie godziny pracy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamdi Sosnowska, architekt, ekspert marki Dekoral.

Ze względu na rosnącą popularność wnętrz surowych, loftowych, bardzo modne są ściany w kolorze szarym. Przy odpowiedniej aranżacji całości mogą one nadać pomieszczeniu industrialnego wyglądu. Odcień, który jest najbardziej trendy, to ten wyglądający jak beton.

Dobór kolorystyczny to indywidualna sprawa. Nie można podążać za modą, bo może się okazać, że nam zupełnie inaczej w duszy gra. Ja jestem zwolennikiem tego, żeby w ogóle zaczynać od bieli – tłumaczy Kamdi Sosnowska

Biel można przełamywać innymi, bardziej zdecydowanymi kolorami. Aranżacyjnie dobrze sprawdza się takie rozwiązanie, że trzy ściany są nieskazitelnie białe, natomiast czwarta ma intensywną barwę. W salonie może być to ściana, na której wisi telewizor, a w sypialni – ta za łóżkiem, za wezgłowiem.

– Myślę, że tak jak kolekcjonujemy rzeczy w mieszkaniu, tak możemy kolekcjonować kolory. Jeżeli zaczynamy od bieli, ale chcemy kontrastów, to możemy wprowadzić np. kontrastową czerwień lub bardzo modny teraz szary. Do tego można dołączyć jakiś odcień niebieskiego – radzi Kamdi Sosnowska.

Architekci radzą, by w tym sezonie nie stawiać na fiolety i róże, które królowały jeszcze w ubiegłym roku. Coraz rzadziej we wnętrzach będzie też spotykany kolor żółty. Na popularności traci też pomarańczowy i intensywnie czerwony.

Każde mieszkanie wymaga innego rozwiązania. Warto sięgnąć po farby w jednym kolorze o różnej tonacji. To zawsze będzie pasować i będziemy mieli poczucie ładu. Nie będzie chaosu we wnętrzu i będzie spokojnie. Stąd dobre jest to bezpieczne połączenie beżów, bo beż jest jednym z najbardziej neutralnych połączeń. Nawet biel z szarością jest bardziej dynamiczna – dodaje Kamdi Sosnowska.

Sporą popularnością nadal cieszą się ściany z cegły, na przykład w salonie czy kuchni. Ale w tym sezonie nie muszą być one już tradycyjne czerwone – mogą być białe albo biało-szare, czasem przypominające pustaki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.