Newsy

Dopasowanie stroju do typu urody dzięki analizie kolorystycznej

2013-12-16  |  06:05
Trendy lansowane przez stylistów na 2013/2014 rok to prawdziwa mieszanka kolorów. Od żywych, ciepłych tonacji do chłodnych, wyrazistych, a nawet neonowych. Aby właściwie dobrać ubiór do typu urody warto dokonać analizy kolorystycznej.

W neonowych, wyrazistych kolorach, np. kobaltowym niebieskim, ale też bieli i czerni najlepiej jest kobietom o zdecydowanej urodzie.

Ciemne włosy, mocne oko, tęczówka o zabarwieniu brązowym, nierzadko czarnym  to są tzw. panie zimy tłumaczy Katarzyna Krzyszkowska-Sut, stylistka i wizażystka.

Tzw. jesienie to kobiety o brunatnych włosach, z ciepłą tęczówką: oliwkową czy turkusową. Dla nich najlepsze są wszelkie odcienie brązów i beżów.

Pasują im też kolory pomarańczowe, kolory czerwone, z takim dosyć nasyceniem wymienia stylistka Przypudrowane, pastelowe, delikatne, ale chłodne kolory są charakterystyczne dla typu lata, a ciepłe najbardziej pasują do typu wiosny.

Co ważne, typ urody nie musi przesądzać o rezygnacji z ulubionych kolorów. Wystarczy poznać kilka prostych trików, które pomogą je dopasować.

 
Jeżeli dany kolor nie pasuje nam przy buzi, ponieważ stwarza poświatę, rzuca poświatę bezpośrednio na naszą twarz, to wtedy stosujemy go w dolnej części ciała  wyjaśnia Krzyszkowska-Sut agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

W praktyce wygląda to tak, że kobieta o typie chłodnym, do której pasują wszystkie kolory w odcieniach szarości, czerni i delikatnej bieli ma ochotę na modny pomarańcz, może założyć pomarańczowe spodnie, spódnicę bądź dodatki w takim odcieniu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.