Newsy

Wraca moda na stare meble i ubrania

2013-12-04  |  06:25

Trendy modowe coraz częściej przenikają się z trendami w wystroju wnętrz. Najnowszym nurtem w obu dziedzinach jest tzw. potrzeba autentyczności, czyli wybieranie rzeczy, które wyglądają na stare i mają ciekawą przeszłość.

Coraz częściej wybierane są więc przedmioty, które mają tzw. duszę i  coś przeżyły, nie są rzeczami wyciągniętymi przed chwilą spod igły.

– Przykładowo odkupujemy stare meble i używamy bez renowacji, takie ze znakiem czasu – wyjaśnia Viola Śpiechowicz, projektantka mody.

W projektowaniu ubrań, nurt ten widoczny jest poprzez wykorzystywanie zniszczonych materiałów, postarzanie butów czy przecieranie spodni.

– Wszelkie patyny, przetarcia są jak najbardziej mile widziane – tłumaczy projektantka mody w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyel.

Na nowy nurt wspólny dla mody i home designu ma wpływ m.in. coraz większa świadomość ekologiczna.

– Ludzie chcą chronić materiały, które są wartościowe. Zużyty mebel, który jest w dalszym ciągu piękny i ma świetne drewno, może być w dalszym ciągu używany – mówi Viola Śpiechowicz i tłumaczy, że równie ważną rolę w kształtowaniu się nurtu potrzeby autentyczności, odgrywa moda na recykling. – Ja sama zrobiłam biżuterię ze skrawków.

Można było ją podziwiać podczas pokazu najnowszej kolekcji ubrań "Spiritual Freelance", którą artystka zaprezentowała podczas tegorocznego Warsaw Fashion Weekend.

Na świecie projektowanie ubrań i przedmiotów wnętrzarskich przez tę samą markę i w podobnym stylu jest bardzo popularne.

– Ludzie chcą tej samej atmosfery, którą obserwują od danej marki, chcą, żeby ta sama atmosfera zaistniała w ich wnętrzu – wyjaśnia Viola Śpiechowicz.

Przedmioty wnętrzarskie projektują już m.in. marka Hermes, Versace czy tacy projektanci mody jak Diane von Furstenberg i Giorgio Armani. Na naszym rodzimym rynku z projektowania wystroju wnętrz i przedmiotów z tym związanych znani są m.in. Maciej Zień czy Ewa Minge.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.