Newsy

Alicja Węgorzewska zaśpiewa pieśń o Janie Pawle II

2014-04-07  |  06:50
Śpiewaczka operowa – Alicja Węgorzewska – nagrała utwór na cześć zmarłego Jana Pawła II.  Pieśń „Santo Subito” powstał z okazji kanonizacji papieża Polaka, która odbędzie się 27 kwietnia.

Pomysłodawcą stworzenia pieśni na cześć papieża był poeta Krzysztof Cezary Buszman, współpracujący w przeszłości m.in. z Krzysztofem Kolbergerem.

Zadzwonił do mnie Krzysztof Cezary Buszman, autor wielu tomów poezji, z propozycją, abym zaśpiewała jego tekst. Postanowiłam więc zadzwonić do mojego kompozytora – Bogdana Kierejszy – z prośbą, aby napisał do niego muzykę. Tak właśnie powstała pieśń „Santo Subito” – opowiada Węgorzewska.

To kolejny hołd oddany papieżowi w ostatnich tygodniach. Wcześniej do kin trafił film „Karol, który został świętym”.

Kompozycja opowiada o tym, kim był Karol Wojtyła, a także o tym, że stał się świętym od razu po śmierci. Nikt nie ma wątpliwości co do tego, jak wielkim człowiekiem był Jan Paweł II. Chciałabym mieć okazję uklęknąć przy grobie Jana Pawła i zaśpiewać to dla niego – wyjaśnia śpiewaczka.

Ostatnimi płytami w dorobku Alicji Węgorzewskiej są wydana pod koniec lutego 2014 płyta „I colori dell'amore” oraz album z kolędami, dołączony do „Gazety Polskiej”, który miał premierę w połowie grudnia 2013 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.