Mówi: | Tomasz Jacyków |
Funkcja: | stylista |
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
W ocenie Tomasza Jacykowa bielizna przestała już być tym elementem garderoby, który musi być ukrywany pod warstwami innych ubrań. Właściwie dobrana i zaprezentowana może bowiem dodać charakteru, seksapilu i zmysłowości nawet dziennym stylizacjom. Inspirując się tym trendem, trzeba jednak zachować umiar i dobry smak, by nie wyglądać tanio, wulgarnie i nie budzić negatywnych skojarzeń.
– Cały czas bardzo modny jest nurt bieliźniany. On się przejawia w różnej formie, bo piżamy pojawiły się już kilka ładnych lat temu i wciąż funkcjonują, natomiast wcześniej były one z długimi spodniami, a w tej chwili mamy krótkie spodenki bądź też szorciki, które udają męskie bokserki. I to jest rzeczywiście hit tego lata. I fashionistki rzeczywiście noszą takie bokserki bieliźniane na ulicę. To jest znakomite, natomiast nie jedne bokserki czynią wiosnę – mówi agencji Newseria Lifestyle Tomasz Jacyków.
Stylista zaznacza, że sęk w tym, w jaki sposób te bokserki są skomponowane z innymi elementami garderoby, jaką rolę grają dodatki i czy taki zestaw pasuje każdemu i do każdej sylwetki.
– To jest tak jak z sandałami i skarpetami, bo jedna osoba założy to i będzie wyglądała naprawdę modowo, spektakularnie i super, a druga osoba w tym samym będzie wyglądała dokładnie odwrotnie. Bo nie rzeczą jest rzecz, którą nosimy, tylko kto to nosi i dlaczego to nosi. Ja cały czas powtarzam, że nie jesteśmy wieszakami na ubrania i to, że coś wygląda super na kimś, to nie znaczy, że my też będziemy wyglądać w tym super, dlatego tych ubrań jest tak bardzo dużo, żeby każdy wybrał takie, które robi mu na urodę. Bo ludzie w ogóle zapomnieli, że istnieje coś takiego jak proporcje ciała, że można je sobie wydłużyć, skrócić, poszerzyć – mówi.
Tomasz Jacyków uważa, że latem powinniśmy ubierać się tak, by czuć się lekko, wygodnie i komfortowo. Można dowolnie mieszać style i łączyć ze sobą pozornie zupełnie niepasujące do siebie elementy garderoby, ale trzeba mieć na uwadze to, że nie każdy strój pasuje zarówno na plażę, jak i na ulicę.
– W sytuacjach wakacyjnych ubrania inaczej się czytają, tzn. chłopak w rozciągniętej podkoszulce i spłowiałych surferskich spodniach w okolicach plaży wygląda fajnie i zabawnie, natomiast jeżeli idzie w mieście, wygląda, jakby przechodził z sypialni do łazienki. Może to i też jest fajne, ale właściwie czy musimy się aż tak obnażać? W mieście powinniśmy nosić się po miejsku. Jest to absolutnie czas krótkich i bardzo krótkich spodenek, pamiętamy o tym, że poza nami na ulicy są jeszcze inni ludzie i oni też patrzą. W związku z tym jesteśmy królami samych siebie, ale nasze królestwo kończy się tam, gdzie zaczyna się królestwo drugiego człowieka – dodaje stylista.
Czytaj także
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-27: Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-07-17: Luna: Moda jest fajnym sposobem na wyrażenie siebie. Ja albo się za nią chowam, albo coś manifestuję swoim ubiorem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.