Newsy

Anna Dymna: Gwiazdy są cudowne. Czasem rzucają wszystko, by wziąć udział w akcji charytatywnej mojej fundacji

2014-12-03  |  06:50
Mówi:Anna Dymna
Funkcja:aktorka
Firma:założycielka i prezes Fundacji „Mimo Wszystko”
  • MP4
  • Polskich gwiazd nie trzeba długo zachęcać do współpracy przy akcjach charytatywnych, są cudowne  twierdzi Anna Dymna. Co roku organizowany przez jej fundację festiwal piosenki dla dzieci niepełnosprawnych wspiera kilku czołowych polskich wokalistów lub aktorów. W pomoc przy tegorocznej edycji zaangażowali się m.in. Zbigniew Zamachowski, Ania Rusowicz, Mela Koteluk i Agata Passent.

    Fundacja Anny Dymnej od dziesięciu lat organizuje w Krakowie Festiwal Zaczarowanej Piosenki im. Marka Grechuty, którego celem jest promowanie uzdolnionych wokalnie dzieci niepełnosprawnych. Impreza odbywa się w czerwcu i – jak twierdzi Anna Dymna –  jest to jedyna przeszkoda dla gwiazd, które chciałyby pomóc w jej organizacji. Lato jest bowiem czasem, gdy wokaliści i członkowie zespołów mają najwięcej koncertów. Aktorka twierdzi, że poza tym gwiazdy są bardzo chętne do współpracy z jej fundacją.

    Gwiazdy są fantastyczne. Oni są cudowni. Niektórzy rzucają wszystko i przyjeżdżają do nas na festiwal, mimo że u nas się przecież nie zarabia kokosów. My zwracamy tylko koszty podróży, ale oni po prostu są, bo chcą. Owszem czasem bywa tak, że my polujemy na jakąś gwiazdę i ta gwiazda nie może, bo ma już trasę koncertową. Wtedy rzeczywiście jest czasem problem z wzięciem udziału w naszym wydarzeniu – mówi Anna Dymna w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

    Przez dziesięć lat przy Festiwalu Zaczarowanej Piosenki pomagało 58 największych polskich gwiazd. Wokaliści i muzycy zasiadają w jury konkursu, występują z uczestnikami na scenie oraz pełnią funkcję prowadzących festiwalowe koncerty. Jako podziękowanie za zaangażowanie w pracę charytatywną Fundacja „Mimo wszystko” co roku przyznaje nagrodę „Przyjaciela Zaczarowanego Ptaszka”. Statuetka trafia do rąk osób, które w danym roku pomagały w organizacji i przebiegu Festiwalu Zaczarowanej Piosenki. Tegorocznymi laureatami zostali m.in. Zbigniew Zamachowski i jego córka Bronisława, Ania Rusowicz i Mela Koteluk.

    Ania Rusowicz mówiła, że ona po raz pierwszy była na tym festiwalu i że był zdumiewający, choć przyznała, że na początku trochę się bała. Powiedziała jednak: „Wróciłam z tego festiwalu zdrowsza”. Zawsze jednak wszyscy zastanawiają się na jednym, kto tu komu, co daje. Oczywiście, że my tym ludziom niepełnosprawnym pomagamy się odważyć, otworzyć się na ludzi, wyjechać z domów. Ale to, co oni nam dają, jak pomagają nam zrozumieć, co w życiu jest najważniejszy, jak pomagają nam dostrzec, ile w nas jest siły, o której my w ogóle nie wiemy i której nie umiemy nawet uruchamiać, to jest nie do przecenienia – mówi Anna Dymna.

    Kolejna edycja Festiwalu Zaczarowanej Piosenki już wiosną 2015 roku. Od 15 stycznia będzie można wysyłać zgłoszenia. Półfinały odbędą się w warszawskich Łazienkach 2 maja, a finał 6 czerwca w Krakowie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

    Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

    Media i PR

    Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

    Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

    Moda

    Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

    Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.