Mówi: | Daria Ładocha |
Funkcja: | prezenterka |
Daria Ładocha: Warsztaty makijażu w szkole są jakimś nieporozumieniem. Niepojęte jest zachęcanie 13-letnich dziewczynek, by zostały ambasadorkami marki kosmetycznej
Prezenterka jest zniesmaczona tym, że w szkole jej 13-letniej córki zamiast lekcji WF-u odbyły się warsztaty makijażu zorganizowane przez pewną markę kosmetyczną. Jej zdaniem to nie jest ani odpowiednie miejsce, ani też czas na to, by instruować dziewczynki, jak powinny się malować, i wręcz zachęcać je do tego. I nawet jeśli nauczyciele przekonują, że nie brakuje uczennic, które już przychodzą na zajęcia w pełnym make-upie, a wskazówki instruktora miały tylko ukrócić ten proceder, to do Darii Ładochy nie trafia takie tłumaczenie.
– Hasło warsztatów „jak powinnaś malować się do szkoły” wydaje mi się dosyć niefortunnym tytułem i moje dzieci po prostu nie zrozumiały tego przekazu. Tym bardziej że warsztaty były sponsorowane przez markę kosmetyczną. Wydaje mi się, że jednak w szkole dzieci powinny się skupić na takiej edukacji, skąd wynika piękno człowieka, a nie, jak to piękno zakryć podkładem, cieniami, różem, bronzerem i czymś tam jeszcze, bo lista była taka, że nawet ja nie mam takich kosmetyków w domu – mówi agencji Newseria Lifestyle Daria Ładocha.
Prezenterka jest zbulwersowana tym, że rodzice nie zostali poinformowani o takich warsztatach i nikt nie zapytał ich o zgodę na udział w nich dzieci. Jej córka po tych zajęciach wróciła do domu pełna wątpliwości.
– Nikt nas rodziców nie zawiadomił o tym. Ja bym na przykład chciała się dowiedzieć, jak wygląda program takich warsztatów. Poza tym dobór instruktora. To wszystko jest dyskusyjna rzecz, generalnie nikogo nie posądzam o złe intencje, bo dlaczego miałabym to robić, natomiast myślę, że można to było przygotować dużo lepiej i dzieci mogły z tego wynieść zupełnie inną wiedzę niż frustrację: mamo, czy ja jestem nie okej, jak ja się nie maluję? Czy ja powinnam się malować? – mówi.
Dziennikarka nie kryje swojego oburzenia faktem, że szkoła zamieniła się w słup reklamowy jakiejś marki kosmetycznej. Pracownik doradzał dziewczynkom, jakie kosmetyki powinny kupić, gdzie się je kupuje i że nie trzeba o tym mówić rodzicom, bo są tanie i można na nie odłożyć z kieszonkowego.
– Zachęcanie dziewczynek w placówce oświatowej do tego, by zostały ambasadorkami jakiejś marki kosmetycznej, to jest dla mnie trochę za dużo jako matki. Dlatego też strzegąc jednak komfortu mojej córki, po prostu podniosłam ten temat – mówi.
Daria Ładocha usłyszała w szkole, że te warsztaty były odpowiedzią na to, że już teraz nie brakuje dziewczynek, które przed przyjściem na lekcje używają zbyt dużo kolorowych kosmetyków. Jej zdaniem taki problem, jeśli istnieje, można było rozwiązać w inny sposób.
– Wiem, że intencja była taka, że część dziewczynek za mocno się maluje. Być może można było z tymi dziewczynkami trochę podyskutować, a nie od razu zachęcać je, jak powinny się malować do szkoły, bo dzieci to po prostu źle zrozumiały. I ja bym wolała, żeby pani dyrektor powiedziała: „słuchajcie, nie malujemy się” albo by dla dziewczynek, które mają zbyt mocny makijaż, może zorganizować specjalne warsztaty. Natomiast wyszło niefortunnie i na pewno efekt był odwrotny do zamierzonego, bo tak jak mówię, nie posądzam nikogo o złe intencje – podkreśla.
Prezenterka dodaje, że interweniowała u dyrekcji i w zamian obiecano jej zajęcia z samoakceptacji dla dziewcząt, jednak tej pory szkoła nie wywiązała się z ustaleń.
Czytaj także
- 2024-04-02: Marta Wiśniewska: Otwieram kolejne filie mojej szkoły tańca. Cieszę się, że pomagają mi w tym moje dzieci
- 2024-02-23: Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje
- 2024-03-19: Szkoły potrzebują procedur związanych z próbami samobójczymi uczniów. Niezbędne są także szkolenia dla nauczycieli i rodziców
- 2024-03-13: Niski poziom wiedzy finansowej powstrzymuje Polaków przed inwestowaniem na giełdzie. Ruszają zapisy na bezpłatne szkolenia dla tysiąca chętnych
- 2024-03-04: Wpływ robotyzacji na rynek pracy będzie bardziej widoczny w ciągu dekady. To dobry czas na zaplanowanie zmian w systemie edukacji i zabezpieczenia społecznego
- 2024-02-19: Diametralne zmiany w sposobie nauki języków obcych. Sztuczna inteligencja wspiera uczniów i nauczycieli
- 2024-03-11: Monika Richardson: Po 25 latach pracy w telewizji niełatwo było mi zmienić zawód. Teraz jestem nauczycielką języków obcych i uczę nawet polskiego uchodźców z Ukrainy
- 2024-02-14: Monika Richardson: Styl zarządzania własnym biznesem to skomplikowana sprawa. Mój styl jest partnerski – nie na kumpelę, ale i nie na złą babę czy żmiję
- 2024-02-06: Joanna Krupa: Dla mnie bardzo ważne jest, żeby moja córka znała język polski. Rodzice nieuczący dzieci swojego języka ojczystego popełniają duży błąd
- 2024-01-18: Robert Kupisz: Uczyłem tańca Edytę Herbuś i Tomka Barańskiego. Strasznie się mnie bali, ale dzięki temu reprezentują bardzo wysoki poziom taneczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.