Mówi: | Dorota Goldpoint |
Funkcja: | projektantka |
Dorota Goldpoint: W ostatnich latach nastąpiła zmiana w wyglądzie Polek. Lubimy trendy, kupujemy to, co modne i sięgamy po kolory
Według projektantki nasze gusta ewoluują w dobrym kierunku. Jej zdaniem dużym plusem jest to, że szare, obszerne ubrania coraz częściej zastępujemy fasonami, które podkreślają kobiecość i atuty sylwetki. Wiele pań rezygnuje także z bezpiecznej czerni na rzecz innych kolorów, np. zieleni. Polki potrafią skompletować strój, który nie tylko podkreśli walory sylwetki, lecz także będzie stosowny do danej okazji czy warunków pogodowych.
Dorota Goldpoint uważa, że z roku na rok wzrasta zainteresowanie Polek modą. Panie lubią inspirować się stylizacjami wypatrzonymi w internecie, chętnie podglądają także znane osoby. Owocuje to większą kreatywnością, zmianą w sposobie ubierania i wypracowaniem swojego indywidualnego stylu.
– Mam wrażenie, że w ostatnich latach nastąpiła dynamiczna zmiana w wyglądzie Polek – oczywiście na korzyść, ponieważ przez wiele lat chodziłyśmy w szarościach, w takich niewidocznych rzeczach, było dużo swetrów, dużo takiego zamknięcia siebie. Natomiast teraz panie coraz częściej sięgają po kolory – mówi agencji Newseria Dorota Goldpoint.
Projektantka mody zauważa, że Polki wprowadzają więcej kolorów zarówno do stylizacji dziennych, jak i wieczorowych. Nie boją się bawić soczystymi, odważnymi barwami i chętnie zestawiają je w zupełnie nieoczywisty sposób.
– Ja to widzę też, ponieważ bardzo dużo szyję na miarę, panie przychodzą i mówią: chcę koloru, potrzebuję koloru. Zauważyłam również, że kobiety pokochały zieleń. Uważam, że to bardzo wyjątkowy kolor, który świetnie wygląda zarówno na blondynkach, jak i na brunetkach – mówi Dorota Goldpoint.
Zdaniem projektantki Polki są jednymi z najlepiej, a ściśle mówiąc – najmodniej ubranych kobiet w Europie.
– My lubimy trendy, u nas sprzedaje się to, co jest bardzo modne, to, co jest w trendach. Ale z drugiej strony jest taka grupa klientów, które poszukują jednak klasyki, tej klasyki jest coraz mniej, ale jednak poszukują jej – mówi Dorota Goldpoint.
Projektantka zdradza, że w jej prywatnej szafie przeważa klasyka i jeden ulubiony kolor.
– Sama zawsze wybieram moją ukochaną czerń, ale oczywiście latem chodzę też w moich printach i bardzo to lubię, szczególnie, gdy wyjeżdżam na wakacje – mówi.
Dorota Goldpoint podkreśla, że bardzo lubi wiosnę, bo daje ona nową energię do życia, do pracy i do tworzenia.
– Wiosnę i lato zawsze witam z radością, bo jest więcej słońca, więcej światła i zawsze lepiej się wtedy czujemy. Ale myślę sobie, że u mnie cały rok wygląda bardzo podobnie. Ja po prostu bardzo dużo pracuję, kocham to, co robię, jestem skoncentrowana na tworzeniu kolekcji. Już właściwie mam tkaniny na kolejne lato – mówi.
Dorota Goldpoint projektuje ubrania dla kobiet, które cenią sobie elegancję i wysoką jakość wykonania. Jej stroje są dobrze skrojone i starannie wykończone. Intensywne prace nad kolekcją trwają około pół roku.
– Oczywiście koncepcja rodzi się nieco wcześniej, bo jakby już półtora roku przed sezonem zawsze mam materiały, więc już jakiś zarys kolekcji jest. Natomiast już konkretne wzory, konkretne szkice pojawiają się właściwie następnego dnia po pokazie czy po prezentacji, w takim uniesieniu i zachwycie po sukcesie, jaki odczuwam po takim właśnie pokazie. To wtedy właściwie siadam w ciągu jednego weekendu i zaczynam rysować. A później pracuję nad detalem, nad wykończeniem. Czasami mam po 100–150 modeli narysowanych, z czego wybieram około 60 wzorów do odszycia – mówi Dorota Goldpoint.
Czytaj także
- 2023-01-18: Michał Szczygieł: Moja najnowsza propozycja muzyczna to nie tylko uczta dla ucha, ale również ważne przesłanie
- 2023-01-17: Rynek pracy pod znakiem transformacji cyfrowej i energetycznej. Obie będą generować coraz większy popyt na nowe zawody
- 2022-12-12: Mimo zawirowań i kryzysów branża public relations nie zwalnia tempa. Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR
- 2022-12-08: Technologia Data Fabric zrewolucjonizuje sektor finansowy. Banki będą jej potrzebować, żeby nadążyć za bigtechami [DEPESZA]
- 2022-11-28: Dorota Goldpoint: Gwiazdom wraz z wiekiem trudno pogodzić się ze zmianami zachodzącymi w ich wyglądzie. Niektóre, jak Madonna, próbują w ekstremalny sposób zatrzymać czas
- 2022-11-21: Dorota Goldpoint: Dojrzałe Polki korzystają z medycyny estetycznej z dużym wyczuciem, natomiast młode dziewczyny tracą nad sobą kontrolę. Efektem są chociażby monstrualne, przeskalowane usta
- 2022-11-09: Dorota Goldpoint: W mojej pracowni powstały stylizacje na pogrzeb królowej Elżbiety II. Część przedstawicieli rodziny królewskiej nie zastosowała się do protokołu
- 2022-11-15: Dorota Goldpoint: Zaczynam podbijać amerykański rynek mody. Suknie przygotowane dla Agaty Dudy zrobiły furorę podczas ważnej międzynarodowej gali w Waszyngtonie
- 2023-01-10: Dorota Goldpoint: Globalny rynek mody otwiera się na nowe marki. Polscy projektanci mają teraz ogromną szansę na nim zaistnieć
- 2022-12-08: Dorota Goldpoint: Kobiety w Dubaju czy USA celebrują wyjścia, więc elegancko się ubierają na kolację czy spotkanie z przyjaciółką. Tam nie nosi się szaroburych ubrań jak w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.
Handel
Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i klimatu.
Handel
WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.