Mówi: | Olaf Lubaszenko |
Funkcja: | aktor |
Jutro rusza XX Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach
W środę rozpoczyna się XX jubileuszowy Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach. Podczas imprezy zaprezentowane zostaną sztuki teatralne, m.in. premierowy spektakl „Kolacja na cztery ręce” w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego. Będzie można obejrzeć filmy, m.in. obraz „Bogowie”, i posłuchać koncertów Kamila Bednarka i De Mono. Swoje dłonie w Alei Gwiazd odciśnie aż 10 osobistości ze świata sztuki i kultury, m.in. Alicja Węgorzewska, Witold Pyrkosz i Jakub Wesołowski.
Olaf Lubaszenko, dyrektor artystyczny festiwalu, podkreśla, że tegoroczna impreza będzie wyjątkowa, a każdy znajdzie tam coś dla siebie.
– Będzie mecz piłki nożnej, program dla dzieci, m.in. czytanie bajek, warsztaty, będzie trochę tańca, co jest nowością. Będzie też to, co jest istotą tego festiwalu, czyli możliwość spotkania wspaniałych artystów w takich niezobowiązujących, wakacyjnych okolicznościach – mówi aktor w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Pierwszego dnia imprezy na scenie wystąpi Emilian Kamiński, który będzie świętował 40 lat pracy twórczej. Widzowie zobaczą także spektakl Teatru Polskiego w Warszawie „Cygan w Polskim - Życie jest piosenką” z udziałem m.in. Andrzeja Seweryna i Joanny Trzepiecińskiej. Natomiast drugiego dnia festiwalu odbędzie się premierowe przedstawienie „Kolacja na cztery ręce” pióra Paula Barza w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego.
– Jest to sztuka opowiadająca o spotkaniu dwóch wybitnych kompozytorów epoki baroku – Bacha i Händla – oraz Schmidt, kamerdynera Händla. W obsadzie zobaczymy Emiliana Kamińskiego jako Händla, Macieja Miecznikowskiego, dla którego – jak sądzę – jest to debiut teatralny, i moją skromną osobę w roli Bacha. Od kilku tygodni codziennie się tym zajmujemy – mówi Olaf Lubaszenko.
Aktor przyznaje, że praca nad sztuką sprowokowała twórców do rozmów na temat dylematów dotyczących artystycznych wyborów.
– Spieramy się, czy artysta powinien podążać drogą sukcesu komercyjnego, czy może pozostać do końca wiernym swoim artystycznym wyborom, nie bacząc na to, że nie przynoszą one wielkich zysków. Myślę, że ten dylemat dzisiaj jest bardziej aktualny niż kiedykolwiek i że nie dotyczy on tylko artystów. Wierność sobie oraz cena kompromisu, jaką trzeba płacić za sukces, to jest chyba zjawisko, które dotyczy wszystkich – zdradził Olaf Lubaszenko.
Podczas festiwalu będzie można obejrzeć filmy, m.in. obraz „Bogowie”, w ramach plenerowych nocnych projekcji, a także posłuchać koncertów, m.in. Kamila Bednarka, Alicji Janosz, De Mono i Alicji Węgorzewskiej.
Jak co roku odbędzie się także gala odciśnięcia dłoni w Alei Gwiazd. Tym razem zrobi to 10 osób ze świata kultury i sztuki.
– Będzie to Alicja Węgorzewska, Magdalena Różdżka, Jacek Cygan, Mikołaj Grabowski, Piotr Gąsowski, Piotr Polk, Paweł Królikowski, Jakub Wesołowski, Witold Pyrkosz i Henryk Sawka. A jako nasz hołd nieżyjącemu artyście chcemy odsłonić tablicę upamiętniającą wybitnego aktora i wspaniałego człowieka pana Jerzego Turka – mówi Olaf Lubaszenko.
Nie zabraknie także sportowych emocji. Czwartego dnia imprezy odbędzie się mecz artyści kontra samorządowcy. Komentować go będzie Dariusz Szpakowski.
XX Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach potrwa do 4 lipca.
Czytaj także
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2023-12-13: Utratę sprawności manualnej można zatrzymać. Ważne są regularne ćwiczenia i powtarzanie czynności wymagających precyzyjnych ruchów
- 2023-06-26: Izabela Trojanowska: Miałam różne myśli w drodze na festiwal do Opola, ale postanowiłam, że nie dam się podzielić. Muzyka jest muzyką
- 2022-11-20: Warszawa muzyczną stolicą regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Festiwal Eufonie to wydarzenie nie tylko dla koneserów muzyki klasycznej
- 2022-08-11: Doda: 20 lat na scenie wcale nie minęło szybko. Pamiętam każdy problem, każdą kłodę i każdy dzień walki – nie było łatwo, ale było warto
- 2022-06-03: Największe miasta Polski Wschodniej kolejny raz zapraszają na wspólne, wielkie przedsięwzięcie kulturalne. W tym roku w cieniu wojny w Ukrainie
- 2022-06-07: L.U.C. gwiazdą Festiwalu Wschód Kultury w Białymstoku. „Budujemy mosty i dialog pomiędzy narodami”
- 2022-04-26: Olaf Lubaszenko: Nie trzeba czuć się gorszym od kogoś bogatego, kto dał 150 czy 200 tys. zł. Pomocą może być dobre słowo, ciepła herbata czy chociażby 5 zł
- 2021-10-25: Daria Zawiałow nagrała cover przeboju Haliny Frąckowiak „Serca gwiazd”. „Praca nad coverem jest trudniejsza niż nad swoim autorskim utworem”
- 2021-10-11: Lanberry: Bardzo czekałam i tęskniłam za koncertami. Czułam się jak we śnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.